Ake vai Posti? Vai kuka kämmäsi? PERKELE!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Rocket engineer, 11.12.2008.

  1. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Se oisikin jos laittas pelkännimikirjoituksensa postimerkin tilalle joulukortteihin, koska sehän on omasta mielestä ainakin melkoinen taideteos ja keräilykappale....

    No, tänä jouluna on karsittu myös joulukortit... 6 kpl kuulemma on vain sellaisia joita ei muuten tavoita...
     
  2. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Postin jakelu takkuaa

    Hi!

    Meillä täällä on jakelupiirissä aiemmin ollut 6 jakajaa. Sitten pudotettiin 4 ... vielä toimi suht koht hyvin. Nyt tämän vuoden aikana on "tehostettu" taas ,eli onkin enää 3 hommissa. Sen myötä on naapurien kanssa vaihdettu kirjeitä harva se viikko... ja osan on joutunut viemään postikonttoriin,kun on ihan toisaalle ollut menossa. Viimeisen kuukauden sisäällä kolme kertaa väärää posti omassa laatikossa ( kaksi pakettikosrtti...joita varmaan joku kaipasi tosissaan ) tänään viimeksi yksi naapurin kirje. :odroll:
    Monta "noottia" on jakeluun lähetetty ...pahoittelevat kyllä,mutta mikään ei muutu :mad:

    Tuossa vaan jää miettimään,että josko jotain omia tärkeitä juttuja on jaettu vääri...eikä joku viitsi niitä palauttaa postiin...miten selvittää asia ja osoitaa ettei ole saanut lähetystä. :eek:

    Sähköyhtiöstä esim. todettiin ...että lasku on lähtenyt ja he käsittelevät asian siten,että se on toimitettu. Niimpä maksoin sitten 5 € korotuksen ( muistutus ), vaikka en alkuperäistä ollut koskaan nähnytkään. Tuo nyt on pieni juttu,mutta eipä silti mahdu oikeudenmukaisuus tajuntaani. :argue:
     
  3. CantBeDone

    CantBeDone 1st gear

    Vai on posti alkanut kämmäilemään, täytyykin olla tarkkana!
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Nykyistä liikelaitosmeininkiä :poff: Ei sillä oo väliä toimiiks palvelu enää (etenkään ku ei oo kilpailijoita), pääasia että saadaan kuluja supistettua työvoimaa vähentämällä ja kuormittamalla työpaikkansa säilyttäneet entistä enempi.
    Ja isoin osa asiakkaiden valituksista menee sekin noiden asiakaiden kanssa tekemisissä olevien piikkiin eli lähinnä postinkantajat ja tiskillä asiakaspalvelun virkailijat saa niitä sit häveten kuunnella korvat punaisena vaikkeivat ite voikaan asialle mitään :odroll:
    Ja samanaikaisesti optiot pyörii yläkerrassa :poff:
     
  5. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    palvelua

    Komppaan B.B.Chevyä tässä jutussa. Näitä helv..tin tehostajia ei tarvita muualla kuin autoissa (jos niissäkään)..

    1.lk:n postia Nastolasta Lahteen (yksi A3 kirje jossa työjuttuja) kesti 7 arkipäivää tulla perille!!
    Soitin asiakaspalveluun ja heille olin ystävällinen, kerroin murheeni ja pyysin Lahden alueen jakelusta vastavaa ESIMIESTÄ soittamamaan minulle. Soitto tuli 4 vrk:tta pyynnöstä, vaikka asiakaspalvelija laittoi s-postilla viestin. Jakelusta vastaava esimies sai kyllä muuta kuin ystävällistä palautetta.
    Olen ottanut tavaksi että tällaisissa jutuissa en moiti työntekijää / asiakaspalvelijaa. He eivät voi vaikuttaa ratkaisuihin joita firma tekee.

    Laittakaa esimiehet tiukoille!

    Kunhan palautetta alkaa tulla riittävästi sinne "konsultti-tehostaja-virtaviivaistaja-dynaamisen vaikuttamisen-asiantuntija-johtajille" niin uskon että palvelun tasokin muuttuu.
    UGH olen puhunut :mad:
     
  6. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä ne kautta aikain on kämmäillyt, mutta asiasta ei aikaisemmin ole saanut puhua ääneen. Nykyisen tehostuksen aikana kämmit vaan lisääntyy.
     
  7. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Vasta eilen selvittelin yhtä pakettia minkä lähetin viime perjantaina. Onneksi sain hyvää palvelua kerrankin Itellan suunnalta.
    Oli jakajalla mennyt 16 ja 18 sekaisin.
     
  8. jeddah

    jeddah 2nd gear

    Kämppäkaverilla kävi todella hienosti aikanaan kun poliisit veivät kilvet autosta, jonka veroja ei ollut maksettu. Paha maksaa kun ei tullut verolappua... Kävi jakelupalvelusta ties monettako kertaa postissa rähisemässä, vastauksena että hänellä on kaksi osoitetta - eivät tienneet mihin lähettää niin eivät lähettäneet mihinkään :eek: :lol:
    Hänelle ei siis pitkään aikaan toimitettu MITÄÄN postia ja taisipa niitä joutua postin toimesta suoraan roskikseenkin. Tiedä kumpaanko osoitteeseen kirjeet olivat merkattu, mutta molemmista posti olisi toki mennyt perille.

    Itse tilasin viime kesänä Englannista polyuretaanipuslia Taunukseen. Tilaus meni hienosti mutta kun lähetys alkoi kestää niin aloin kysellä mihin se on lähetetty ja mistä. Todella hienoa soitella englantiin ja maahantuojalle sekä matkahuollolle seurantanumerojen perässä ja muutaman kymmenen puhelun jälkeen kuulla että siellähän se loota on ollut puolitoista viikkoa sadan metrin päässä paikallisen Siwan postikonttorilla... :argue:
     
  9. Damned

    Damned Gearhead

    Ei.
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear


    Jep jep, viime vuosina olen kantanut naapureiden posteja, kun posti tekee musta alihankkijaa. Samoin naapurit on kantaneet mun postia mulle. Toivottavasti kaikki on olleet ahkeria, eihän mulla ole mitään käsitystä siitä, mitä mulle olisi pitänyt tulla.

    Jonkun yksittäisen kirjeen ja lehden nyt vielä viitsii heittää naapurin laatikkoon, mutta siinä vaiheessa kun jaetaan miten sattuu toisen kerran, mä yleensä kirjoitan osotteen viereen, että jaettu väärin palautettu postiin ja päivämäärä ja kiikutan postin joko konttoriin tai pudotan postilaatikkoon. Siitä menee yleensä suhteellisen pitkän aikaa, kun naapurin postia ei ainakaan mulle tule.

    Ja kuka kaiken tämän jälkeen vielä ihmettelee, että en ota auton uusia rekisteripapereita kätevästi postin kautta :wink:
     
  11. RB-440

    RB-440 1st gear


    Mitenkähän tossa yhtälössä nyt sitten toteutuu tämä huomautusaika, joka laskussa pitäisi olla? Vai onko sekin nyt sitten vaan jotain ystävällisen palveluntarjoojan "hyvää tahtoa."

    Mutta asiakaspalautetta vaan peliin, eikä postille, vaan suoraan lähettäjälle. Sen kanssahan sä olet sopimuksetkin tehnyt ja posti on yhtälössä vaan alihankkija. Jos ei mene viesti perille, niin onhan noita vakuutusyhtiöitä varmaan muitakin. Postia ei ikävä kyllä pääse vaihtaan.
     
  12. 370

    370 Gearhead

    Tän vuoden aikana on jäänyt tulematta 2 vesilaitoksen laskua. Karhukirjeet on kyllä osanneet perille. Hukkaamisprosentti on loistavaa tasoa, kun lähettävät laskun 3 kertaa vuodessa. Valivali.
     
  13. puuhapete6582

    puuhapete6582 1st gear

    Akesta tuli mullekkin lappu että romus on ajokiellossa. Oli ollut jo jokusen viikon. Hyvä että ilmottavat edes jälkikäteen. Onneks ei nalli napsahtanu taas.. :poff:
     
  14. Hai

    Hai Double Gearhead

    PAri kertaa meillekin tullut naapuri rapun (saman ovinumeron) postia.

    Sitten kun mulla on vielä tapana niputtaa kaikki laskut, tiliotteet ja vastaavat A5 kokoiset kuoret ja puukotan ne sarjana auki. Niin oli vähän outoja tilejä, lainoja ja laskuja kunnes hoksas nimen yläreunassa.
    Tiputin sitten vaan vähin äänin naapuritalon asukin luukusta alas avattuina. :oops: Kävi mielessä myös hävittää todisteet, mutta ajattelin vahingon olevan oikealle saajalle näin pienempi.
    No tiedämpähän mitä osakkeita, mitä se on VISAllaan ostanut ja paljonko velka sillä naapurilla on. :)
     
  15. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Kyllä niistä aiemminkin on saanut puhua ääneen mutta kämmejä oli huomattavasti vähemmän kun nykyään koska, kuten mainitsitkin, ns.tehostus puree valitettavasti mokien määrän lisääntymisenä!
     

Kerro tästä muillekin!