Akku piristettyyn 350

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Achti, 23.1.2007.

  1. Achti

    Achti Gearhead

    Elikkä mikä olisi paras vaihtoehto kyseiseen vehkeeseen? yksi vai kaksi akkua? Minkä kokoiset? Sen verran sais tehoa olla että kevyesti konetta pyörittelisi...
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    Optima varmaan olis se paras, joku täällä mainitsi että exideltä on tullut kans rullakennoakku. Midac 72A/h antaa aika hyvin virtaa,DIN 500A, on yleisakun kokoinen muuten paitsi että matalampi ja maksaa vanhasta varastosta n.70€. Näillä varmaan pärjäis yhdellä akulla. Yleensäkin kadmiumlyijyakut on aika hyviä virranantokyvyltään
    Akkujen hinnat on nousussa, lyijyn maailmanmarkkinahinta on ollu jo 1/2vuotta taivaissa. :-?
     
  3. Achti

    Achti Gearhead

    optiman 70ah 70€?
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei optimaa tuohon 70e:n hintaan saa,tuollainen Exidenkin "ihmeakku" maksoi ainakin 140e toissa kesänä ja antaa virtaa vaik pillarin käynnistykseen 8)
    Mä en niinkään olis akun valinnassa kovin tarkkana,vaan laittaisin sellaisen tehostartin ni kyllä pyörittää!
     
  5. Achti

    Achti Gearhead

    no mulla on tehostartti jo, mutta lähinnä tarttisin hyvän akun mistä riittää virtaa kaikille ylimääräsille kokkareillekin !
     
  6. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Viimeiset 3 ostamaani akkua ovat olleet Boschin tekeleitä, jotain 70 - 80 € hintainen malli antaa 480 A käynnistysvirtaa, 2 vuoden takuukin niissä on.

    Tosin ovat hinnat voineet muuttua, viime ostosta on pari vuotta.
     
  7. DX

    DX Double Gearhead

    Midac merkkinen 72A/h akku maksaa n.70€ :)

    Varmaan kandeis lihavoida nuita avainsanoja, mullakin menee välillä rivit sekasin juttuja lukiessa. :-?
     
  8. Mopo305

    Mopo305 1st gear

    Ylimainostettu tuo Optima
     
  9. Achti

    Achti Gearhead

    eli boschilainenkin joku 70a/h riittäisi?
     
  10. Achti

    Achti Gearhead

    kuulemma ihan paskoja noi boschilaiset :eek:
    Mitäs, onko mitn pommin varmoi muita ku noi optimat?
     
  11. pas2

    pas2 Gearhead

    No en tiiä, onko mulle sitten sattunu tulemaan joku maanantaikappale, kun tuli mulle käytettynä "ei täyttä latinkia pitävänä" vuonna vissiin 2000 ja on siitä asti ollu satunnaisesti käyttiksissä ja kesäautoissa ja yhen talven räystään alla... Tänä aamuna käynnisti taas Olssin.
     

Kerro tästä muillekin!