Akkujen oikeaoppinen lataus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Deltapete, 18.1.2010.

  1. hopolandia

    hopolandia 1st gear

    nii sekin sitten jos akku pääsee "kiehumaan" liiallisen latauksen johdosta niin vetyä kehittyy jonniin aikaa vielä kun sähköt irrottaa.
    ja ajoneuvossa lataamisessa se moottoriin tahi koriin miinuksen kytkeminen on just ton kipunoinnin takia ja joittenkin tietelijöiden mukaan tulee kipinöintiä estävä epäpuhtaus???
    mut ite lattailen akut ihan perus muuntajalaturilla mikä antaa sen 14.5V ulos ja virtoo mitä akku tarvii
     
  2. Blower Camino

    Blower Camino Gearhead

    joskus junnuina ladattiin 340 volvon akkua isommalla laturilla ja johdot oli jääny 24v asetukselle. 1-1.5h kerettiin pistää peltoautoon virtaa ja mentiin sit kattomaan joko ois ladannu sen verran että sais peltoauton tulille niin akku oli paisunu 2 kertaseen kokoon ja osittain jo vararenkaan ympärille! Voi juma ollu varmaan aika lähellä ettei silmille tullu kun sit otettiin äkkiä piuhat irti ja vehkeet sivuun. Sit avaimesta tulille ja pellolle vetämään rallia sillä jalkapalloksi paisuneella akulla.
     

Kerro tästä muillekin!