Akkukäyttöiset vermeet

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja alf61, 22.4.2021.

  1. alf61

    alf61 Gearhead

    Ajatuksissa olis hommata akkukäyttöiset pulttikone ja ilmakompura, merkkeinä katellu Makitaa ja Ryobia. Ryobilla näyttäisi olevan setti , jossa molemmat em. koneet mukana kera akun ja laturin hintaan 199€ , ei paha jos jotain noilla jopa tekee. Kellään kokemusta mistään merkistä ? Ei viittis ihan verkonpainoja ostaa....
     
  2. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Mulla on makitalta akkukäyttöisinä pulttipyssy, iskevä ja iskemätön ruuvinväännin, rälläkkä ja iskuporakone. Porakoneita on mennyt hajalle yksi, muita en oo saanut hajalle. Ei mitään pahaa sanottavaa paitsi makitan poran istukat ei tunnu kestävän mulla.
     
  3. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Ainakin ryobin se käsimallin akku kompura on ihan hyvä lasten lelujen kanssa ja täyttää sillä auton renkaatkin mutta on vaan aika hidasta ollut 1v käytössä. Sitten löytyy vielä porakone 5v, ruohonleikkuri 1v,pensasleikkuri 3v, kuviosaha 3v (metalliterällä leikattu 15mm terästä hidasta oon) ei mitään pahaa sanottavaa kaikki one+ vehkeitä
     
  4. sleepercooler

    sleepercooler Gearhead

    Ryöpistä ei kokemusta, mutta makitan Ammattikäyttöön tarkoitetut kestää jo melko kovaa käyttöä...

    Itellä Tallissa dewalt:n koneita, 4 ah akuilla.....

    Itellä työn puolesta lähinnä Bosch:n koneita... Aluksi oli ns halpoja n. 200€ koneita, jotka meni 1-2 krt vuodessa takuuseen, eli ihan suseja, Mutta kun vaihdoin, n400€ hintaiseen akkukoneeseen, ja n. 4 vuotta ollut käytössä, ei kertaakaan ole tarvinnut käyttää huollossa....
    Paskaa saa halvalla, ei hyvää....
     
  5. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Kait nämä kaikki hyviä on..?

    Itellä Makitaa ja pois en vaihtais. Paitsi saisvat tehä kunnon rasvaprässin vrt. Milwaukee..
    Paineilmaa ei tarvis ku hiekkapuhallukseen, muualle en niitä letkuja enää kaipaa.
     
  6. f34

    f34 Double Gearhead

    Mulla on Makitan laitteita varmaan parikymmentä erilaista.
    Ei noita ahkeralla harrastekäytöllä ole rikki saanut.
    Nyt jos aloittaisin tyhjältä pöydältä, niin tekisi mieli alkaa kokeilemaan Milwaukeen vehkeitä.
    Mulla on yksi Milwaukeen akkukäyttöinen räikkä ja olen oikein tyytyväinen.
     
  7. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Milwaukee, Ryobi ja AEG on saman konsernin tuotteita. Milwaukee on kai laadukkain ammattilaismerkki ja Ryobi suunnattu enempi harrastelijoille, jotenka mulla on muutamia Ryobeja. Monista värkeistä on parempi hiiliharjaton versio ja halvempi kipinöivä, olen valinnut hiiliharjattomat. Poravasara on lelu, taulun ripustamiseen sopii, muttei juuri muuhun. Tehokkaampi ilmeisesti on tulollaan. Mutterimopo on myös kevyehkö, mutta aukesi sillä aika ruosteiset 5/8 tuuman traktorin pyöränpultit. En tässä vaiheessa osaa Ryobeja suuremmin moittia, hintansa väärtejä lienevät.

    Lisäys: Ryobin halvemmalla akkurälläkällä ei tee oikein mitään. 115 mm laikka ja 7500 rpm. Hiiliharjattomassa versiossa 125 mm laikka ja 11000 rpm. Jälkimmäinen sai jonkun lehden testissä loppukaneetiksi "positiivinen yllätys". Vertailussa oli mukana ammattikoneitakin.
     
    Muokattu: 22.4.2021
  8. rampleri

    rampleri 3rd gear

    Mulla on just tollane Ryobin pulttimopo & ilmapumppu.
    Onhan ne lievästi kepeitä, mutta ihan riittävät omaan käyttöön.

    Ja sitteku on joku vempain hankittu ni samoille akuillehan tulee herkemmin hankittua lisää laitteita.
    Aika tasaset hinnat Ryobin koneilla, maahantuojako jotenkin laittaa jälleenmyyjät ruotuun?

    Keskiseltä sattu joskus edullisempi rälläkkä ja saksasta liki puoleenhintaan naulain. Muuten kyllä kaikki hinnat eri kaupoissa ollut liki samat.

    Vähäsellä käytöllä laitteeni ovat, joten kestävyydestä mitään mene väittämään. Minkään kanssa ei kuiteskaan ongelmia.

    Pulttimopolla testi mielessä aukonut ruosteisia muttereita ja hyvin on teho riittänyt.
    Mukana tuleva kompura on tietysti hivenen huvittava, mutta silläkin täytin isohkon maasturin renkaan. Kätevä pikkuhommiin, kottikärryn ja fillarinrenkaisiin.
     
  9. hmr66

    hmr66 Gearhead

    Vappu auton renkaat vaihdettu Ryobilla juuri äsken. Eilen ostettu ja tänään testattu.

    Kompuralla renkaiden paineiden säätö onnistui hyvin, täyttö vaati aikaa enemmän. Moitimme painemittarin kokoa......., on pieni kokoinen.
     
  10. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Makitan 18v akkukone ollut täällä käytössä jo 11v. Yhden akun olen joutuut uusimaan. Aitojen Makitan akkujen löytäminen oli haastavaa. Kiinalaista kopiota tarjotaan joka paikasta. "Tämä on halvempi, mutta ihan yhtä hyvä". Meni läpi 7v iässä, mutta ei enää.
    Tuo istukkavaiva on mullakin, muuten ok
     
  11. MJF

    MJF Double Gearhead

    Makitan 18v porakone, pikkupulttikone ja rälläkkä löytyy täältä. Pulttikoneella ei ihan kaikki renkaat ole auenneet, mutta pikkukone tuli otettuakin tarkoituksella näppärän koon vuoksi. Rälläkkä oli paha pettymys, syö akkua ihan pirusti, eikä ole paljoa kierroksia. Mutta silti sitä tulee käytettyä kun ei ole johtoa roikkumassa ja kevyt käyttää o_O
     
  12. north

    north Gearhead

  13. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Lidlistä hankkimani mutterin avaaja, 69€, on ollut mieluinen kampe. Toistaiseksi kaikki pyörän pultit ovat auenneet ja menneet kiinni. On sillä auennut myös muutama muu muuten vaan tiukka kierteinen osa.
     
  14. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Minulla on Milwaukee M18 sarjaan, akkuporakone, radio ja imuri. Ihan jeeh, radiossa vois olla vähän enemmän ominaisuuksia, tarkemmat äänenvolumen säädöt ja hinnat vois olla jokusen kympin per laita halvemmat osa kilpailijoitaan aikalailla kallimmat. IndustriaCenter taitaa myydä suomessa noita halvimpaan hintaan.
     
  15. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    IndustriaCenterillä on kampanja menossa joistain Milwaukeen laitteista, minusta jo oletettuun laatuunsa nähden aika edullinen paketti, saattaa tulla itsekin tartuttua:
    https://webshop.industriacenter.fi/product/3887/mutterinvaannin-12-hd18-hiwf-402c-milwaukee
    Ryobin vastaava on ilmoitetuilta arvoiltaankin jonkun verran heikompi, ja en tiedä, pitääkö nekään paikkaansa. Pari kyseisen merkin johdollista ketjusahaa on väsähtänyt reilusti ennen aikojaan, itse asiassa toisen takuukappale pitäisi hakea Postin noutopaikasta. Siinä mielessä vähän epäilevä asenne merkkiin.
     
  16. Filth

    Filth 3rd gear

    Ryobia on itellö talli käytössä ollu 5 vuotta, porakone ja pultti pyssy. Ei valittamista, taloremonttiin ostin johdollisen ketjusahan sisällä sahailua varten, siinä istu ryobi paremmin käteen kun makita. Puuhommiin suuntautuvissa remonteissa vuorostaan Makitan iskuruuviväännin, porakone, käsisirkkeli ja puukkosaha. Niistäkään ei pahaa sanottavaa. Ryobit ostin talliin kokeilu mielessä,(ei tarvii samoilla koneilla koskea öljypohjaan ja sitten valkeaan seinään) olleet huonolla pidolla ja tipahdelleet yms.. hintansa väärtejä molemmat merkit.
     
  17. tammercity

    tammercity Gearhead

    Milwaukeeta täällä tallissa ja ei niillä kyllä hommat ole jääneet tekemättä. Dewaltia oon taas ostellut sitten kotiin kämpän remonteihin. Kaveri taas enemmän siellä makitan puolella pulttipyssyjen ym. työkalujen kanssa ja kyllä ne toimii ihan hyvin kaikki. Ryobista en muuta tiedä kuin, että sehän on samaa verstasta Milwaukeen kanssa, mutta ns. halvempi vaihtoehto. Milwaukee/dewalt/makitan kanssa tuskin nyt voi mennä kovin paljon metsään, että se nyt taitaa lähinnä olla sitten siitä kiinni mitä akkutyökalua haluaa alkaa osteleen.
    [​IMG]
     
    Isamu tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!