Akun lämpösuojan kytkentäperiaate?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja kuutio, 27.3.2010.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    Eli kun joissain laitteissa on akkutelineessä sellanen lämpötilaa haisteleva mötikkä akun alla... ninmiten se latausta säätää pienemmäksi?

    Kun pitäs tommonen ohittaa niin johdot yhteen vai?

    Tossa yhessä projektissa käyny joku hazardi ja koko möykky sulanu..
    Lataa kyllä mutta merkkivalo palaa kokoajan...

    Osaisko joku neuvoa??
     
  2. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Jos opusta oikein jummarsin niin ainakin ryslerissä (-97) anturilta menee naru PowertrainControlModuleen (PCM) ja se säätää latausta lämpötilan mukaan. Jos anturi on paskana eikä PCM saa tietoa niin sytyttääkö se sitten vikavalon, en tiiä. En myöskään tiedä kuinka se ohitetaan.

    E: Samaisessa opuksessa mainittiin myös että anturin pitäisi antaa huoneenlämmössä 9K-11K ohmin lukemia. Eli ilmeisesti yhteenkytkentä ei vikavaloa poista. (vastus väliin?)

    Jos siis on samantyyppisestä kytkennästä edes kyse.
     
  3. kuutio

    kuutio Gearhead

    Juu eioo noin uutta teknolokiaa... vaan kultaselta 80-luvulta..
    ihan muuten vanhanaikasen näköset systeemit, sentään jo vaihtovirtalaturilla

    mietin tossa että voisko se möykky olla ollu säätelemässä laturin herätevirtaa,
    tosiaan lataa, mutta kun se latauksen merkkivalo loistaa kirkkaana :odroll:
     
  4. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Väittäisin kyllä että sama tarkoitus sillä on eli säätää latausjännitettä ja kun sen antama tieto ei ole haarukassa niin siitä vikavalo.
     

Kerro tästä muillekin!