Akun siirto konttiin ja plussan toteutus konehuoneeseen

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja xarper, 8.10.2019.

  1. 0rs0n

    0rs0n 3rd gear


    Tää ei ollu hyvä keksintö........ oli autossa tullessa paikalla. Ihmettelin. Ku oli hankala saada käyntiin hetken päästä. Luulin startin jo menneen. Ja en siis ole ruuvvailut irti sitä välissä. Sit hävis virrat kokonaan. Syyksi paljastui tämä kenkä viritelmä. Hyvin toimi ku pois otin
     
  2. Karpov

    Karpov Gearhead

    Mä oon kanssa muutamaa vastaavaa (ja yhden täysin vastaavan) kengän vaihtanut pois. Susipaskaa suunnittelua
     
  3. T5

    T5 Gearhead

    Joo, siis nyt ei ollu tuosta kengästä kyse.

    Vaan siitä, että kumpaan johtoon se päävirtakytkin pitää laittaa. Mua on aina opetettu niin, että se tulee miinukseen. Samoiten ku tuommoiset ruuvattavat kengät taidetaan laittaa aina miinukseen?

    Mutta edellä tulikin yksi selitys, miksi se plussaan pitää laittaa kisahommissa.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Tollanen ruuvattava päävirtakatkaisin toimii hyvin kun ensin purkaa sen ja repii ne muovit kontakti pintojen välistä pois
    Tekee tosin sen et kun kiertää liikaa lähtee mutteri tai pultti irti ja kenkä pääsee yhdistämään

    Mut kestää pyörittää pidempään volkkarin kutosta käyntiin, kunhan ensin "korjasi" et virrat kulkee muutakin kautta kuin pultin kierrettä pitkin


    Riittävän vanhat päävirtakatkaisijat on hyviä, yhen purkasin ja viilasin pinnat puhtaaksi.
    Alkoi valtsu pyörimään 60ah akuillakin käyntiin asti



    Mut ny ku kaikki kehunu, et pitää ne laturit ja muutkin virroittimet viedä sinne pääkatkaisijalle asti, niin kumpaan napaan ne kytketään akun vai moottorin puolelle?
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Oisko nollan "puute"?
    Voi tehdä ravistavan kokemuksen kun nappais kiinni reelingistä seisoessa laiturilla


    Sama on muuten joissain generaattoreissa, nolla maadoitettu laite/rakenne napsauttaa samantein vikurin ja sulakkeen
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Kyllä se jo tuli, korroosio iskee yllättäviin paikkoihin.
     
  7. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Mut eikö toikin ja laituri värinät ole mahdollista jos runko nollataan vaiheiseksi?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Me ei varmaan puhuta samaa kieltä...
    Jos virtaa kuljetetaan rungossa, niin jokainen sauma ja liitos on potentiaalinen syöpymäpaikka. (ihan sama tulee märässä autonkorissa, ongelmapaikan syöpymisnopeus on moninkertainen normiruostumiseen verrattuna) Laituriseisotuksessa sitten sisään/ulos pyrkivät virrat on jo taas eri syöpymisten syy.
     
  9. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Voisko toi muuten liittyä siihen, et eskortissa ei ollu ruostetta lainkaan konepellissä, mut kun jätti maakaapelin pois, alko pelti kukkia seuraavana kesänä

    Ja keskuslukolliset hiacen ovet taitaa muuten olla ruosteettomampia kuin ilman olevat, nyt kun miettii asiaa :odeek:
     
    xarper tykkää tästä.
  10. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Tuolta löytyy kilpureiden kanssa leikkiville ikuisille pikkupojille NHRA hyväksytyt pluspuolen kytkimet, sekä myös konemiehille miinuspuolen hevi duti kytkimet.

    http://www.flamingriver.com/batterydisconnect

    Kaikki on made in usa
     
    faffeli tykkää tästä.
  11. xarper

    xarper Gearhead

    Jo on ylihintasia katkasijoita.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Eieiei. Ne vaan ei ole alihintaista kiinan halppispaskaa. Tosta näkee mitä laatu maksaa.
     
    sdfsd, Filth ja faffeli tykkäävät tästä.
  13. xarper

    xarper Gearhead

    Se made in usa oo mikkää takkuu laadusta tänäpäivänä.
     
    Karpov ja Nikuzai tykkäävät tästä.
  14. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Jos satasen laatupalikka on ylihintainen harrasteautossa niin laji on väärä. Sataset lentelee muutenkin. Tietysti jos tekee jokkistason laitetta millä ei oo niin väliä kuinka se toimii esim 5-10 vuoden päästä.

    Väittäsin että tommonen järeämpi ylihintanen kytkin toimii vielä 5 vuoden päästä kun ne motonetin muoviset on vaihettu jo moneen kertaan ja taisteltu erilaisten virtahäviöiden kanssa.

    Voi YRITTÄÄ rakentaa autoa laadukkaammilla osilla tai huijata itseään biltema laadulla. Molemmat saattaa toimia mutta yleensä se kalliimpi osa saattaa toimia paremmin
     
    sdfsd ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  15. tamrokki

    tamrokki 1st gear

    xarper tykkää tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    jos tosiaan on laadukas päävirta katkasija ja sellasen tarttee niin on kyllä hintansa väärtti. Ite en ole päävirtakatkasijoita käyttänyt oikeen missään kun nää mitä normaaleista kaupoista löytää on aika huono laatusia. Ei mene virtaa kun hetken läpi kunnolla, vähän ajan päästä onkin jo kipinöinyt,sulanut, hapettunut, jotain muuta mitä, sellaseen jamaan että ei tuota muuta kun lämpöä.
     
    Muokattu: 16.10.2019
    Powerstroke tykkää tästä.
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Ja samaa tekee melkein kaikki merkistä riippumatta mitä vastaan tullut

    Yleensä ne on ollut boshin logolla varustettuja jotka nostaneet kädet pystyyn

    Sit kiinalainen lekalla ja rälläkällä koneistettu tuntu toimivan
     
  18. faikku66

    faikku66 Gearhead

    Tämmöinen on mulla Hudsonissa ollut jo 16 vuotta.Bosch Made in Germany.Eipä ole temppuillut.
     
    sdfsd ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  19. Karpov

    Karpov Gearhead

    On jos pitää näitä päässä:

    [​IMG]


    Joo monesti kiinalainen osa ollut parempi kuin made in usa
     
    xarper tykkää tästä.
  20. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Älä puhu paskaa.
     
    Camino'79, faffeli, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!