alakertaa miettimässä...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Camino'79, 23.1.2007.

  1. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    eli kävin kattelemassa osia summitilta ja sit racersplacesta teidän od:läisten neuvoja noudattaen (joista suuri kiitos! :D )
    ja mietin tämmösiä osia oldsin 350:sen alakertaan:

    kiertokangen laakerit=M77-CB684P(56€)
    kampiakselin laakerit=SEA-4281M(76€)
    nokka-akselin laakerit=M77-SH1355S(32€)
    nokka-akseli-paketti=EDL-3712(207€) TAI EDL-7112(253€)
    kumpi ompi parempi?
    jakopää-paketti=COM-2113(61€)
    öljypumppu=SLP-224-41203(49€)

    ja lisäksi tietysti jonkunlainen kattava tiivistepaketti (onko muuten ehdotuksia?PS:moottori on vuoden '79 oldsin cutlassissa ollut 350:nen)

    yläkerta ei ole vielä varmistunut mutta todennäköisesti performer rpm imusarja,650cfm kaasari(todennäköisesti Holley) ja kansien työstö(kannet on 8:sit joten niistä sitten ilmeisesti 1,5mm siivu pois--> paremmat puristukset ja sitten vielä kanavien porttaus.

    nyt sitten toivottaisiin asiallista palautetta että miltä moinen paketti kuulostais ja onko parempia ehdotuksia ja "know how":ta kyseisen moottorin virittämisestä? tarkoitus olisi saada melko tehokas mutta silti käyttöautoon (talvetkin huomioon ottaen) soveltuva paketti.

    autonahan tulee siis toimimaan chevy el camino vuosimallia 79 kuten nimimerkistäkin voi jo päätellä :D
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä valitsisin aika ehdottomasti tuon lievemmän nokan,mikäli on tarkoituksena tosiaan ajaa talvellakin ja imusarjaksi vaan performerin,koska ne on kuitenkin suunniteltu toimimaan yhdessä tuon nokan kanssa.
    Yhtäkkiä tuntui pikkasen kalliin puoleisilta nuo laakerit...
    Jakopää taas oli halpa,ei mahda olla oikea rullajakopää,eikä taida olla säädettävällä alapyörälläkään,joka olis tarpeellinen etenkin jos päädyt kuitenkin tuohon RPM-nokkaan ja imusarjaan,se kun olis jo ihan ajoitettava kohdalleen ja ehkä jopa pikkasen ennakkoon...
    Tuo rpm-nokka sitten vaatis hyvin toimiakseen myös viriviri-mallin turbiinin!
    Kaasutin kuulostaa hyvältä,etenkin jos se on dp :wink:
    Tuo tiukempi nokka noista vaatis sitten jo oikeanlaiset jousetkin ja ne sit rasittaa enempi venttiileitä ja oravan pyörä pyörii :rotfl:
    Lievempi menis kunnossa olevilla vakiojousilla.
    Tiivistesarjaksi fel-pro.
    Männän renkaat tuosta paketista on pikkasen niin kuin unohtuneet ilmeisesti?
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ite kattelisin nokkaa noiden kahden "välistä", noi performer nokat on ihan hyviä joihinkin maamoottoreihin tai muihin vesipumppuihin. Vaikkapa joku comp camsin XE262H tai XE268H. Ja nokan kuin nokan kanssa pidetään hulta siitä, että venttiilijousipaineet on nokan vaatimusten mukaiset. Miljoona ajetut vakiot ei oo välttämättä sitä edes vakionokan kanssa.
     
  4. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    ja tommonen vähä jyrkempi nokka niin pidetään sitte huolta ettei sielä olis vastapaineita, eli peltisarjaa ja hyvää putkea auton alle.
     

Kerro tästä muillekin!