Alastaron finaalit.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja hejo, 10.8.2009.

  1. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

  2. heka95

    heka95 1st gear

    Mopoilijalta taas loisto-otoksia,laitan yv:tä.
     
  3. gremlin

    gremlin Gearhead

    Muistetaan vaan nyt ne Panuman street 7 ajat -90 luvun loppupualta :soosoo:
    No, samapa se, MOPAR tuotteilla ne kummatkin suoritukset on ajettu :rotfl:
     
  4. Bandari

    Bandari 1st gear

  5. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Täytyy todeta että kyllä kannatti lähteä aamulla ajelemaan Alastarolle, hienot oli finaalit ja keli koko päivän. :D

    Muutamaa pikku radanrasvausta lukuun ottamatta paletti pyöri hyvin...mikä lie ollut se ambulanssi-episodi kun lanssi lähti viemään jotain jonnekin ja odoteltiin hetki toista paikalle ???
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    No, oli toi eka Street ryhmissä ajettu seiska silti, aiempia ex streettiautojahan oli just toi Panuman OL:ssä ajama myös DOTtirenkailla, sekä Sarasmäen Jannen 7.91 myös OL:ssä. Kumpikin auto oli tuolloin siinä kuosissa, ettei niillä Suomen streetsäännöillä olis ajettu, Sarasamäellä lähinnnä kait vain lootan ja renkaiden osalta. Yllättäen muuten kaikki kolme mopareita? :rotfl: No, voihan tohon samaan kastiin laskea myös Pöntisen Novan ainakin, mut ei sitä nyt ihan huonossa seurassa olla. Ja kuinka saatoin unohtaa Hellmanin Corveten, joka tosta ryhmästä mun mielestä on kenties kaikein katuhenkisin, hiljainen ja muutenkin asiapeli!

    Mut pari huomiota itse kisasta. Ensinnäkin, tällä kerralla ajatus luisti. Siis, tarkotan ajattaminen. :rotfl: Ja rata, perjantain ekaa rundia lukuunottamatta se oli ilmeisesti aika hyvä. Mun käsittääkseni aika monet veteli ennätyksiään. Kiva nähdä, että aiempi hienoinen kritiikki on erityisesti ton ajattamisen suhteen otettu kenties huomioon; silloin kun tapahtu tosiaan tapahtu. Noille "väliaikaviihteillehän" ei hirveesti mitään voi. Sit useempi kun yks valitteli noista radan pompuista, ne melkeen vissiin vaatis jotain toimenpiteitä keväällä? Meillä ne kyllä ei näkynyt kun ruiskun tiedonkeruulla rundien hyppäämisenä. Kilpailu oli hieno päätös muuten vähän epäonniselle kaudelle, kiitos kaikille toimitsijoille jaksamisesta, kuin myös kanssakilpialijoillekin.
     
  7. ransu68

    ransu68 1st gear

    Olkoon ny sitten monesko seiskan aika tahansa mutta meni kyllä julman kovaa!!!!! On se hiton näyttävän näköstä kun valtamerilaivan kokonen laite PAKENEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Mitenkään kommentoimatta noita finaaleja ja pitoja siellä, mutta nitronatikoissa ja keväisissä motoparkin kisoissa noin kuusi tuntia sitä "pidon-tarkastus-teputtelu-kävelyä" katsoneena tuli mieleen että eikös tuollaisella kamppeella:

    http://www.windhoff-vammas.de/Englisch/ ... sgerat.htm

    saisi tarkastettua minkälainen se pito on ja lähinnä onko se muuttunut jostain syystä, jäisikö se arvuuttelu ja säästyisi kolmentoista miehen aika ja vaiva siltä tepustelulta; ja kaikilla kolmellatoista kun varmaan erilailla kalibroitu teputteluaskel ja -kenkä. :eek:
    Jos kerran rataa kuivataan lentokoneen suihkumooottorilla, niin tuollainen kiitoradan kitkanmittauslaite sopisi hyvin teemaan...... :-?
     
  9. mafo

    mafo 3rd gear

    Nå niin,
    Hieno kilpailu, rata oli oikeasti hyvä ja järjestelyt pelasi.
    C/D luokka kohdeltiin kuin pro stock vähintään...

    Onnea herra vipottajalle ja myös suojasille, selkeästi uusi SE ,pitää
    näköjään tulevaisuudessa kattoa tarkemmin kenelle lainaa tavaraa :rotfl:

    Joo ja kiitoksia vielä kaikille mukaville ihmisille joka ollaan tavattu pitkin
    kesää, ens kesänä kai jatketaan...
     
  10. OL550

    OL550 1st gear

    Hienot finaalit kaikenkaikkiaan. Rata oli hyvä ja järjestelyt pelasi hienosti, joten kiitokset FHRA:n koko porukoille. Onnittelut kisan voittajille ja kauden mitalisteille.

    t.OL550
     
  11. Slow66

    Slow66 1st gear

    Komppaan edellisiä: Rata oli todella hyvä ja ajattaminen luisti ripeästi. Kiitokset FHRA:n työmuurahaisille ja onnittelut voittajille ja sijoittuneille.

    SPET 1800
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Kisa suju kohtuu hyvin pikku remppoja lukuunottamatta mutta silti päästiin ajaan uusi ennätys. Ysi jäi viiden satkun päähän mutta ehkä sitten ensi vuonna.

    Mopoilijaltakin hyviä otoksia :rotfl:

    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat%202 ... P_6864.jpg

    http://kuvia.1g.fi/kuvat/Tapahtumat%202 ... P_6877.jpg

    Rata oli hyvä ja näytti että toimitsijoillakin oli puhtia siivota romuja radalta entistä nopeammin. Ajattaminenkin sujui nopeasti. Kaikenkaikkiaan hyvät kisat. Näillä näkymin ensi vuonnakin jatketaan, talven aikan koitetaan tehdä uudet vipat yläkertaan jotta saatais vähän vähemmän katkenneita osia. :poff:
     
  13. enzo

    enzo Gearhead

    Wroommm.

    Saimma tuolla meitin surkeella videokameralla lauantain iltalypsyn jollakinmuotoa kelattua.
    -Ketku kamerakauppias möi kameran jossa "laajakuva" tarkoittaa mahdollisesti 4:3 kuvasuhdetta, mutta mun mielestä tuo on ihan neliö, vaikka mitä tekis.

    Mutta laittelin ihan omin pikku kätösin ajantappotekstityksiä ja perään kiitoksia kelle kuuluukin!

    Nyt sitten uusilla sytkävehkeillä Santa Podiin ja senpäälle hiihtolomille.

    Mun ja Marcon puolesta kaikille sairaasti kiitoksia hauskasta S/M kesästä, onnea mestareille ja meille muille parempaa lykkyä ja osaamista ensivuodelle...
    -Marco pääsi muuten tänään jo ulos hospitaalista sen allerigiareaktion päälle, joka aiheutti kisojen viimeisen ambulanssikatkoksen.
    -Onneksi oli ambulanssi paikalla iltapäivässä, eikä keskellä yötä missään Pudiksella, taikka ulkomailla. Meinasi happikato yllättää nuoren korvatulehdusmiehen.

    Mutta tuossa huonoa viideoo aitopaikalta: http://www.youtube.com/watch?v=WLAe9qIOIo0
     
  14. Jaku

    Jaku Gearhead

  15. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Kiitokset hyvästä kisasta & kaudesta FHRAn talkooväelle.

    Sekä tietysti kuvailijoille.

    Meille tuli finaaleissa uusi ennätys 11,192 & 189,65 km/h.

    Samalla vedettiin alle indeksin, mutta onneksi vastustaja veti vielä enemmän, ja voitettiin siis kisa.

    Auto käytettiin puntarilla ja painoa oli 1590 kg kuskin kanssa.

    Siinä sivussa otettiin SM I Pro ET luokassa.

    P.S. Onko kukaan aikaisemmin voittanut sekä WCSC että SM pokaalia samana vuonna?

    Terveisin Mika Saari & Delta 88 Drag Race Team [Pro ET 1555]
     
  16. TiMu

    TiMu 1st gear

  17. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Onnittelut voittajille, itsensä yllättäjille ja osallistujille. Joskus mietittiin porukalla saunassa millainen tietotaito sekä päättäväisyys tarvitaan, että yksi tiimi pääsee paikalle. Sitten kun tiimejä on paljon, niin osaajiakin on paikalla paljon, joten kuuraketti valmistuisi tuossa tuokiossa, mutta Marssiin pääsisi vasta joululomalla.

    Ainakin omalta osaltani kesä on mennyt nopeasti, tuttujen ja vähän tuntemattomampienkin kanssa leukailut ovat olleet kisareissujen mauste.

    Ensikesää ja -kisaa odotellessa...

    Ps. Jukkis, jäi se jäätelö saamatta!
     
  18. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Ymmärtääkseni sitä ei ole vielä tehnyt kukan, koska Sportsman/Pro ET:ssä jaetaan vain Cuppia.
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Jep, jep.
    Kuten tuolla jo aikaisemminkin mainittiin niin nyt on aihetta kehua järjestäjiä eli rata oli nyt hyvä, ajattaminen sujui mallikkaasti ja vielä kun radan rasvauksilta ja muulta rojuamiseltakin säästyttiin melko hyvin niin perjantain pikku kuusi/kello episodinkin selvittyä finaalikisoista jäi kyllä hyvä fiilis eli mikäs siellä oli viettäessä kolme hienoa racehenkistä päivää vielä näin kauden päätteeks :)

    Noin omalta osalta kausi meni hieman kaksjakosesti mut pääosin ja etenkin lopputulokseltanhan toi meni hyvin joten kiitos taas kaikille vanhoille ja uusille tutuille kannustuksesta.
    Tekniikkamurheethan meillä yritti kovin kiusata kesken kautta mut niistäkin selvittiin joten kiitos kaikille niissä asioissa meitä neuvoneille ja iso kumarrus ja hatunnosto vielä OD:n nimimerkeille DS 325 ja kaasua osien lainasta finaalikisoihin jotta saatiin Kalajoella ja Pudasjärvellä hajalle saatu tekniikka parsittua takas riittävän liki täyteen iskuun vielä tonne finaaleihinkin.
    Hieno homma, kiitos vielä kerran :D

    Ja onnittelut onnistumisista kaikille omissa luokissaan pärjänneille ja kauden mittaan ennätyksiään parantaneille!
     
  20. Cata

    Cata 1st gear

    Yhdyn kiitoksiin FHRA:lle ja talkooväelle: rata oli todella hyvä. Paras tällä kaudella, parempi kuin Nitro natikoissa ainakin sen perusteella mitä nyt yritti tuossa seurailla "isojen poikien touhuja", itsellä kun nyt ei pito-ongelmia ole ollut oikeastaan missään muualla kuin Kalajoella.
    Tuo ajattamisen tahti on ilmeisesti vaihdellut koska itselle jäi semmoinen fiilis että se ei ollut kovin reipasta. Istuin useammin kuin kerran odottamassa burnislupaa niin kauan että edellä menevä pyörä kääntyi paluutielle, jota suuresti kummastelin.. eritoten kun Pudasjärvellä homma toimi todella liukkaasti ja sujuvasti. Nyt on sitten ilmeisesti vaihdellut jos moni on kokenut tahdin nopeaksikin.

    Mutta se pääasia:

    ISO KIITOS

    Kaikille ihanille ihmisille jotka ovat olleet mukana, tavalla tai toisella, yhteistyökumppaneille, kilpakumppaneille, järjestäjille, kaikille hiihtäjille kenen kanssa on vuosien varrella höpötelty ja touhuttu. Kausi on ohi, tavoitteet ei ihan täyttyneet joskin kehitystä onneksi tapahtui. SPSB on nyt pantu pakettiin ja haikeat oli tunnelmat varikolla finaaleissa.

    Catapult Racing kiittää lämpimästi ja hieman surumielin, vielä ei ole tietoa mitä ensi vuonna tapahtuu joten ei muuta kuin lykkyä pyttyyn kaikille, toivotaan lyhyttä (ja rahakasta? :D) talvea niin että kaikki halukkaat pääsevät taas kisoihin ensi kesänä! Ja jos hyvin käy niin risteilyllä vielä nähdään!

    Cata
     

Kerro tästä muillekin!