alatukivarren irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja keimo, 31.12.2006.

  1. keimo

    keimo 3rd gear

    miten a body moparista lähtee alatukivarsi irti vääntösauvasta
     
  2. teromopar

    teromopar 2nd gear

    ei se ole millään kiinni tukivarressa vääntösauva löysäks ja mihin vääntösua tulee runkoon kiinni siel takana on sokka minkä ottaa pois ja vetää sauaa taakse päin ni lähtee..
     
  3. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Vetämällä.

    Jos rojut kiinni autossa: kulma ylös, alatukivarren keskellä olevasta korkeudensäätöpultista auki kiertämällä jännitykset pois, sauvan ankkurista runkopalkissa lukitusrengas pois ja vetäiset sauvan irti taaksepäin ankkurin läpi. Jos sauva on jumissa, pulttaa siihen kiinni esim. pakoputkiklemmareilla olakkeeksi sopivaa teräsprofiilia, johonka vasaralla naputtelemalla irrotat sauvan. Itse sauvaa EI saa vasaroida, naarmuttaa, lämmittää jne.....
     
  4. keimo

    keimo 3rd gear

    sauva on jo irti mutta tukivarsi ei liiku pitkittäin kumpaakaan suuntaan
     
  5. teromopar

    teromopar 2nd gear

    siis sulla on vääntösauva ja alatukivarsi irrallaan yhdessä?? otin eilen kaveri 65 valiantis k-palkin irti vääntö suvas oli niin kovast vaseliinii et ei meinannu irrota millään kun se muodostaa tyhjiön ku sit lähtee vetää irti.. pidöt vääntösauvast kii ja muovivasaral lyöt tukivartee ni pitäis lähtä..
     
  6. keimo

    keimo 3rd gear

    pitäiskö sen korkeuden säätö systeemin lähteä myös sauvasta samalla irti? tuntuis kun olisi yhtä puuta sauvan kanssa. koitin jo hakkaamalla mutta ei liikkunut tukivarsi mihinkään
     
  7. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    ?
    Korkeudensäätösysteemi on tukivarressa yhteenniitattujen varrenpuoliskojen välissä, ei se sieltä mihinkään irtoa.

    Auttaisiko kuva?
     
  8. keimo

    keimo 3rd gear

    no ilmeisesti tukivarsi on jämähtäny vaan kiinni,ei vissiin auta ku hakata lujempaa
     
  9. W201

    W201 3rd gear

    Vanha konsti "Voima avuks ku järki loppuu"
     
  10. keimo

    keimo 3rd gear

    lähtihän se vihdoinkin irti. miten se akselin pätkä lähtee tukivarresta irti? miltähän valmistajalta löytyisi uretaani puslat alatukivarteen?
     
  11. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Vetämällä :D
    Parhaiten lähtenee polttamalla kumipusla.

    Energy Suspensionin sivuilta on poistunut tukivarsien puslasarjat joissa oli mukana puslat myös alatukivarteen. Mutta esim. Summit näyttää tarjoavan vielä kyseistä satsia (5.3112G). Kysy vaikka Us-partsista.

    Ja sen uuden uretaanipuslan kanssa käytetään vanhoja holkkeja joten älä tuhoa niitä.
     
  12. keimo

    keimo 3rd gear

    kiitos, tilasinkin energy suspension koko pusla satsin ja nyt huomasin ettei siihen kuulu ollenkaan alatukivarsien puslia. aika erikoista
     
  13. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Jep. ES on poistanut alatukivarsien puslat sarjoistaan. Jostain syystä heidän nettiluetteloon jäi vuodeksi roikkumaan E-koppasten kohdalla vanha satsi, joka siis nyt korvattu uudella. Ylä- ja alatukivarsien puslathan on samat'63-'76 A ja '65-'72 B koppasissa ja E koppasissa. Jostain saattaisi saada vielä vanhaa satsia (5.3112G).

    Jenkkien rata-autoilufoorumeilla moparäijät suosivat ja suosittelevat kumisia puslia alatukivarsiin. Yksi perustelu taisi olla parempi kestävyys.
     
  14. keimo

    keimo 3rd gear

    tänään sain puslasarjan (5.18104G)

    ja oli mun mielestä myös alatukivarren puslat
     
  15. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Onneksi olkoon (?)

    Myös noissa vanhemmissa Hyper Flex sarjoissa oli alatukivarren puslat mukana, eikä niissä ole näköjään osanumerotkaan vaihtunut (ne vielä vanhemmat sarjat kolmen vuoden takaa, jossa puslat oli pakattu pahvilevyihin "alipainemuovikalvolla", oli myös noilla nykyisillä osanumeroilla).
     

Kerro tästä muillekin!