Alipainekellon korjaus/uusi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Morkkis, 2.7.2021.

  1. Morkkis

    Morkkis 3rd gear

    Moro. Nyt on ilmeisesti 64 Chrysleristä mennyt alipainekello rikki elikkäs se mikä ohjaa sitä luukkua mistä ilma menee esim tuulilasille tai jalkatilaan. Onko tietoa pystyykö tota jotenkin joku korjaamaan vai saako jostain uuden tilalle? Ebaysta katoin mut siellä ei ollut samanlaista. Mikäköhän tommosen englanninkielinen nimi on, tai onko edes toi alipainekello oikea nimi?
     
  2. pe-le

    pe-le 1st gear

    vacuum diaphragm

    tuossa yksi mahdollisuus.
     
  3. SK

    SK Gearhead

  4. Morkkis

    Morkkis 3rd gear

    Pitää tarkistaa onks se tommonen, räjäytyskuvan mukaan ainakin olis.. Tosin siellä on kai 3 noita mut kai ne on kaikki samanlaisia?
     
    Muokattu: 2.7.2021
  5. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Käyttävä alipaine on universaali merkistä riippumatta, kiinnitystä ja käyttötankoa saa tarvittaessa muokattua, jos vaan löytyy halkaisijaltaan sopiva (nekään ei hirveästi heittele ainakaan saman ikäluokan laitteissa), niin saa istutettua paikalleen. Jos ei siis löydy sitä just oikeeta mikä menee heittämällä paikalleen.
     
  6. rotaksi

    rotaksi 1st gear

    Mikäli kiven alla on. Vaihtoehtona myös tehdä / teettää avattava mäntämallinen. Pesä, kansi, mäntä o-renkaalla tiivistyvä. Vanhasta vaan varsi minkä heppaa tai tekee kierteen varteen ja mäntään?
     
  7. AVRO

    AVRO Gearhead

    Jos kuoret saa halkaistua niitä rikkomatta niin sen kalvon voi ainakin väliaikaisesti korjata patentilla.
    Takavuosina köyhällä hetkellä tuli tilanne että jakajan kello rupesi vuotamaan, ko. vehkeeseen se maksoi ihan setelirahaa. Taittelin varovasti prässätyn sauman auki ja tein kudosvahvistetusta kumihanskasta uuden kalvon johon liimasin sen käyttötangon vanhan kalvon jämän kanssa. Pehmeäksi jäävä moottorisilikoni oli tähän sopiva ratkaisu. Kumihanska oli sellainen pitkävartinen "myrkkyhanska", pehmeää ja ohutta matskua jossa vahvikekangas sisällä.

    Ehkei johonkin kojelaudan sisään maksa vaivaa mutta se jääköön kunkin itsensä arvioitavaksi.
     
  8. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tuohon tarkoitukseen saa esim. Etralta ihan oikeaakin kalvokumia, joka kestää myös bensaa (jos vaikka höyryjä pääsisi kellolle asti.) Aikoinaan tuli turbotusprojektissa muutettua virranjakajan alipainekello myös myöhäistämään ahdoilla, eli peltireunus auki, sisuskalut muuttaen uudella kalvolla, ja takaisin kiinni. Muita kelloja sovitellessa on syytä pitää mielessä, että halkaisija ja sisällä olevan jousen jäykkyys vaikuttaa aika reippaasti toimintaan.
     
    juko7 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!