Alipainesäiliö tehostimelle.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Mikkis, 17.2.2014.

  1. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Nokka kun on vähän epäystävällinen tehostimelle, niin mitä vaihtoehtoja jarrujen pitämiseen löytyy?

    Säiliö ja takaiskuventtiili?
    Erillinen pumppu ei taida nyt olla se juttu.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    hydrobooster
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Sekään ei tuu kysymykseen, ellei ole täysin bolt-on hommana ja palikoita löytää parilla kympillä?
     
  4. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Tojon hj60:sessä on joku alipaine säiliö, toimiihan se siinäkin..
     
  5. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ei kenelläkään ole Caprice estatea purussa? tiedä kuinka monessa, mut itsellä oli ´84 erillinen pumppu olisko sit hydroboost? ja oli meinaan Attanan pitävät jarrut et mikäli vaan mahtuu niin suosittelen
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    voin toki kattoa onko se oma olemassa vielä kun meni kiertoon.
     
  7. CAM67

    CAM67 Gearhead

  8. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eli kurkkupurkki väliin ja toinen takaisku lisäksi?
     
  9. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    sivistä vähän, mihin sitä toista takaiskua tarvitaan?
     
  10. renttu81

    renttu81 Gearhead

    No jos sen meinaa kurkkupurkista tehdä niin alipainelähdön ja purkin välille..
     
  11. INVICTA

    INVICTA 3rd gear

    eikös tehostajan ja kurkkupurkin välissä oleva takaisku ole silloin turha? vaikkei siitä taida haittaakaan olla. mutta ei kai varsinaisesti tarvitse kahta takaiskua sitä meinasin.
     
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Joo ja auton sammuessakin riitti vielä jarrutukseen normaalihko poljinvoima.
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Kurkkupurkki, ainakin isompi, saattaa mennä alipaineesta luttuun. Alipainesäiliön voi tehdä esim. vanhasta jauhesammuttimesta. Diesel-Econolinen puhkiruostuneen peltisen alipainesäiliön tilalle tein uuden 110 mm muovisen harmaan viemäriputken jatkomuhvista ja kahdesta päätytulpasta sekä takaiskuventtiilistä. Alipaine pitää ne yhdessä ja kumitiivisteetkin ovat muhvissa jo valmiiksi. Tiivisteet käänsin takaperin, että imu vetää huulen tiukemmin reunoihin kiinni. Tilavuutta voi lisätä laittamalla pätkä putkea väliin.
     

Kerro tästä muillekin!