alipainetehostaja->hydrobooster, sopiiko sylkky?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Verkkis, 21.7.2009.

  1. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    jos korvaan alipainetehostajan hydroboosterilla leppäkylkeen(-82 olds cc, ollu 307, nyt 350D) niin sopiiko sama pääsylinteri?
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    pitäis sopia, itte huitasin hyrdoboosterin chevelleen ja hienosti pelaa. jätin jäähyttäjänkin pois kun ei näyttänyt olevan käytössä noissa aftermarket kiteissäkään. 50e maksoi hydro ja letkut (teräpunos) about 60eur
     
  3. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    mistäs siihen hintaan löysit hydron ja letkut
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

    letkut ostin paikallisesta hydraliikka liikkeestä ja boosterin backfeltin autohajottamosta. täälläkin oli sellainen myytävänä.
     
  5. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    no vaihdoin jo hydroboosterin alipainetehostajan tilalle ja tuntu sopivan. saa nähdä toimiiko kun vain saisin apulaitteet kiinni ja koneen tulille
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    se järjestelmä kandee ilmata hyvin jotta toimii ilman vinkumisia ja tehokkaasti... eli autonkeula ilmaan ja kääntelet rattia edestakaisin ja lisäiset öljyä kokoajan... sitten vasta tulille
     
  7. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    eli nyt on selvinnyt ettei tuo pääsylinteri sovi, ei mene tarpeeksi syvälle tehostajaan(hydrobooster).

    minulla olisi sopiva pääsylinteri mutta se ei ole oikein iskussa, on syöpynyt sisältä vähän ja ihmettelenkin saakohan siitä hyvää jos vähän hoonaa sitä ja laittaa uudet tiivisteet?

    paljonkohan uusi pääsylinteri maksaa?
     
  8. studio57

    studio57 Gearhead

    multa löytyy pääsylinteri hintaan 30eur. toimii varmasti.
     
  9. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    piti saada heti kasaan niin nyt on jo kiinni ihan uusi, 100egee muute makso. korjaussarja olisi ollut 30egee mutta se ei olisi korjannu liian syöpynyttä sylinteriä
     
  10. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Mullakin on hydroboostin asennettuna, nyt alkuviikosta olis päästä testailee pirssiä. Ja ois tuollainen korjaussarja (toivottavasti) ylimääräisenä myytäväksi asti.

    Tuo ilmausvinkki oli hyvä, pitääpä muistaa!
     
  11. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mistä vehkeestä löytyisi sopiva hydrobuusteri x-runkoiseen impalaan? Astron buusteria katsoin rockautosta. Onko ne fyysiseltä kooltaan aina suurinpiirtein saman kokoiset?

    Käykö tuohon se corvette style pääsylkky vai mikä pitäisi olla?
     
  12. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Löytyisikö jotain tietoa niin voisi tilaitta rockautosta osia?
     
  13. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ei ehkä vastaa suoraan kysymykseesi, mutta ainakin kun Novaan laitoin G20 Vanin hydroboostin niin se sopi fyysisesti hyvin paikalleen kun vaan laittoi pari paksua prikkaa alimpien kiinnityspulttien alle jotta jarrupolkimelle menevä tanko sattui oikeaan kulmaan. Pääsylinteriksi sopi sama tavallinen pääsylinteri (ennen oli alipainetehostetut levy/rumpujarrut), mutta ainakin omaan makuun se 1-1/8" kokoinen pääsylinteri teki kevyeen autoon liiankin herkät jarrut ja tarkoitus on hankkia 1" porauksella oleva pääsylinteri. Jarrupoljingeometria on tietysti toinen jolla asiaa voisi säätää.
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    En tiedä, poikkeaako fyysisesti vanin vastaavasta, mutta 80 luvun Pontiac puukyljissä on jostain syystä hydroboosteri.
     

Kerro tästä muillekin!