Alkaa nettiauto pullottaan vaneista yms raskaasta kalustosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kesämies!, 22.11.2009.

  1. Kesämies!

    Kesämies! Gearhead

    Mahtaa olla ensivuoden verouudistus tekemässä tehtävänsä. Harmittaa kun itse olin aikeissa ostaa diesel vania mutta maksut pompsahtaa +200-300€/vuosi niin taitaa jäädä. :mad:

    Helvetin 16!
     
  2. Kapok

    Kapok 1st gear

    Sivy vaneja onkin satoja kappaleita myynnissä :eek:
     
  3. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    kyllähän se kyrsii, mutta eiköhän siihenkin taas pikkuhiljaa totu.
    ite ajattelin yrittää ainakin puoliväkisin tolla pickupilla pöristellä menemään.

    jälleenmyyntiarvo alkaa olla varmaan aika alhaalla, tai ainakin ostajat entistä vähemmässä.
    tämän kohun tästä laskeuduttua saattaa taas hinnatkin järkiintyä jne..
     
  4. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    pieni raha tuo on siitä ihanuudesta 8)
     
  5. osta tarpeeksi raskasta kalustoa ts kuorkiksi rekisteröityjä.... :wink:
     
  6. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Itse ajan caprice classicilla vero nousee vuoteen noin 180e ei tunnu missään! Erosin kirkosta mikä tulee takaisin säästönä tuplaten verrattuna veron korotukseen! Ne maksaa kirkollisveroja kellä on varaa, toiset ajaa painavalla autolla koska ei se niin kallista ole
     
  7. Kesämies!

    Kesämies! Gearhead

    Mietin sitä kevyt kuorma-autoakin mutta eiköhän ne vuoden päästä jo puutu niihinkin..ketuttaa!!
     
  8. kippis

    kippis Gearhead

    minusta se nettiauto on challergereita täynnä...
    vakuutusyhtiötäkin vaihtamalla saa helposti useamman satkun säästön , ja niillä säästyneillä euroilla voi korjata valtion pohjatonta kassaa :rotfl:
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Niin ja vaikka tuo verotus ihan sieltä syvältä ja poikittain onkin, niin kyllähän se tipauttaa kalliimpiin vroportaisiin kuuluvien autojen hintoja helposti 10-20% kun ei niitä kukaan järkevä enää halua. Joten on meillä autoharrastajilla oston paikka, vähänkin arvokkaammassa autossa tuolla 10-20% alennuksella maksaa monen vuoden verot.

    Vaikea on vakuutuksista satasia säästää. Itselläni on vain liikennevakuutusset autoissa (paitsi kotilossa jolla ajaa moni muukin) ja monesti olen ne kilpailuttanut, mutta kalliimpia tarjouksia olen vain saanut.
     
  10. Toke

    Toke Gearhead

    joo perheen käyttis pitäs vaihtaa ja oon ootellu jospa grand voyaggerien hinnat lähtis laskuun, ja onhan niissä jo huomattavaa alennusta näkynytki. niissä kun nousee verot n.250€...

    Meillä synty säästöa kilpailuttamalla vakuutukset n.500€ vuodessa, oli vissiin iffin senaikainen hinta jääny päivittämättä monta kertaa, mutta myös muista syistä vaihdettiin yhtiötä.
     
  11. rajuriiviö

    rajuriiviö 1st gear

    Ainahan mukavuudesta, nautinnosta ja laadusta on maksettava :D
     
  12. kippis

    kippis Gearhead

    eikös tässä asiassa ole otettu ollenkaan huomioon museo- / harrasteautoja joilla ei edes ajeta koko vuotta ?
    ei sillä että sillä itselleni olisi vaikutusta sillä ajan läpi talven tuolla buickilla mutta olisihan se oikeuden mukaista niitä kohtaan jotka ei jatkuvasti "saastuta" :odroll:
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Re: Alkaa nettiauto pullottaan vaneista yms raskaasta kalust

    Alkaa nettiauto pullottaan vaneista yms raskaasta kalustosta

    Kuulostaa hyvältä...pääsee ostamaan lisää pikkareita ! :wink:
     
  14. hla

    hla Gearhead


    ????? sori, en ehkä ymmärtänyt kysymystä oikein....Museoautossa ei ole käyttömaksua ollenkaan ja katkeaa ne maksut harrasteautostakin puoleks vuodeks, jos poistat sen liikennekäytöstä.
     
  15. smuige

    smuige Gearhead

    Valitettavasti tästä saattaa seurata se perinteinen ilmiö että vähemmän haluttavia/huonompia laitteita menee surutta lihoix kun ostajia ei enää ole.
     
  16. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Näin on! 8)
     
  17. kuutio

    kuutio Gearhead

    Lievästi huvittavaahan tässä tulevassa muutoksessa on tämä, ja ilmeisesti vahvasti muutoksen takana oleva tosiasia, että nyt kun kaikenmaailman pikkupösöjä ja rehellisesti henkilöpiilitiisseli golffeja on leimattu pakuiksi pikkukäyttöverolle nii toikin lysti loppuu... kaikki nää ns. kakskäyttöautot...Mun mielestä olis selkeetä lopettaa kaikki käyttömaksut jonkun autoluokan mukaan, ja laittaa pensa ja riekeli samanhintaseks... mitä enempi poltat= sitä enempi maksat.. ja jos valtio haluaa tukea ammattiliikennettä niin sille vois tehä omat systeemit... juu olen samaa mieltä että ainahan eka luokan piletistä pitää maksaa enempi kuin turistiluokassa :rotfl:
     
  18. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Nii...säästöjä.
    Tapiolassa K-A Vanin liikennevakutuus ilman bonuksia +1400.- Ifillä 1145,sitten seurasi muut perässä 900.- ja tonnin välissä.
    Otin vakuutukset Pohjantähteestä hintaan 861.-

    Hiace lähti markkinoille ja ostin K-A:n tilalle. Kaiken lisäksi vapari Vani vie suunnilleen saman,mitä turbo Hiace.
    Ajetaan niin kauan ainakin Chevyllä kunnes keksivät alkaa niitä verottaa.Joka sentti ennen sitä on rahaa mun taskuun ja pois näiltä vitun dorkilta,jotka kusee oman kansan taskuun eu:n kyrpien nauraessa päälle.Fuckers. :mad:

    En tiedä oliko tää linkki jo aiemmin täällä,mutta tässä taas vähän jengille mietittävää.
    Hakkeri paljasti ilmastonmuutos kusetusta:
    http://www.verkkouutiset.fi/index.php?o ... t&Itemid=6
     
  19. janiluo

    janiluo Gearhead

    Tässä vähän ajateltavaa:
    Ajelen päivisin töihin ja takas rellun pippanalla kun se on niin halpaa :-? .
    Illat, viikonloput, lomat ja muun vapaa-ajan kaupunki ja matka-ajot pyörittelen letukalla ja maakaasulla joka on saman hintaista kuin tuo rellulla ajelu. Viime heinäkuun jälkeen olen ostanut kaasua "huviajoon" €500:lla. Koska kaasulla ajaminen on puolet halvempaa niin olen siis säästänyt myös €500 ja mikä parasta: bensa-asemat ovat menettäneet €1000. Kun laitteisto on vuoden päästä maksanut itsensä tällä huviajolla takaisin niin kaikki säästö on sitten plussaa tilille. Vaikka verotus tulee suosimaan kevyempiä autoja niin toisaalta taas mitä enemmän auto painaa/kuluttaa, sitä enemmän kaasulla säästää. Tällöin pitää osata arvostaa myös mukavuutta. Toivottavasti vanhojen halpojen ja hyväkuntoisten bensavanien ja pickuppien arvostus kasvaa ennen kuin ne on kaikki kohta prässätty. Kaasumuutoksella ne kulkee halvemmalla kuin dieselit kun remontit ja varaosatkin on halvempia.
    :odroll:
    - Jani -
     
  20. puavo the baboon

    puavo the baboon Gearhead

    näinhän seo aina menny,ihmiset purnittaa kun on taas joku vero kexitty tai uusi maxu tai korotetaan jotai veroa,jupistaan jossai nurkassa tai kirjotellaa jotai vitun adresseja joita kukaan porvari ei lue tai välitä paskan vertaa!? :mad: mökötetään ja maxetaan kiltisti.. vittu jossai euroopassa kun yrittäävät jotai tämmöstä ni sielä on justiisa vitunmoiset mellakat kaduilla,pikkuset pösöt tulessa yms. :poff: vituttaa minuakin kun käyttö jamexen verot tuplaantuu ja en omista kuormuri korttiakaan! :argue: onhan mulla tuo 100a dasuni mut siinä iskee ahtaanpaikan kammo.. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!