Alkoholineitsyet kisoissa

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Fireball, 16.5.2011.

  1. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Kommeeta, onnittelut!
    Tervetuloa Poriin harjoittelemaan vaikka burniksia, taikka tota alkoholiin tutustumista muuten vaan :odroll:

    P.S. onhan se sentaan DODGE!!! :lol:
     
  2. SC 285

    SC 285 1st gear

    No ei se kyllä vielä ole, mutta tottahan siitä dodge tehdään... :wink:
     
  3. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Ei se vielä oo rotke, mä luulen et siit tulee rotke viel joku päivä :wink:
     
  4. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Mita vttua, ei oo DODGE?
    Nyt maa putosin karryilta, eikos Japan vankkuri kuitenkin ollut Dodge? Enkai maa ny niin selvinpain sita viimeks kattellu :odroll:
     
  5. SC 285

    SC 285 1st gear

    Japan nykyinen on Dodge.
     
  6. gremlin

    gremlin 3rd gear

    No nymma sen vasta hokasin. Luulin etta se auto vaan sillon updeitattiin. Mut sille tulikin toinen peli, ei sita kaikki naemma jaa kovalevylle.
    Akkii ny e-gaysta tilaamaan siihen semmosta Dodge maski tarraa.
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Abulla taitaa olla maaliruiskussa maskeja tarjolla?
     
  8. SC 285

    SC 285 1st gear

  9. Kalu

    Kalu Gearhead

    Aika kyrväkästä touhua!!! Onkin pitäny täs kesän aikana tulla kyläilee, mut empä oo saanu aikaseks, asut niin kaukana... työpaikkas nurkillakaan aika harvoin pyörin....

    Sitä Topolinoa vielä odotellaan......
     
  10. jknR

    jknR 3rd gear

    Komeita pätkiä! Onko ensi kaudeksi minkälaisia suunnitelmia? Pidempi ykkönen? :D
     
  11. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    Jos sen yhden kulahtaneen männän vaihtais ja siihen looraan vähän sopivampaa välitystä..
    Eiks se sit melkein siinä ole? 5.7 alkaa olemaan jo hollilla ;)
     
  12. C-barge

    C-barge Gearhead

    Joo, hienoo et jotkut toteuttaa unelmiaan! Upeeta seurata!
     
  13. supo

    supo Gearhead

    Kesän yksi kovimmista jutuista!!Toivotaan että näemme ensi kesänä vielä nopeempana!!
     
  14. SC 285

    SC 285 1st gear

    Toi kesä on ollu just tota. Ei olis muutama vuosi sitten uskonut, että oikeesti ajais joskus tollasella vehjeksellä. Ja onhan se tuonut muutakin siinä ohella... 8)

    Oli hienoa huomata, et vaikka harppaus oli iso, niin ei kuitenkaan mahdoton. Palaute on varikolla ollut positiivista ja varsinkin Tierpissä vastaanotto ja apu muilta tiimeiltä oli mahtava. Ja noi pari vitosen aikaa kruunasi kesän.

    Ensi kesänä kovempaa sehän on selvä, kunhan vaan keksii jostain rahoituksen. Mikkis kiteyttikin tossa suunnitelmat tehokkaasti, elikkäs liikkuvia pitäis vaihtaa ja Lencon välitys. Tietty kaikkee pientä sälpää ja koritöitä olis hieman ton Kamasan aivastuksen jäljiltä.

    Mut hyvä porukka duunaamassa niin mikäs se on ajellessa.
     
  15. SC 285

    SC 285 1st gear

    Se on nää välimatkat aina ongelma.. :rotfl:

    Mut tuolla Jenkkiautonäyttelyssä on koko kalusto esillä, joten eiköhän me siellä nähdä.

    Kyllä ton Topolinon kohdalla se juna taisi jo mennä....
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Teidän auton toiminta 2-vaihteisena on herättänyt ajatuksia joita mietin silloin kun meille tuli PSI-ahdin jonka kanssa suositeltiin todella pitkää ykkösen välitystä ja käytännössä reissu tehtäisiin pääasiassa ykkösellä ja kolmosella 2-vaihteen jäädessä vain välttämättömäksi pahaksi jota ei kauaa sisässä pidetä.
    Meille sopivat välitykset löytyivät kuitenkin silloin kivuttomasti joten kolmella jatkettiin.

    Joitakin vuosia myöhemmin Mantorpissa kun autossa oli 5.9 säädöt sattui yhdessä lähdössä pieni moka ja painoin vahingossa kakkosen sisään kytkintä nostaessani. Tuntui että lähdettiin kuin "lehmä suosta" mutta aika huononi ainoastaan reilun kympin.
    Jos kytkinsäädöt yms. olisikin tehty tätä silmällä pitäen ja/tai alkumatkan välitys olisi ollut vähän tiuhempi kuin 1.31(!) niin olisikohan ajassa ollut juurikaan eroa normaaliin kolmella vaihteella suoritettuun verrattuna.

    2-vaihteisella saattaisi joissakin tapauksissa myös poistua monta ongelmaa jotka ovat hyvin yleisiä 1-2 vaihteilla kun ajetaan 3-vaihteisella askilla. Säästyis myös painoa ja pyörivää massaa.

    Teillähän olis nyt hyvä sauma miettiä ollakko uranuurtajana tässä asiassa koska joku päivä suuntaus saattaa hyvinkin olla tämä ja jenkeissä taitaa jo ollakkin jokunen 2-vaihteinen TopAlcohol-laite.
     
  17. Mikkis

    Mikkis Gearhead

    60 jalkaiset on olleet .96, joten sen puoleen toi kombinaatio on toiminut todella hyvin. Motista on puuttunut tehoja, joten siitä johtuen se ei oo sen sadan metrin jälkeen jaksanut ryynätä kunnolla.
    1.41 tai 1.44 oli nyt toi ykkösen välitys millä ajettiin, 1.25 + 1.25 vois olla aika ideaali vaihteistoksi.
    Lähtö olis aika sama kuin nyt ja sais pysymään sen korkeammilla kierroksilla paremmin.
    Mut tiedä sitten mitä tapahtuu ens kesänä, saattaahan se olla että mennään noinkin, kyllä se silläkin liikkuu, jahka pannaan Whippleen vähän kierroksia :rotfl:
     
  18. SC 285

    SC 285 1st gear

  19. SC 285

    SC 285 1st gear

  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    Hianoo!!!! Hyvä jätkät ja pimut!! Ja menkäähän ens kaudel viäl pikkaasen kovempaa koska te pystytte siihen!!
     

Kerro tästä muillekin!