Alkuaikojen kisoista...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja a522ni, 28.12.2008.

1. Bluestone

Bluestone Double Gearhead

Kuka oli ensimmäinen suomalaissyntyinen, jolle on annettu F1 maailmanmestaruuspalkinto?

2. fmila

fmila Gearhead

Nina Lincoln kävi hakemassa pystin edesmenneen miehensä puolesta. Jochen Rindt kuoli aiemmin samana vuonna Monzan treeneissä 1970, mutta johto kesti kauden loppuun asti.

t. AM

Bluestone tykkää tästä.
  3. Bluestone

Bluestone Double Gearhead

Nina Rindt, omaa sukua Lincoln. Curt Lincolnin tytär.

kerkko, eeko ja fmila tykkäävät tästä.
  4. TopyCa

TopyCa Gearhead

5. Impala 69

Impala 69 1st gear

En ole koskaan kuullut Suomessa?
    Reino Rauhalalla oli tyttärensä mukaan myöhemmin cammermoottori olohuoneessa koristeena. Asui jossakin Norrköpingin alueella muistaakseni.

6. -71 MoPar

-71 MoPar Gearhead

Kyllä Reino Rauhala kävi suomessa 80' alkuaikoina kisaamassa Räyskälässä Ford Mustang , täytyy taas etsiä ottamiani kuvia jostain.

7. fmila

fmila Gearhead

Ajoin Reinoa vastaan Keimolassa jo vuonna 1977. Oli mun eka kisa ja oltiin Reinon kanssa MS finaalissa vastakkain. Silloin ajettiin jollain brackett-systeemillä, jossa tasoitus laskettiin edellisten lähtöjen perusteella, eli et itse voinut sitä ikkunaan kirjoittaa. Ikuinen epätietoisuus jäi siitä lähdöstä mulle mieleen vaivaamaan. Toinen (tai ehkä molemmat?) meistä ainakin varasti, kun Reinon puolelle syttyi punavalo. Mutta mutta, oliko se sittenkin mun varastus, kun kuusi oli Reinon pyynnöstä käännetty 180*, jotta hän voisi kerrankin ajaa "täysiä" maaliin, eikä tarvitse "pelätä" maalin päässä olevaa kavennusta, joka tuli Keimolassa vasemmalla kaistalla vastaan jossain 600-700 metrin kohdalla. Toki mahtui sinne senkin jälkeen kaksi rinnan hyvinkin.
    Kas kun silloisessa kuusessa pystyi tasoituksen antamaan vain oikean puoleiselle radalle.
    Mun tiedon mukaan ei Cammereita tainnut löytyä edes muualta Euroopasta siihen aikaan ku Reinolta, ainakin näin tiesi sen aikainen Ford-Guru

t.AM

cdv70, JYR, Peeaa ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. Onko noita yhtään enempää nykyäänkään?

9. 1320

1320 Gearhead

Tuossahan tuo Rauhalan motti, oli esillä 2020 Åby Drag Race Swapissa Norrköpingissä.

MTL1, Kustom STW ja Impala 69 tykkäävät tästä.
  10. KohtalainenPaja

KohtalainenPaja 3rd gear

Jakopää saanut päivitystä sitten 80-luvun:)

11. TopyCa

TopyCa Gearhead

Tuon Rauhalan auton ympärillä oli aina eniten porukkaa Mantorpissa!

Oli se sellainen ihme kone että kaikkia kiinnosti nähdä. Kulki myös ja makeat soundit.

kerkko tykkää tästä.
  12. cdv70

cdv70 Double Gearhead

Mantorp ehkä 1982. Onko Rauhalan auto? Muistelen että olisi.

13. TopyCa

TopyCa Gearhead

14. -71 MoPar

-71 MoPar Gearhead

Minun muistini mukaan oli keltainen mutta voin myös sotkea mielessäni johonkin toiseen Musseen.
    Mutta kyllä mieleen painuvin oli Ralph Hermansson Hemi Dart metsku punainen ja kelta sini vihertävä ja sansui teksti kyljessä. Harmi kun en nyt löydä omista kuvista.

Muokattu: 26.1.2025
    kerkko tykkää tästä.
  15. dart -66

dart -66 Gearhead

kerkko tykkää tästä.
  16. kerkko

kerkko 3rd gear

Sinisessä taivaassa näkyy sävyjä ja pilvi = keltasuodatin ja pankromaattinen filmi. Keltasuodatin vaalentanut keltaista autoa. Eli on ollut keltainen. Kai.

17. kerkko tykkää tästä.
  18. Vallu 426

Vallu 426 3rd gear

Keltainen oli,itse nähnyt monta kertaa.Hermanssonin Dartti oli ainakin alkuun myös leimattu kadulle Norjassa.Meni matalia ysejä.

kerkko tykkää tästä.
  19. KohtalainenPaja

KohtalainenPaja 3rd gear

keltainen oli ainakin -85 ja sininen ainakin aikaisemmin ollut.

cdv70 tykkää tästä.
  20. -71 MoPar

-71 MoPar Gearhead

Kerro tästä muillekin!