Aloittaminen (kiihdytysajo)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jussi308, 9.3.2006.

  1. Putte

    Putte 1st gear

    Ala ikäraja Junior Stockissa on 8 vuotta ja Compissa 12 vuotta.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Säännöissä ei vaihdelaatikon öljynjäähdyttimen letkuista ollu muuta mainintaa kuin, että pitää kestää korkeaa painetta, ilmeisesti niissä saa olla kuitenkin klemmarit.
     
  3. SC 285

    SC 285 1st gear

    Eipä taida saada olla...
     
  4. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Tekniset yleissäännöt 1:9

    "Painepuolella vain puristus- tai kierre-liitokset sallittu, letkuklemmarit kielletty."

    Älkää pelleilkö näiden kanssa...
     
  5. josu

    josu Gearhead

    push-lock liittimet ovat sallittuja,ei klemmareita eikä puristeliittimiä kestää 17bar niin öljyä kuin pensaakin.
     
  6. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    onko jollakin ehdotusta sitten minkälaisilla liittimillä sais helposti toteutettua bensalinjan normi tankista mekaaniselle bensapumpulle.. kummassakaan päässä ei siis vakiona muuta kuin putken pätkä..

    tällä hetkellä klemmareilla toteutettu systeemi, joka pitäis vaihtaa et pääsis C-luokkaan kokeilemaan..
     
  7. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Sama mielessä mullakin. Jos yrittäis katsomosta sinne radan puolelle tänä kesänä.
     
  8. Fireball

    Fireball Gearhead

    Tekniset yleissäännöt 1:9

    "Painepuolella vain puristus- tai kierre-liitokset sallittu, letkuklemmarit kielletty."

    En tosin oo varma kun itellä on joka vehkeessä ollu kierteilla alusta asti, mut vois ton tulkita niinkin että se tankin lähtö sais olla klemmarilla, mutta vois siihen löytyä helmiliitoskin = mauserilla mitta ja hydrauliikkaliikkeeseen.

    Joskus tais olla sellanenkin sääntö ettei saa olla tavallista letkua kuin 25cm välillä, loput piti olla teräspunosta.
     
  9. josu

    josu Gearhead

    paineettomalla puolella saa olla klemmariliitksia,ainakin itselläni on ollut ja on kelvannut fhran katsastajalle kun muutakaan vaihtoehtoa ei ole.
     
  10. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Onko muuten hydrauliikkaletku edelleen "pannassa"?

    Joskus muistelen kuulleeni juttua ainakin FHRA:n katsastajista joille se ei olisi kelvannut.
    Aika monen auton konehuoneessa vaan näkee nykyään.
     
  11. SC 285

    SC 285 1st gear

    Öö... tuota siis... Tarkoitatko polttoainepuolelle vai mihin. En ole kyllä moista kuullut enkä ymmärrä miksei kelpaisi. Mulla ainkakin lähes kaikki letkut on peräisin hydrauliliikkeestä. Polttoainepuolella kaikki teflonletkuja...
     
  12. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ei ole enää pannassa, mikäli on bensaa varten tarkoitettu teräspunosvahvisteinen letku. Mä oon käyttänyt noissa bensaputkiliitännöissä ihan tavallisia putkiliikkeen helmiliittimiä; ei maksa paljoo. Ainoastaan painepuolella vaaditaan liittimet, klemmarit sallittu imupuolella. Kantsii lukea FHRA:n sivuilta ladattavasta sääntökirjasta sivu 172.
     
  13. OL550

    OL550 1st gear

    Olikos siitä jotain keskustelua jossain vaiheessa, että onko se teräspunos siinä letkunpinnassa?
     
  14. SC 285

    SC 285 1st gear

    Suosittelen käyttämään noita teflonletkuja bensapuolella, jos hydrauliliikkeessä teettää. Vaikka on kuinka tarkoitettu bensalle noi kumiletkut niin tahtoovat alkaa hikoilemaan läpi ajan kanssa tuo nykybensa. Mulle ainakin kaveri sanoi ettei edes suostu tekemään mulle muita kuin teflonletkuja. Ihan mun turvallisuuden vuoksi...
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, oli. Malmilla ainakin jotkut joutu vaihtamaankin niitä, kun ei katsastuksessa kelvanneet. Meillekin moista mahdollisuutta tarjottiin, muttei purematta nielty sitä. Säännöissä puhuttiin vaan teräspunosletkuista, ja katsastusmiehen mielestä sen teräspunoksen piti olla päällimmäisenä. siinä tovi väiteltiin aiheesta kunnes kysyin, että mahtaakohan noi letkut muuttua paljonkin paremmiks jos niistä veistetään se päälimmäinen kumikerros pois? Ne kelpas sitten ihan sellasinaan.
     
  16. Fireball

    Fireball Gearhead

    Mä ainaki itseasiassa ihmettelen sitä että se teräspunos ylipäätään saa olla siinä pinnassa. Ooon nähny parikin kertaa miten se valokaari pomppii siinä bensaletkun pinnalla, dangerous.
     
  17. Mopar

    Mopar Gearhead

    Välillä tuntuu ettei se kumiletku paljon aikaa tarvii vuotaakseen. Vuosikin riittää vallan mainiosti :eek:
     
  18. Mussemaan

    Mussemaan 3rd gear

    Joo, just tätä tarkoitin.
    Mekaaniselta kestoltaan parempaa letkua saa kyllä hakea.

    Teflonia tuli laitettua nykyiseen silti, siinä on se punos päällä.
    Oli muuten paikallisessa "vauhtikaupassa" 17e/metri, siihen sitten liittimet ja työ päälle. Ei paha mun mielestä.
    Jossain oli pahasti saman oloinen putki 56e/m.
     
  19. OL550

    OL550 1st gear

    Näköjään jos ajaa luokkia missä tarvii olla Medical Card on sitten lisenssi oltava kansainvälinen.. just soitin akk:hon ja näin kerrottiin..

    Jotta ei ole asiaa OL:ään kansallisella lisenssillä, No laitettiin taas lisenssi uusiks, se on jo kolmas tänävuonna, eikä ole vielä ajettu metriäkään..

    Kantapäänkautta etenee.......... :mad:
     
  20. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Tekniset yleissäännöt 10:4, sääntökirjan sivu 208......
    Yleisiä määräyksiä, sivu 12
     

Kerro tästä muillekin!