Aloittaminen (kiihdytysajo)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja jussi308, 9.3.2006.

  1. OL550

    OL550 1st gear

    Eli ton mukaan kansallista lisenssiä ei ole olemassakaan, koska kaikki lisenssin haltijat tarvii Medical Cardin (sääntökirja s.12), ja AKK:n mukaan kaikissa Medical Card:in tarvitsemissa luokissa täytyy olla kansainvälinen lisenssi... :eek:
     
  2. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    AKK:n sivuilta lainattua:

    Muuta KV-lisenssistä
    - jos haluat KV-karting-lisenssin, tulee Sinulla olla Karting-rajoitus ja mahdolliset grade A- B-tai C-arvot. Tarkista karting säännöistä hakumenettely ja CIK:n säännöistä kriteerit
    - jos haluat drag race lisenssin, hae drag race -rajoitus ja oikea luokka (A, B, C)
    - jos olet suorittanut rataleiman, ilmoita suoritusvuosi ja mahdolliset Grade A- ja B-arvot
    - Sinun tulee palauttaa ennen KV-kilpailuun osallistumista lääkärisi allekirjoittama Lääkärinlausunto liiton toimistoon, jonka jälkeen saat lääkärikortin (Medical certificate of Aptitute), joka on lisenssin lisäksi esitettävä KV-kilpailujen paperitarkastuksessa
    - mikäli olet uusi KV-lisenssin tilaaja, tarvitsemme Sinulta yhden passikuvan.
    Kirjoita nimesi ja lisenssinumerosi (löytyy lisenssimaksukaavakkeesta) kuvan taakse ja lähetä se osoitteella: Vammalan Kirjapaino, AKK:n kuvat, PL 92, 38201 Vammala.
     
  3. OL550

    OL550 1st gear

    Niin, nyt vain jäi epäselväksi että missä tapauksessa voi käyttää kansallista lisenssiä? (säännöt sivu11. Kiihdytysajossa on käytössä kansainvälinen dr-lisenssi ja EU maat kattava kansallinen dr-lisenssi, sekä street-lisenssi)
     
  4. SuperGas

    SuperGas Gearhead

    Nyt en osaa sanoa varmaa vastausta, korjatkoon ken tietää, mutta epäilen että olet oikeassa... Vastaan: ei missään!
    FHRA:han uudistaa koko lisenssikäytännön kaudelle 2007. Hyvä näin...
     
  5. OL550

    OL550 1st gear

    Juu, no kuitenkin lisenssi asia on nyt ok kohdaltani 8)

    Toki olisin ottanut kv-lisenssin heti jos olisin tiennyt, mutta kun tarkoitus on nyt harjotella näissä kotimaisissa kisoissa niin en sitten katsonut tarpeelliseksi lähteä pässikuviin jne.. 8)
     
  6. jussi308

    jussi308 1st gear

    Aloittaminen

    Tästä onkin kehkeytynyt melko mukava viestiketju. Ja asiallinen, mikä on parasta. Nyt sitten kysymys eli onko täällä OD:ssa Pirkanmaalla asuvia jotain varttimailin ajosta tietäviä, jotka ihan auttamisen ilosta/kaljapalkalla tulisivat neuvomaan säätämisessä sekä ruuvaamaan ja ehkä ajamaan aluksi testipäivinä ja ehkä joku Street D kisa myöhemmin kesällä. Auto ei todellakaan ole mikään raketti vaikka Olds onkin mutta jostakin se on tääkin aloitettava...
     
  7. SG480

    SG480 1st gear

    Aika sekavaa tämä koko lisenssisouvi, ohessa FHRA:n sivuilta otettu lainaus DS325:n kysymykseen missä luokassa voi ajaa kertalisenssillä:
    --------------------------------------------------------------------------------

    niin kuin on jo aikaisemmin tiedoitettu: lisenssi ja osallistumismaksut sen ryhmän mukaan mihin on alunperin ilmoittautunut. eli jos haluat mennä ajamaan vaikka super comppia niin kertalisenssia tässä tapauksessa riittää
    ----------------------------------------------------------------------------------

    Kyllä tähän saakka SC on vaatinut B-lisenssin, hyvä jos hommassa nyt joustetaan.
     
  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juu, aika sekoilua tuntuu olevan. Mun mielesta tammesia juttuja ei kannattas menna muutteleen ennenkuin itse (FHRA) tietaa miten tehdaan kaikissa erikoistapauksissa, luokan vaihdot ja yhdistelyt yms.
    Tassa hommassa varmaan hieman sekoittaa lisaa toi AKKn mukana olo, eli ei ihan voi paattaa mika olisi toimivinta tassa lajissa.
    Jotenkin tuntuis etta kannattas enenpikin olla yhteydessa tonne FHRAn suuntaan kuin tuijottaa ja koittaa sielta saada jotain tolkkua asiaan. :soosoo:
    Onhan AKK kuitenkin antanut lajin oikeudet FHRAlle. Silti tietenkin ylin paatantavalta on on AKKlla jos oikeen tiukka paikka tulee. :-?
    Tossa toi FHRAn ''virallinen'' tiedotus asiasta:
    http://www.hinta.net/sites/fhra/phpBB2/ ... php?t=1411
    Hiukan mielestani lievasti sanoen toi tiedotus ontuu tassa(kin) asiassa tuolta lajin kattojarjeston suunnasta. Jotenkin tuntus etta sais tammoset asiat olla selvat hiukan aikasemmin kuin viikko ennen kauden alkua :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!