Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ok tämä täytyy kokeilla. Ainakaan akunkengät ei räpsineet kipinää kuin ihan pikkasen kun käytin ne irti ja kiristin. Pikku kipinä varmaan johtui auki jääneen takakontin valosta
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Tuo ei ole normaalia. Noi oireet voisi viitata laturin hiilien huonoon kontaktiin kollektoriin. Hiilet jumittaa tai kuluneet tai kollektorista yksi pala noussut koholle ja hypyttää hiiliä.
     
  3. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Tossa on vaihtovirtalaturi jossa liukurenkaat, ei ole kollektoria. Hiilet voi toki olla loppu tai jumissa. Siinä on erillinen lataussäädin joka voi reistailla myöskin
     
  4. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kyllä pieni vipotus siinä nollan tuntumassa menee ihan normaaliin käytökseen. Asiaan vaikuttaa lämpötila ja akun kunto monen muun asian ohella.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ok kiitoksia kaikille. Tehdään niin että seuraan vipatus oireita ja alan alustavasti tutustumaan lataussäätimen rakenteeseen ja sijaintiin. Tietääpähän sitten mistä lähteä ensimmäisenä vikaa etsimään, jos tien poskeen joutuu :)
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Lincoln näyttää tykkäävän viileästä ja kuivasta säästä. Ampeerimittari näytti melko järkevää lukemaa koko päivän. Satunnaisesti vipattaa, yleensä semmoisessa tilanteessa että moottorijarrutuksen jälkeen lähdetään kiihdyttämään hissukseen. Matka-ajossa eli pidempään veto päällä ajaessa mittari näyttää tasaisesti nollaa, hyvä niin. Kävin aamulla myös verhoilijan luona ja ällistelimme rikkinäistä vinyylikattoa. Päällimmäistä kerrosta purettiin vähän takalasin alareunan listan rajasta, eikä huomattu mitään huolestuttavaa kupruilua alemmassa kerroksessa. Sitten sprayliimalla repale takaisin kiinni ja haaveilemaan uudesta vinyylikatosta :rolleyes:
     
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Pieni tarkennus vielä siihen diesel kikkaan. Lincolnin moottoriöljyn taso on ylämerkissä, tai oikeastaan ihan vähän yli. Onko pohjapropun kautta pudotettava suunnilleen puoli litraa öljyä pois, ennen kuin lisätään puoli litraa dieseliä? Vai laitetaanko se normaali öljymäärän lisäksi? Ja sitten 10 minuuttia tyhjäkäynnillä ja öljyn ja putsarin vaihtoon?
     
  8. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jos tommosen operaation tosiaan haluaa tehdä niin en minä ainakaan ensin valuttelis mitään pois, ihan se ja sama.

    Tommosen näin viikonloppuna:
    [​IMG]
     
    Muokattu: 11.9.2017
    isalmela ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mä vaan en tajuu tota hinkua noihin isoihin pyöriin. Ei vaan käy, ei mitenkään.
     
    Roberto ja Karpov tykkäävät tästä.
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    aika pilalle tuunattu
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Mitäs tuolle on tehty, minen huomaa oikein mitään? Maskia ensin katsoin, mutta taitaa sekin olla alkuperäinen.
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  12. isalmela

    isalmela Gearhead

    Matti Nykänen sanoisi tähän varmaan: Voi helkkarin helkkari  :p Hienon Lincolnin olet bongannut. Samat fiilikset mulla kun Jussi289, taidan olla liian pussihousu noin isoille vanteille.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu pois sieltä eio oteta öljyjä yhtään!

    Välillä voit antaa vähän jenkaa mutta älä aja. Ja aja kone kuumaksi ennenkuin dieselit kippaat sekaan.


    Voit vielä kun pohjapropusta ei tipu mitään enään, laittaa desin uutta öljyä korkista niin kerää viimesetkin paskat pohjasta,
     
  14. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    jotkut laittaa lootan öljyä viitisen prossaa koneeseen kun on pesevä vaikutus ,saman tekee hyvät öljyt mutta jos paskanen kone voi kohta alkaa nostajat kilisee kun paska lähtee liikkeelle,mutta jos välttämättä haluaa yrittää "helpon" kautta kannattaa vaihtaa mmonta filsua lyhyellä ajalla.
     
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    Ok näillä ohjeilla kokeillaan, kiitos!
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    No nyt on vaihdettu öljyt ja suodatin Karpovin ohjeiden mukaisesti, kiitoksia. Koneeseen meni nyt ohjekirjan mukaan 10w40, Mobilin osasynteettinen. Seuraavan kerran kylmäkäynnistyksen yhteydessä sitten kuunnellaan nostajan ääntelyä, pienenikö vai isoni ;)
     
    Powerstroke tykkää tästä.
  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin se ei vielä jatkuvasti ääntänyt?
     
  18. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Joku lännenvankkurijuttu lienee mielessä, korotetut silti vielä kauheempia!Noh,tyylejä monenlaisia,se sallittakoon.Kunhan mielipiteeni esitin!
     
  19. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Omiin en laittais siitä syystä että ne on miltei käyttökelvottomat tollasen profiilin renkailla. Muuten ei vielä
    Tuo oli -69 malli ja siinä on koneessakin papua sen verran että jokin muskelimpi tai sporttisempi lookki ei ontuis kauheesti, vrt. Monte kurla, Riviera tms.
     
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo se käy ihan nätisti tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla. Kiihdyttäessä kuuluu nostajan naputus, kylmillä öljyillä isommin kuin lämpimänä
     

Kerro tästä muillekin!