Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. isalmela

    isalmela Gearhead

    Hienoa Jussi, kiitoksia. Tämmöinen täsmätieto on aina parasta apua. Käyn ens viikolla ostamassa tuon sprayn, pientä suihkuttelua ja pyörittelyä niin ettei auto pala ;) Jos ei tämä auta niin ens ajokaudella katkaisija irti. Semmoinen jousen pinksahtelu siitä akselista kuuluu kun pyörittää. Luukkulamput tosiaan löytyy, ja toimiikin vielä :cool:
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oon koittanut, totesin turhaksi vaivaksi levitellä tollastakin kun autossa on tehdas asennuksena pyyhkijät jotka hoitaa saman asian.

    Ihan ok kypärän visiirissä mutta wd40 ajaa saman asian.
     
  3. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kävin ilta-ajelulla pyörittelemässä valokatkaisijaa, kuului ritsahdus ja sammui mittarivalot kokonaan :( Tais alkaa sulakkeiden syynääminen joku päivä. Kumma juttu kun se ritsahdus tuntui kuuluvan hanskalokeron suunnalta, ja tässähän on sulakerasia kuskin jalkatilassa. Ei kai semmonen circuit breaker voi hajota?
     
  4. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Mulla tossa thunderbirdissa samanlainen valokatkaisin. Sen saa pois paikaltaan pikku purkamisella. Siinä on lankavastus kuten joku tais kertoakin. Sellainen puolen kynnen kokoinen metallisuikale rullaa pitkin vastuskieppiä kun pyörität nuppia. Ajan kanssa se suikale vääntyy osaksi irti kiepistä katkaisten kontaktin. Sen saa auttavasti toimimaan kun aikansa taittelee sitä liuskaa niin että se saa paremman kontaktin ja painaa tiukemmin vastusta. Toi rätsähtely johtuu just siitä kun se liuska hyppii siellä. Ei siis sulakevika.
     
    isalmela tykkää tästä.
  5. isalmela

    isalmela Gearhead

    No tuohan alkaa olla jo ihan selkeää hommaa. Kiitoksia!
     
  6. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kävin ajelemassa kauden viimeisiä ilta-ajeluita. Päätös uuden valokatkaisijan tilaamisesta alkaa vahvistua, Rockautosta näköjään saisi 25,76€ +kulut. Jotenkin se on vähän hurjan tuntuista kun circuit breaker rapsuu jatkuvasti ja huonosta kontaktista johtuva palaneen käry nousee. Tällä reissulla mittarivalot eivät enää yrittäneet syttyä. Auto on silti ominaisuuksiltaan mahdottoman hieno, ajomukavuutta riittää!
     
  7. passerby

    passerby Gearhead

    Sori että kaivelen vanhoja juttuja, mutta mikset ostanut siihen valkosivurenkaita vaan kokomustat? :D
     
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    No saahan niitä kaivella! Olisi pitänyt satsata se ylimääräinen sata euroa niihin valkosivuihin, en tajunnut miten korkealta tuommoinen rengas näyttää kokomustana :rolleyes:
     
    passerby tykkää tästä.
  9. passerby

    passerby Gearhead

    Minä tajusin, kun olen jossain nähnyt kokomustat tuommoset paksut kumit ja joku Capricen pinnakapseli siihen, niin ei natsaa omaan silmään. Omaan kyl kaiketi joudun ostaa kokomustat mutta talvirenkaat.
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Tuo alkaa nyt jo haiskahtamaan selvityksen tarpeessa olevalta jutulta. Ei se huono kontakti jatkuvasti käyryä, eikä kyllä niksuta mitään sulakettakaan. Jossain on oikonen nyt.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Akun kenkää vaan yöksi jne irti, ettei tuu Tauno Palo kylään.
     
  12. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

  13. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

  14. HendriXXX

    HendriXXX Gearhead

    Ok, hyvä tietää. Varmaan pitää Craisuunki laittaa joku tommonen varalta jos alkaa sähköt käryää. Ei tarvii avaimen kans alkaa kaapelia irrottaa..
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tollanen meni vanhemmiten rimpulaksi, tai ei siinä kauaa kestänyt. Parempaa malliakin oli jahka muistan millainen.


    E: tais mielessä olla perinteinen päävirtakytkin.
     
  16. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kiitoksia taas kaikille teille hyvistä ohjeista. Kyllä se käry alkaa kun tuohon mittarivalojen himmentimeen koskee. Yritin sitä taas eilen illalla pyöritellä, kun kotiin tullessa oli jo ihan pimeää. Minäpä tässä talven aikana hommaan uuden valokatkaisijan ja opiskelen manuaalista miten sen saa vaihdettua. Tänään auto huolelliseen pesuun ja huomenna talvisäilytys :( Akunkenkä irti talveksi, luonnollisesti :)
     
    passerby tykkää tästä.
  17. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Toimii kunhan ei osta sitä kaikkein halvinta mallia... Hinta suoraan verannolinen laatuun; Motonetissakin oli kahta eri hintaista hyllyssä myymälöissä.
     
    passerby tykkää tästä.
  18. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Noi murtuu helposti, pari saanut rikki. Oli kyllä halvinta kuraa mitä rahalla saa. Nykyään otan vaan evp voortista akunkengän irti.
     
    Karpov tykkää tästä.
  19. pulttirengas

    pulttirengas 3rd gear

    Mulla oli kolmessa autossa tuollaiset ja heitin roskiin kun eivät toimineet niinkuin oli tarkoitus. Katkaisimet siis. :poff:
     
    passerby ja Karpov tykkäävät tästä.
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    [​IMG]
    Tuossa vielä "just pestynä poseeraus kuva". Korkealla keula näissä vanhoissa autoissa!
     
    Inlinee, vellu61, Pertti K ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!