Aloittelija opiskelee - 77 Lincolnin tavoille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja isalmela, 11.6.2017.

  1. mym5

    mym5 1st gear

    Jos puhutaan avoautosta , niin tuota bemaria ei ole sellaisena tehtaalta saanut. Sorry. Ilmeisesti tässä etsittiin avoa. Ja onhan tätä saanut myös 850 v12 mallilla, mutta noissa alkupään malleissa on moottorin puolella paljon ongelmia. Tuleekohan mallivuodelle -94 5.4 V12 moottori, joka on paljon toimivampi. Toki hinnatkin taitaa olla enemmän kuin 15te??
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei kai siinä muuta pitäs olla kun ne imarin tiipparit ja sekoileva moottorinohjaus?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No eiks tolla saa jo aika paljon vitutusta aikaseks?
     
    Karpov tykkää tästä.
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Siltä tuntuis.
    Chevyssä ei olis noitakaan.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Saa kyllä.
     
  6. jrasi

    jrasi Gearhead

    Ja turha haaveilla tekevänsä korjauspalaa takakontin pohjaan, jos sitä ei ole muotoiltu pullmaxilla, enkkupyörällä, sikkikoneella ja kutistinvenyttimellä. Eikä sitten mitään Puuilo-versioita. Alle 200 neliöisessä työtilassa on turha muuta yrittää, kuin korkeintaan sisävalon polttimoa vaihtaa.
     
    passerby ja Powerstroke tykkäävät tästä.
  7. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo avoautoja pääasiassa katselen. Tosin kysyin paria 70-luvun lopun Camaroa ja Firebirdiä, kun se korimalli on niin älyttömän hieno! Toinen ei halua matkamallin HD ja toisessa liikaa projektia (lakkaus, sisustus, ilmastointi yms ). Ei tuo pyörä tainnut ollakaan mikään helppo myytävä, kun kilsoja tullut jonkun verran. Olisi varmaan pitänyt puunata moottori/vaihteisto kiiltäväksi, vaan ei selkä/polvet oikein tällä hetkellä suostu semmoisiin hommiin. Laittakaahan viestiä menemään kavereille, se pyörä on ollut mulla uudesta asti ja varmasti ehjä
     
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joka päivä oppii jotain. Kirjoitin eilen, että vanhemman korin R107 nelipaikkaiset SL mersut ovat harvinaisia. Harvinaisuus johtuu siitä, että semmosta ei ole olemassa ☺R107 on avokatto ja 2-paikkainen, C107 on (nimeltään SLC) umpikattoinen ja nelipaikkainen. Semmoista ei siis kannata etsiä ☺
     
  9. hla

    hla Gearhead

  10. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kiitoksia! CLK on ollut ihan harkinnassa. Jotenkin tuon vanhemman mallin muoto ei hirveästi viehätä? Uudempi on aika kallis. Tuo lähettämäsi Mersu on sellainen ok: voisin vaihtaa pyörän tuollaiseen varmasti ihan tyytyväisenä, mutta käteisellä en tuollaista ostaisi jos muitakin olisi tarjolla.
     
  11. juke83

    juke83 3rd gear

    Oma lehmä ojassa :) Lisää ls1 harrastajia Oulun seudulle. Ei lopu viritys potentiaali kesken. itsekkin ostin ebayn kautta projekti lsa ahtimen josko sitä yrittelis sovitella talvella autoon niin pääsis keväällä sudittelemaan.
     
  12. isalmela

    isalmela Gearhead

    Joo kovasti tekisi jenkkiä mieli, kun saisi pyörän menemään. Ei mulla niin nopeasti tarvi päästä kuin sulla :p
     
  13. isalmela

    isalmela Gearhead

  14. jenkula

    jenkula Gearhead

    Kannattaa kilpailuttaa,sain tingittynä alle neljänkympin.
     
    passerby tykkää tästä.
  15. isalmela

    isalmela Gearhead

    Kohtapuoliin pitäisi alkaa jonkinlainen ratkaisu tekemään. Suoraa ostajaa pyörälle ei tunnu löytyvän. Jenkkiauton omistajille tuommoinen pyörä ei tunnu oikein kelpaavan myöskään, mutta oikein fiksun oloinen Mersu CLK500 tuossa olisi tarjolla. Jenkkiauton fiilis ja ääni tuosta tietysti puuttuu, mutta paljon hyvääkin: v8, automaatti, avokatto ja rajusti voimaa. Lupasin palata viimeistään juhannuksen jälkeen asiaan.
     
  16. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Äänethän siihenkin varmaan saa?
     
    Karpov tykkää tästä.
  17. isalmela

    isalmela Gearhead

    No nythän tämä meinaa käydä mielenkiintoiseksi! Musta hevonen taisi tulla loppumetreillä rinnalle ja ohi :)Juuri kun alkoi näyttämään, että ehyttä jenkkiautoa ei pyörällä saa vaihdettua niin alkoi näkymään valoa tunnelin päässä ;)Palstan lukijat saattavat jo luulla minua pikkuisen ailahtelevaksi kaveriksi, kun edellisenä päivänä on ostamassa mersua ja seuraavana päivänä jenkkiä:p

    Sovin tuossa hetki sitten auton ja pyörän syynäämisen vakavassa vaihtomielessä Jämsässä la 1.7. Matkaa tuonne on Oulusta 400 km, tämän takia näinkin pitkän ajan päästä. Museoajoneuvotarkastajalta luulisi olevan turvallista ostaa vanha auto. Kesäautossa on tällä kertaa vähintään riittävästi kokoa, näköä ja mukavuutta, pienenä miinuksena umpikatto. Kyseessä on mr-kilvissä oleva Lincoln ´77, tekniikkana 460+C6. Tiedän että Lincoln ei ole varaosamielessä helpoin ja halvin auto, mutta luulisihan tuohon perusvaraosia löytyvän? Bensan kulutus on tietysti pöyristyttävää luokkaa, mutta eihän noilla saa ajaakaan kuin 30 vrk kesässä. Toisaalta halpa mr-vakuutus pudottaa ylläpitokuluja vähäsen. Kiinnostaako jotakuta lähempänä asuvaa käydä autoa katsomassa/koeajamassa? Yksityisviestillä tavoittaa tai O44 239 4663 tai ismo.salmela(at)hotmail.fi. Tuleeko muuta mieleen kuin tuumakoon työkalujen tarve ja hirvittävät ulkomitat ja polttoaineenkulutus, mihin varautua? Näistä minulla onkin jo pikkuisen esimakua sen ´65 Mercury Montereyn vuosilta. Ruosteettomalta ja kaikin puolin varsin ehyeltä autolta kuulosti. Kiitos taas avusta teille kaikille ja hyvää juhannusta!
     
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Voi kuule! On tässä itsekin oltu ostattelemassa milloin mitäkin jo ainakin 2 vuotta, mutta niin vain on rahat säästyneet toistaiseksi. Oli mullakin avoautokuume 2006. Koko kesän etiskelin eikä sopivaa löytynyt. Syksyllä sitten kävin Lahdessa katsomassa yhtä Alfan Spideriä. Olishan se pitänyt arvata missä kunnossa auto on jos autokauppias sanoo sen olevan"ihan ok". Noh, siinä lähellä oli sopivasti nykyään tv:stäkin tutun Paronin ranchi ja siellä GMC Typhoon. Se olikin paljon järkevämpi valinta talvea vasten...

    Sittemmin tulin järkiini(?) ja olen siitä mieltä että avoautossa maantiellä kipeytyy niska ja kaupungissa kaikki kuulee miten noloa musiikkia kuuntelen. Toisaalta saahan sen katon aina ylös ja monet avot onkin sopivan värisellä katolla ihan hyvän näköisiä.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  19. J.J.

    J.J. Gearhead

    Hieno vaunu ja mahtavat kyydit kyllä tarjoaa.
    Ei tuo kallis peli ole ylläpitää eikä kunnossa ollessaan mikään älytön bensarosvokaan. Pitäisi tienpäällä päästä helposti alle kahdenkympin.

    Ajella saa museoautolla just niin paljon kuin itseä huvittaa. Kukaan ei niistä ajopäivistä lukua pidä, toki lain mukaan oltava liikennevakuutus vielä erikseen voimassa jos ajaa yli kolmekymmentä päivää vuodessa.

    Kannattaa se auto syynätä silti tarkkaan oli myyjän titteli mikä hyvänsä.
     
    Muokattu: 21.6.2017
  20. isalmela

    isalmela Gearhead

    Pertiltä ja J.Jltä mukavaa fiilistelyä ja kokemuksia, kiitos vaan. Taitaa tulla pitkä puolitoista viikkoa auton katselureissua odotellessa ;)
     

Kerro tästä muillekin!