alukannet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja 69, 25.7.2007.

  1. c-305

    c-305 Gearhead

    Ihan penkissä mitattuun tietoon nojaan tässä asiassa
    Nimen omaan pyörädynossa
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Olutölkkien alumiini vaan on Pikkasen parempaa alumiinia kun se ns. oikea alumiini..
     
  3. Eli Edelbrock on parempi... :rotfl: Brodix on... :wc: :rotfl: :poff:
    TÄH? :eek:
     
  4. MadMike

    MadMike Gearhead

    ei virtauksiltaan....
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Nuo alukansien virtaukset on pitkälle kiinni siitä kuka ne ilmoittaa eli miten ne ois mitattu ja kun ei se virtausarvotkaan aina välttämättä kerro kansien paremmuudesta mitkä ois kenenkin koneeseen ne sopivimmat,tietystihän ne jotain kertoo...

    Yllättävän hyviä tuloksia vaan noilla rpm-kansilla kuuluu saavan koneessa kuin koneessa :wink:
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    ei osaa sanoo kun itellä on Victor Jrät... mutta ilmoittajastahan noi on kiinni.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Victor Jr:t kelpais munkin koneeseen mainiosti ja varmasti monelle muullekin :D
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Desktop dyno 2000ssa ne on ainakin aivan paskoja...en tiedä kuka on mittaillut mut ei paljoa 882 rautakansista parempia käppyröitä...
    Tairan sulattaa ne ja tehdä niistä bissetölkkejä.
    AFRn Eliminator on kyllä nimensä veroiset ei voi mitään ihan livenäkin.
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Victor kansistakaan sillee mitään tiedä, mutta taitaa olla yks tän maan tehokkaimmista katu 350:stä vapareista victor kansilla. 620 heppaa toi muistaakseni työnsi pumppubensalla ilman, että on käynyt lähelläkään desktoppia, ihan autotallissa sen kummemmin hakematta kokooon heitettynä niillä osilla, jotka perstuntumalla valikoitua tuli. Joku Helminen niitä humalispäissään vähän kaiveli. :rotfl: Ja laitteella on oikeesti ajettukin, eli on niellyt myös suht reilusti kilomeetria, eikä koneessa ole mitään ihmeellistä hitecciä eikä trickejä. Mä pidän tota erinomaisena saaavutuksena, ei ne victorit ainakaan ihan paskoja käytännössä ole.
    Mut sellasta noi kansiammattilaiset kertoilee, että Edelbrockit olis materiaaliltaan ja työnjäljeltään kovasti "vaihtelevaa" vaikkapa noihin AFR ja Brodix kansiin verrattuna. Työstäessä kuulemma huomaa materiaalieron, ja paneutuminen eri koneistuksiin on etenkin noissa halvemmissa kansissa sitä luokkaa, että ne kannattais aina käydä läpi, tarksitaa ohjurivälykset, venttiilityöt ja tasojen suoruudet.
     
  10. MadMike

    MadMike Gearhead

    toi olis vitsi noille desktop dynoille..joskus ne arviot on kohdallaan joskus ei...
     
  11. 69

    69 Gearhead

    ekat sauhut otettu! nokkaa sis. ajettu 30.min 2500rpm. sit pudotetiin kierroksia, tyhjää käy 850rpm. öljyt+suod vaihdettiin. pikkasen venttiilit naputti, mutta hiljeni kun välystä säädettiin pienemmäksi.
     
  12. 69

    69 Gearhead

    tossa pikkasen saunapöhnäs piti taas vähä säädellä. tuntu että viäläki vähän naputtaa, eiku välystä pienemmäks. ehkä vän parantu, mutta ihan niiku pikkase soutais tyhjäkäynti. on muuten vieläkin toi 600 carteri mut ens viikolla pitäs tulla 650 dp demoni.

    kun jäät sulais pihasta ni pääsis testaa
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Toivotaan et tuo demoni toimii halutulla tavalla...
     
  14. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    kannet



    no niin nyt ois kyseiset kannet portattu.
    kannet virtautettu 530cfm virtausportilla
    28" vesipatsaalla

    imukanava:

    nosto------>virtaus

    0,1"-----84,8cfm
    0,2"-----137,8cfm
    0,3"-----188,2cfm
    0,4"-----243,8cfm
    0,45"----265,0cfm
    0,5"-----280,9cfm
    0,55"----286,2cfm
    0,6"-----286,2cfm
    0,65"----291,5cfm

    imukanavasta loppui potentionaali 0,65" noston jälkeen.

    pakokanava:

    0,1"-----63,6cfm
    0,2"-----132,5cfm
    0,3"-----180,2cfm
    0,4"-----233,2cfm
    0,45"----249,1cfm
    0,5"-----263,41cfm
    0,55"----272,95cfm
    0,6"-----280,9cfm
    0,65"----284,1cfm
    0,7"-----294,5cfm

    pakokanavasta loppu potentionaali 0,7"noston jälkeen...kokeiltiin 0,75" vaan virtaus ei enään kasvanut...


    loppujen lopuksi vähän imukanavaa muokkaamalla ja pakokanavaa vähän reilummin virtaus arvot kasvoivat reilusti siittä mitä tehdas lupaa out of the box.



    suurkiitos jarin kansipajalle....
     
  15. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    pari kuvaa kyseisistä kanavista/kansista...kansia virtautettiin imusarjan kans ja todettiin ettei se ainakaan huononna virtauksia...pakokanavat mitattiin putkella.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    harmi ku kamera on aivan paska :mad:
     
  16. blowerduster

    blowerduster Gearhead

    kannet

    tuossa kuva tehtaan pakokavasta ja portattusta versiosta

    [​IMG]
     
  17. 69

    69 Gearhead

    Kyllä ny pikkasen jäi mieltä kaihertaan, ettei vaan olis maailmankaikkeuden hitain kolmenelikymppinen alukansilla ja muilla herkuilla. Kovasti tehtiin säätöjä edellisinä päivinä ja harjottelin manuaalilla lähtöö ettei sutis paljoo, nostin muuten etupään niin ylös kun vääntösauvat anto, en tiä siirtyskö pikkasen enemmän painoo taakse, ainakin tuli törkee gasser ilme.Tänään kovin odotuksin alastarolla, mutta ei päässy ajaa kun oli märkää. Kesän ainooksi jäi porisssa 14,7. 0,7 oli reaktio, loppuja sentään 168. 60 jalkaa 2,82 eli parannettavaa jäi aikas paljon. Kieppimittari pitäs kyllä siirtää ylemmäs että näkis jotain siitäkin nyt on vaihto tehty vastakun ei enää kulje. kiertää muuten abaut 7500.
     
  18. Ck

    Ck Gearhead

    Kyl se sillä kulkee kun saat vaan ne sliksit alle. Ei muutakun eurot nauraan ja vanteet tilaukseen. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!