Alumiininen vauhtipyörä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rat-a, 21.1.2007.

  1. rat-a

    rat-a 1st gear

    Minkälaisia kokemuksia teillä on alumiinisista vauhtipyöristä? Käykö sellaiset vain kilpakäyttöön vai voisiko sellaisen kanssa myös elää kaupunkiajossa pienehköllä kasikoneella?

    T: Anssi
     
  2. jus57

    jus57 Gearhead

    vauhtipyörä

    Hyvin on toiminu kutitellun 355 jatkeena katukäytössä jo vuosia!
    Vääntö ehkä hiukan kärsii mutta sitä vartenhan on keksitty hevosvoimat.....
    Joskus 57.lla radalla 13.1s. ja kokemusta myös teräksisestä,vääntää alhaalla paremmin,onneksi manuaali helppo lipsauttaa kierroksille :lol: :lol:
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei siitä väännön pitäis kärsiä, vaan massan tuoma inertia puuttuu. Mut kyllä noita käytetty on, etenkin teräspinnoitettuina. Se, että mitä iloa nmoisen käytöstä on, voikin olla toinen juttu?
     
  4. Fangio13

    Fangio13 Gearhead

    Aivan, täällä myös alumiininen käytössä näpelöidyssä SBC355:ssa, ei ole kokemusta teräksisestä mutta vartilla kerettiin tyydyttävään aikaan 13.7/171kmh(Vipottaja tottunut vähän eri aikoihin!), tallissa ois hyllyssä rautanenkin, pitäs ihan mielenkiinnosta joskus kokeilla mikä ero...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laadukkaita teräksisiä vaikkapa Hays:lta on saatavana eri painoisina.
     

Kerro tästä muillekin!