Alumiiniset alatukivarret Hondaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja macce2, 14.8.2024.

  1. Rane 66

    Rane 66 Gearhead

    Löytyy. Kierteellä ei oo mitään merkitystä. Halkaisia ratkasee.
     
    macce2 tykkää tästä.
  2. macce2

    macce2 1st gear

    Sitten vielä ne itse-lukittuvat mutterit pulteille... (?!)
     
  3. Riku Rotten

    Riku Rotten 3rd gear

    Käytä nylockia, ruuvilukitetta tai riko kierteitä.
     
  4. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Alustan pultit on yleensä lujempaa laatua kuin rautakaupan 8.8 kilopultit.
     
    cdv70 tykkää tästä.
  5. eeko

    eeko Gearhead

    Luultavasti 12.9 riittää tuohon.
    -eeko
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Hondan kuvassa oli sinkittyjä pultteja. Ei ne silloin mitään superkovia ole. Koviin pultteihin ei kuulu galvaaninen pinnoitus. Ne haurastuisi siitä pinnoitteesta.
     
    eeko tykkää tästä.
  7. macce2

    macce2 1st gear

    Onko kukaan kokeillut Teflon-teippiä pu-pusliin asentaessa?
    Pitäisi ehkäistä kitinää / natinaa;
    idea Youtubesta..
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Saman nähnyt parissa Youtube videossa ja kovasti kehuvat ettei kitise yms.
     
  9. meteor

    meteor Gearhead

    Alustan pultit on sinkittyjä ja kovuus 10.9 lähes poikkeuksetta. Koskaan en ole törmännyt 12.9 alustassa.
     
  10. macce2

    macce2 1st gear

    (PU-) puslat nyt vaihdettu;
    alkuperäiset tukivarsien pultit
    oli sen verran hyvät vielä,
    että uusia ei tarvinnut hankkia.
    Trodon paketin sisällössä vähän sanomista; yksi puslapussi ilman holkkia, ja iskari-jalkojen puslissa holkit liian lyhyet.
    Mekaanikko sanoi homman olleen veemäinen, mutta laskutti maltilla.
    Tänään jälkitarkastuksessa, ok.
    Mutta paluumatkalla jarrupoljin alkoi pohjaamaan, uusi korjaamokäynti edessä.
    Puslien vaihdon jälkeen perän hallittavuus parani, eikä ihme:
    Vanhoista puslista ei ollut juuri mitään jäljellä.
    Teflon-teippaukset jäi muuten tekemättä korjaajan tahdosta.
     

Kerro tästä muillekin!