alumiiniset v8 moottorit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Ruutihattu, 22.12.2008.

  1. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    kuinkas noita v8 alumiinimoottoreita onkaan olemassa?

    siis taisi olla 80 luvulta cadillaceissa ja uusissa chevyn pikkuluhkoissa.

    tarkoitus olisi hankkia alumiininen veekasi th400 laatikon eteen takavetoautoon.

    keveys on tarkoitus, ja lähtökohtaisesti alumiinilohkoinen tuntuu järkevältä.

    rover, bmw, mb ym ei ole se mitä haen.

    onkos jollain tietoa?

    tuppu
     
  2. virta

    virta Gearhead

    <<rover, bmw, mb ym ei ole se mitä haen.

    onkos jollain tietoa? <<

    No ehkä jollain ois valumuotteja joista vois tehä :D :D
     
  3. SuperGas

    SuperGas Gearhead

  4. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    tuossahan se olisi, mutta tää ei tuu kiihdytyskäyttöön.
     
  5. autoferreo

    autoferreo 1st gear

    Ford/Lincoln 4.6L ja uudemmat 5.4L. Kooltaan nämä ovat aika suuria mutta painoltaan selvästi keveämpiä kuin "valurautalohkoiset". Viriosaakin alkaa jo saamaan.

    Ittellä on kumpaakin kokoa 4V-motit.
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    eikös kaikki formulan moottorit maha olla "silumiinivalua"(hymm....ei tai kyl ferraari ikää tehä 8wetä :eek: ) jotakuinki muilta wormula valmistajilta löytyy!!

    ja sit tietty toyota :rotfl:
     
  7. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Taitavat foordit sopia vähän huonosti TH400 eteen...
    Katu-uskottava motti olisi Cadillacin Northstar, tosin jako taitaa olla sama kuin 60 asteisissa etuvetokoneissa. Eli TH700 löytyisi S-10:stä.
     
  8. OL

    OL Gearhead

    Em Donovan lohkoista löytyy myös vesitilallisia versioita,
    ja jenkkipojat käyttää niitä road race käytössäkin
    vrt "Big Red Chevy" , että toimii myös kadulla .
    Ja on muillakin lohko valmistajilla on isoa ja pikku lohkoa alumiinisena,ja muut viri osatkin käy niihin ,kannet yms ettei menis turhan eksoottiseksi
    osien sovitteluksi . Ja sopii varmasti TH-400 eteen...
     
  9. Traveler

    Traveler 3rd gear

    Alkuperäinen kirjoittaja ei ilmoittanut millä jaolla tuo TH-400 on...
     
  10. Tuppu ,tuu käymään täällä itärajalla ja haetaan siulle tuolta Viipurista itämaantietäjien köykämiini-kasi , on sit ainakin erillainen.... :lol:
     
  11. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    jako

    joo mulla tulee lisäpainoa autoon, ja pitää kompensoida "kaikilla" keinoilla.

    mulla ei edes oo laatikkoa vielä, 4L80E olisi kai paras mikä kestää, mutta omakohtaisesta kokemuksesta voi sanoa että se taitaa painaa niin paljon ettei koko laihdutuskuurista ole mitään hyötyä. Kestää kylläkin esim omassa suburbanissa ihan "väärillä" eli harvoilla perävälityksillä ja isoilla renkailla näköjään vuosia.

    th350 ja th400 välillä taas ei käsittääkseni ole juuri painoeroa joten 400 on siten ilmiselvä valinta.

    TH700 on maksamani kokemuksen mukaan järjettömän kallis tehdä niin hyväksi että yli kaksitonninen auto toimisi esim 10 vuotta ilman lootavikaa.
     
  12. pontiac safari

    pontiac safari 1st gear

    Gaz 66 kalkkulaisia on e-p väärällään...
     
  13. valiant65

    valiant65 Gearhead

  14. studio57

    studio57 Gearhead

    caddyllähän on se 32 venttiilinen pikku kasi kanssa.
     
  15. Fastback

    Fastback Gearhead

    Jostain syystä tuon Ford aiheiset tuotteet esiin.

    -385-sarjan isolohkot A96 alulohkoa saa 10,300-12" dekkikorkeudelle
    LINKKI

    - Carrol Carterilla on useita erilaisia 385-sarjan isolohko alsavaluja
    LINKKI

    - Isolohko FE-alsavaluja
    LINKKI Genesis
    LINKKI Robert Pond

    - Ford Modular 32V moottoreita (5 eri alsalohkoista DOHC Modularia)
    LINKKI

    - 302/351w pohjaisia löytyy Dartilta/Ford Racingiltä yms yms.
    LINKKI Ford Racing

    Kyl näistä joku sopiva löytyy...
     
  16. BRC1

    BRC1 Gearhead

  17. autoferreo

    autoferreo 1st gear

    Minkä painoiseen kiesiin meinasit tän alsapatin viskaa kun painossa pitää säästää?

    Eikös 400n oo silloin aika väärä loota? Eikä ole sen kestävämpi ilman preppauksia kuin muutkaan mehulootat. Ja vielä juuketin painavat pyörivät massat. Pitäisin PG:tä aika paljon parempana vaihtoehtona.

    Ja keveys ratkaisee, niin miks ei TH200nkin olis passeli. Semmoisillla vedetään 5-600hv Regaleissa aika kovia aikoja ja hyvin kestää.

    Manuaalirasiat on myös suhteellisen kevyitä. Mussen tai Camaron T56ia on ollut aika halvalla ebayssa
     
  18. Ruutihattu

    Ruutihattu 3rd gear

    loota

    se on hiljaiseen kaupunkiajoon ja letkeään maantieajoon tuleva vanha amerikan auto.
    paino on valmiina toivottavasti alle 2000 kiloa.

    Kadulle tulevassa autossa ei nyt ole kysymys mistään teho-paino suhteesta, vaan siitä, että tuo auto muunneltuna painaa enemmän kuin vakiona ja papereissa, täytyy kompensoida jollain, kuten alulohkolla.

    Tuo taitaa olla fordin 4,6 litrainen jostain town carista aika halpa ja
    näppärä, kun voi harkita kai sitä vaihteistoakin.
     
  19. ata

    ata Gearhead

    Peesaan Valiant65:sta.

    Chevyn LS1 (5,7), LS2 (6,0), LS3 (6,2), LS6 (5,7), LS7 (7,0) ym. siis tuo uusi LS-sarja kokonaisuudessaan.

    Näitähän laittavat pikkuautojenkin keulille jenkeissä kun ei paina paljoa kun tosiaan on alumiinilohko. Perinteinen 2V/pytty ja työntötangot löytyy, lisättynä suorasytytyksellä, tosin saahan näihin perinteisiäkin imusarjoja ja puoliakin.
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ääni lisää LS:lle, jos niemenomaan järkivalintaa haetaan. Hinnat on järkeviä, laatu hyvää ja osatarjonta on parasta A-ryhmää.
     

Kerro tästä muillekin!