alumiinivanteiden kiillotus. bmw

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja monster, 4.7.2015.

  1. monster

    monster Gearhead

    Tuli toss koitettuu kiillottaa vanteet ja suht hyvin onnistu, mutta siinnä viimmeistelyssä on nyt joku puute.lähtee kiillottumaan hyvin mutta ei niin kun tarpeeks ja ehkä vähän kirjava tai laikukas en tiijä miten sen sanos.loppu tulos välttävä.motonetin kiillotus vahalla ja huopa laikalla.tuntus että rätti laikalla kiiltoo ei tuu.onkohan jotain aineita mitä kantsis koittaa.
     
  2. 69

    69 Gearhead

    Autosol
     
  3. jan13

    jan13 2nd gear

    Rättilaikka ja pieni tippa autoglymin krominkiillotustahnaa viimeistelyyn. Sitä ei sit oikeesti tarvii paljoa. Tuntuu noissa kiillotushommissa monilla olevan käsitys että hionta/kiiltoaineita tarvii läträtä mutta se tuntuu vievän kaiken kiillotustehon.

    Tuo laikukkuus voi johtua myös liiallisesta laikan painamisesta, alumiini tummuu jo pienestäkin lämmöstä.
     
  4. hantta

    hantta Double Gearhead

    Jos huono lähtökohta, ekat kierrokset karkealla ja hienolla santapaperilla.

    Hantta
     
  5. puna niska

    puna niska Gearhead

    Jos oikkeesti kiiltävä kromin kaltanen shine hakusessa niin kiillotus aineeks iha harkko tavara.Itellä kaks eri harkkoo toisella alku ja toisella "viimestely".Huopalaikka kiillotukseen rätti viimestelyyn.Rätillä jos tekee koko kiilotuksen nii niin tasaset pinnat jää urille ja muutenkin "ajosuuntaa" pitää muuttaa koko ajan.
     
  6. BBC

    BBC Guest

    Itsellä on jenkkivahatankoja (isoja harkkoja) sekä eri karkeuksisia rättilaikkoja. Heavy cutting, medium cutting ja fine viimeistelypintaan on ne vahat mitä käytän.

    karkeampi lumppulaikka alkuhiontaan jne.

    Jos alum. pinta tarvii aluksi parantamista , on esim. pahasti hapettunut niin sisal laikka hyvä aloittamiseen vaikka autosolin kanssa.
    näitä myy myös motonet,... Niin ja aina voi vesihioa pinnan esim. koneellisesti lähelle. Yleensä kiilloittaminen nopea ja helppo jos pinta ensin hiottu tasaiseksi. Kiilloitushan on vain se viimeinen silaus.
     
  7. monster

    monster Gearhead

    Kaks päivää mä niitä vanteita hinkkasin lähtö kohta sorvattu ja lakattu pinta ei hapettumia ,1200 paperi oli viimminen ennen kiillotusta .huopa laikka oli kyllä pieni ja lämpeni reilusti.ton vesi hionnan kun ois saannu koneelliseksi viellä niin olis helpottannu noita pohjien tekoo.täytyy vaan jatkaa.
     
  8. hantta

    hantta Double Gearhead

    Alumiinin, messingin, sinkin ja rosterin alkuhionnassa pätee hiukan samat ohjeet, kuin maalauksen pohjatyössä, eli ensin karkealla, sitten hienompaa, eli eihän kukaan ala kittiäkään hiota tonnisela. Karkealla vain pitää olla varovainen terävissä kulmissa, äkkiä lähtee kulma.

    Hantta
     
  9. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Alumiini pitää saada tosi kuumaksi, että lähtee kiiltämään. Paras tuohon kiillotukseen kierrossäädettävä rälläkkä ja kova huopalaikka. Painetta pitää pystyä antamaan reilusti. Kiillotin vanhat hapettuneet outlaw1 vanteet peiliksi. 2h per vanne meni aikaa. Ilman mitään pohjahiontoja!
     
  10. monster

    monster Gearhead

    Mitäs sitten kun lopputulos miellyttää ,niin tarviikos pinta käsitellä jollain että pysyy kiiltävänä .
     
  11. arskatehtaalla

    arskatehtaalla 2nd gear

    Ei ne oikein hyvin pysy millää. Mä oon välillä koittanu vahailla.. Sinol käsittelyllä pysyy paremmin mutta kiilto kärsii.
     

Kerro tästä muillekin!