Alustan maalauksesta vielä kerran

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja Sumu, 21.8.2007.

  1. Sumu

    Sumu Gearhead

    Eli oikein tehty?
    Pohja siis hiekkapuhallettu ja Antirost ruiskutettu heti puhalluksen jälkeen.
    Mitä maalia siihen sitten? Toki hitsattuja paikkojakin on puhalluksen jäljiltä.
     
  2. make_110

    make_110 3rd gear

    Epoksi on ihan hyvää peruskamaa pohjaan esim. joku raskaan kaluston epoksi. Ite vetäsin auton pohjan puhalluksen jälkeen.
     
  3. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    :D Minäkin epoxia kävin tänään hakemassa....
    Jos lähitulevaisuudessa saisi hiekkapuhallettua ja ruiskutettua värin pohjaan(niin kauan kuin ilmoja pitelee), että pääsisi projekti eteenpäin.
     
  4. Sumu

    Sumu Gearhead

    Selvennykseksi siis että tarkoitin auton alustaa. Pintaväriähän sinne ei tarvi joten epoksi alle ja mikä siihen päälle?

    Muita variantteja? Toi Antirost lienee aika tehokas ruosteenestomaali kun ei parin vuoden jälkeenkään yritäkään ruostua mistään vielä :D
     
  5. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse ajattelin massaa vetää... Siis normaali alustan massaus epoxin päälle...
    Kuitenkin on kyse itsellä melko pitkälle käyttöön tulevasta Autosta joka on talvetkin liikenteessä jos ei ole rikki.
     
  6. Sumu

    Sumu Gearhead

    Onkos Teknoksen Inerta Primer 5 ja Temacoat GPL-S paljoakaan eroja? Lähinnä korroosionestokyvyssä?
    Ylimaalattavissa molemmat melkein kaikella?
     
  7. Gutless

    Gutless Gearhead

    Voi olla että seuraavaksi tulee Inertaa, kun GPL-S isopytty on ajettu loppuun. Muistikuva inertasta on, että ikäänkuin sitä joutuisin enempi ohentaa kuin GPL-Sää. Kiintoainesta vähintäänkin riittävästi. Itse laittaisin hieman huokoisen pohjavärin päälle teollisuuspintaväriä, esim Temadur tai vastaava Teknokselta. Tulee kestävä ja tiivis pinta kun pohjat on tehty hyvin ja viitsii suihkuttaa paksut kerrokset (sivuilmaruiskulla useampi kerros). Korppari ois päällikkö :wink:
     
  8. Sumu

    Sumu Gearhead

    Hain GPL-S:ää, sai sävytettynä keltaiseksi. Inertaa ei saanu jostain syystä.

    Taitaa mennä pensselihommiksi.
     
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    ite vetäisin jonkun epoxin pohjalle, sitte joku pintaväri ja lakkaa vaikka viellä pirusti perään, niin kestää kiveniskuja kummasti, ensin lähtee vaan lakka, sitten on vielä pintaväri, sitten vasta pääsee pohjaan asti = kummasti kulutuskestävyyttä. Joku harrastepeli, niin hinnassakaan ei ole vielä järjetön moinen operaatio, siihen nähden ettei tarvi alkaa hitsaileen kun on vetäny tyylillä pohjaväri -> massaa päälle ja ensvuonna hitsataan taas.
     
  10. tuunaaja

    tuunaaja 1st gear

    kiveniskumassa

    Moro! Jos tarvitset kiveniskumassaa, niin mul olis harmaata aerosolipulloissa about 100 purkkia.
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Jaa etteikö pelkkä epoxi pidä "vettä" jos on massa päällä?
    No eipä paljon kustannusta lisää jos vetää vaan pari kertaa epoxin, ja 2-3 kertaa pintaväriä... Ja sen päälle massaa!!
    Vähentää se massa ainakin ääni-efektiä hiekkatiellä joita paljonkin joutuu ajamaan.
     

Kerro tästä muillekin!