Alustan rakentelu ja leiman saaminen tuontiautolle

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja W11N, 23.10.2024.

  1. Mä luulen, että tossa ekassa kuvassa voi kuvakin jotenkin vääristää sitä pituutta.

    Tämmöiseen Audi/Porsche -laatikkoon voisi olla sen Boxterin takajousitus helpoin ratkaisu?

    [​IMG]

    Voihan sinne sovittaa mitä vain, kun tekee customvetarit. Vaikka sen maailman parhaan auton..

    [​IMG]
     
  2. fmila

    fmila Gearhead

    Toi töpselivehkeen akselistohan on oikeastaan aika hieno ja niitähän saa kohta halvalla. Eivät jouda kokonaan paaliin sit kuitenkaan. Vaikka noihan on kait aika huonoja kestoltaan jos katsurien tilastoihin on uskominen
    t.AM
     
  3. Eiköhän tollanen kestäisi hyvin puolet kevymmässä ja tehottommassa Corvair -virityksessä silti mainiosti.
     
  4. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Eivät ihan heti päädy paaliin. Koska kai useampikin jokkis harrastaja kyttää, mistä löytyy ensimmäinen riittävän sekaisin oleva Tesla, johon saa pultata toimintavarmat Volvo 240 akselit ja tekniikan kiinni. Kardaanikunkussa sellainen nähdään varmasti joskus.
     
  5. toyopet

    toyopet Double Gearhead


    Eikös tämmöinen toronado-tekniikkainen corvair coupe ole Suomessakin.
    Oliko tummanvihreä.

    Muoks. Säädökset taisi edelleen kieltää kotimaassa moottorin kääntämisen alkuperäisestä suunnasta, muutenhan se etuveto-impalan poikittainen ls olisi tuommoiseen ehkä yksi vaihtoehto...
     
  6. Näinhän siellä tosiaan todetaan:

    3.8.6
    Moottorin sijainnin muuttaminen
    Muutos- tai rekisteröintikatsastuksessa voidaan hyväksyä ajoneuvon moottorin si-
    jainnin vähäinen, kiinnikkeillä tehtävä pituus- ja pystysuuntainen muuttaminen, jos
    asennussuuntaa ei muuteta.
     
  7. fmila

    fmila Gearhead

    No hyvä, nyt ei enää tarvii uneksia siitä poikittaisesta asennuksesta, eikä varmaan muistakaan keskimoottori versioista. Se Toronado-versio mikä täältäkin löytyy oli muistaakseni Kenne Bell tekemä ja vaikka se onkin "vain dealeripaja", on sitä käsitelty valmistajan tekemänä kun niitä on aikanaan myyntiin tehty. Semmoisen tuonti lienee ainoa mahdollisuus saada V8-Vairi kilpiin. Luin myös ton "Miglun" linkittämän Audi-säikeen läpi. Kovasti on siinäkin ollut synnytys tuskaa matkassa ja mennyt useampi vuosi kun pitäähän sitä välillä myös "elää". Hienoa työn jälkeä oli silläkin kaverilla, varsinkin kaikki hitsaukset vieläpä puikkokoneella. Oma ajatus oli käyttää just jotain etuveto GM V6 tekniikkaa kokonaisena pakettina akselistoineen palkkeineen. Tai sit Fieron koko pakettia. Niihin kun löytyy myös orggis Getragin 5-vaihde laatikko, joka pitäisi myös jotain kestää (200 ftlbs??), vaikka senkin kytkin lienee heikko lenkki, ainakin jenkkien käsittelemänä;);). Alumiinikantinen V6 3,1 olis kivan kevyt paketti ja jos sitä kevyesti ahtais, niin kyllä sillä vois hauskaa pitää ... unelmissa (ulkomailla?)

    t.AM
     
  8. Commodåren

    Commodåren 2nd gear

    Entäs Tatran ilmajäähdytteinen kasi ? Ei tosin taida olla yhtään enempää tehoa kuin alkuperäisissä.
     
  9. Toi olis hieno. Tosin ei ihan joka nurkassa noitakaan pyöri..

    Saiskohan tollasen Audin lootan käännettyä. Vanhan kuplan lootassahan se onnistui..

    Sitten on tietty Porsche 911 -tekniikka ja siinä on sitten Porsche 911 hinnatkin..:(

    Keskimoottorirakentamista on myös kotimaisella Volvo -foorumilla:

    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=102809.0
     
  10. dart -66

    dart -66 Gearhead

    On ja oli, väri on muistaakseni vaihtunut. Taitaa vaikuttaa edelleen Päijät-Hämeessä.
     
    toyopet tykkää tästä.
  11. Jäi toi Teslan häkkyrä sen verran kiinnostaa, että piti kaivaa muutama parempi kuva:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Tosta apurungosta sähkösaisse v*ttuun ja sitten sitten rälläkkää sekä migliimaa, niin on Corvairissa takajousitus..:D
     
  12. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Koskeekohan moottorin asennussuunnan rajoitus myös sähkömoottoreita? Niin että teslan tekniikalla sähköistäessä pitäisi lisätä kulmavaihde? :D
     
  13. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Hyvä kysymys. Jotenkin tuntuu, että jos muuttaa bensasta sähköön niin kaikki käy?
     
  14. fmila

    fmila Gearhead

    No ehtii sitä näköjään tolla omalla tekniikallakin "kiusaamaan" uudempia härveleitä, jopa Alaskassa. Mutta ei toikaan tuu halvaksi, vaikka hauska video onkin.

    Nyt sorry offtopicit, eli hankalaa on, ainakin suuremmat muutokset edelleen ja varmasti tiukkenee käytännöt viime aikojen ikävien tapausten myötä.

    t.AM
     
  15. Hai

    Hai Double Gearhead

    Pyörimisestä puheenollen Tatran moottori muistaakseni pyörii väärin (toisin) päin.
    Kaveri joskus 20v sitten haaveili Corvairin automaatista Tatra 603:seen, mutta kävi tekemättömäksi opettaa automaattilaatikko toimimaan toisinpäin.
     
  16. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mikähän aski tällä tyypillä on "formulassaan", aika lyhyt paketti tulisi lyhyemmällä v8-koneella? Vaikka hieno on toi MB M120 kyllä:cool:
    Näkyy n. 10min kohdalla:

     
  17. Huh huh, minkälaista rakentamista kaverilla. Katselin pikaisesti muitakin videoita ja tässä voi olla vastaus:



    Eli toi Boxter/Audi -loota. Voin olla väärässäkin..:)
     
  18. Samalla tuli äänivideo toisesta projektista, niin heitän teille tämän luun kinasteltaksi:

     
  19. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead


    Joo niin vois olla, ulkonäkö ainakin sanois niin.
     

Kerro tästä muillekin!