Alustan suojaaminen öljyllä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja reynolds, 29.8.2013.

  1. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    kotelosuoja tekee tuon paremmin tunkeutumiskykynsä vuoksi
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä oon jättäny noi vaihteiston päätystefat vaihtamatta niin pysyy alusta ja pakoputkisto tuoreessa öljyssä vuoden ympäri...
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Alustan roiskevoitelusysteemi, no mikä ettei!
     
  4. Rooroo1

    Rooroo1 2nd gear

    Kotelosuoja vaan tykkää kuivua jonka jälkeen imeytymiset on siinä.öljy taas ei kuivu minnekään.Riippuu mun mielestä imeytymisen tarpeesta kumpi on parempi.Jos ei ole alkanutta ruostetta ja varmasti kuivaa niin sitten kotelosuojaa.Kuivuus on toki olennaista öljylläkin.
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    siis ajatuksena on vetää kylmässä tallissa (keittolevyllä kuumennettu punakannuinen ns pesuruisku jossa kiehuva öljy) tonne pesemättömään autonpohjaan.
    nollakeli, eli kuumuus syrjäyttää kosteuden, ja varmaan öljy sitoo/pelkistää maantiesuola jäämät?

    kotelosuoja taitaa olla vähän eri kelin aineita?
     
  6. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Mun mielestä paras suojauskeino olis kylmässä tallissa odottaa plussakelejä, ottaa pyörät pois, ja nostaa auto mahdollisimman korkealle alustan huolellista painepesua varten. Sit kun kaikki suola/hiekka pois ja alusta kuivunut kunnolla niin halutessaan tuuppaa sitä öljyä?

    Ei se öljy taida kovin kuumana kohteeseen päätyä paineilmaruiskulla, jos ajattelee että paljonko siinä paineilmassa on sitä lämmintä oljyä ja paljonko kylmää ilmaa? Ja muutenkin paksan päälle öljyäminen ei taida paljoa suojata, käviskö päinvastoin?
     
  7. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Entinen työkaveri teki ainakin joskus ruostesuojauksia just teräketjuöljyllä, keskikesällä kun oli lämmintä ja kuivaa ja antoi takuun, jos käy joka vuosi öljyttävänä ja on käynyt vähintään 3 kertaa niin ostaa kossupullon jos auto ruostuu läpi. Ei kuulemma ollut yhtään pulloa mennyt. Ainakin mun käyttöön kelpaava aine, halpaa, tunkeutuu ja tarttuu suht hyvin eikä kuiva muodostaen kalvoa jonka alle kosteus kerääntyy. Ei varmaankaan ole maailman paras mutta eipä mun jutut muutenkaan ole.
     

Kerro tästä muillekin!