AMC Concord

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja intiaani_chief, 2.2.2008.

  1. intiaani_chief

    intiaani_chief 3rd gear

    Buick lähti ja pihaan heilahti AMC Concord -80 farkku, koti matkalla en ainakaan nähnyt yhtään samanlaista :D :D
    Nyt tarvii 15" vanteet...
     
  2. FA18

    FA18 3rd gear

    Joo, kiitos kun väännät veistä haavassa :mad: Ei vaan hyvältä tuntuu tuo Buikki AOmegan jälkeen. Ei vaan lähde kaasusta vallattomaan sladiin...

    Hyvä jotta pääsitte ehjänä perille tuon sohjoisen alkupätkän jälkeen!
     
  3. -nikke-

    -nikke- 3rd gear

    Kuis monta noita on Suomessa? Yhen STW:n näin viime kesänä täällä Lappeenrannassa.
     
  4. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Toi on ainoa Suomessa.
     
  5. tanhu

    tanhu 1st gear

    velipojal oli samallainen nelikko, tuli muuttoautona jenkeistä -80 luvulla. oli karpon ohjelmassa -85? ku ei saanu imatralta lyijytöntä bensaa.myytiin jokunen vuos sitten hesaan.toinen samanlainen oli myynnis kepössä ehkä -95?, muistaakseen kuopiossa. molemmat nelikko farkkuja
     
  6. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Joo kori on samaa mallia noissa neliveto Eagleissa ja tavallisemmissa horneteissa, josta tuo Concord on vaan varustellumpi erikoismalli ja takavetoinen siis ja tuo on nimenomaan Suomen ainoa Concord.
     
  7. HornetRWB

    HornetRWB Gearhead

    AMC Concord on itseasiassa malli joka korvasi 7 vuotta valmistetun AMC Hornetin vuonna 1978 (vuotta myöhemmin coupe sai oman nimensä AMC Spirit). Auto on hyvin pitkälle sama Hornet, erot lähinnä kosmeettisia ja yleistä 'modernisointia' niin sisällä kuin ulkonakin. Erikoisversiona löytyi myös Concord AMX (myöhemmin Spirit AMX) jota sai myös 304cid veekasilla. Eräs autopaja teki myös rajatun erän avomallia nimellä Sundancer. Concord valmistus jatkui 1983 asti.

    Tuossa aiemmin mainittiinkin jo Concordin nelivetomalli AMC Eagle, joka esiteltiin 1980. Tarjolla oli pari eri mallia: Sedan, STW, SX/4 (neliveto Spirit) ja Kammback (neliveto Gremlin). Ikävä kyllä avolavamallia ei otettu tuotantoon vaikka suunnitelmat siihenkin oli valmiina. Eaglen valmistus jatkui 1988 asti.

    Concord malleja Suomessa on tiettävästi pari kappaletta, yksi avo (Concord Sundancer), yksi farkku ja yksi 4d sedani. Tallikaveri purki yhden ruosteisen/kolaroidun keltaisen 2d sedanin joskus 10 vuotta sitten. Parin mutkan jälkeen sen osat kulkeutui mulle, mutta jäljellä siitä ei taida olla kuin 1978 takavalot ja etumaski (jotka eivät sovi 1979+ Eagle/Concord koreihin).

    Eaglea taitaa olla Suomessa myös alle 10kpl. Eagleen ei veekasia saanut koskaan tehtaalta.

    Toisinsanoen tälläisen jos löydät niin onnittelut, ei tarvi pelätä että menis hukkaan parkkipaikalla... ja jos ei alkuperäistä ymmärrä niin koska käytännössä auto on sama kuin Hornet, Concordiin saa suoraan muutoskatsastamalla mm. 401cid veekasin...
     

Kerro tästä muillekin!