AMC Rebel SST 2d HT -70 etsin kuvia ja historiaa autosta..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Tirri, 21.2.2006.

  1. Tirri

    Tirri 1st gear

    Moi. Nyt ois hakusessa otsikon mukasesta vehkeestä kuvia vuosien varrelta. Ja jos olet omistanut tai ollu kyydissä tai tiedät jotain autosta,kerro se mulle. Jos olet bongannu kyseisen vehkeen jossain tapahtumassa ja sinulla on kuvia,niin olisin niistä kiinnostunut.
    Pohja tietoa; Auto on ollut Lappeenrannassa 80-90 luvulla,sitä ennen kait Petäjävedelläkin,Sipoosta ostin sen 2000-luvun alussa että 2001 myöhempiä kuvia en välttämättä tarvii,mutta vanhemmat kuvat ois kivoja. Auto on ollut väriltään metalli ruskea vinyylikatolla, sitten maalattu punaiseksi ja asennettu skuuppi nokkapeltiin. Auto on myös kolaroitu jossain vaiheessa,ainakin kerran. Jos sinulla on tietoa ja kuvia pistä YVtä,Kiitos etukäteen
     
  2. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Eikös Kalevi Keihäsellä aikanaan ollut tällainen?
     
  3. Tirri

    Tirri 1st gear

    Niin tää kyllä voi olla sen vanha. Sellasta arvelivat. En oo akesta vielä tilannu tietoja. Ois mukava kyllä löytää vanhoja kuvia toistenkin ottamina. Takapenkin alta löyty forssan piknikin lappu,taisi olla vuodelta -90. Jos jollain ois jääny mieleen ja kuvannutkin sen?
     
  4. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

    Olisikohan tämä auto ollut joskus 70-luvun lopulla Riihimäellä?
     
  5. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Tulikin mieleen, että joskus kultaisella 80-luvulla oli Auto-Dallas nimisessä putkassa kaupan tuollainen katiska, jota väittivät Keihäsen entiseksi. Ja siinä oli muistaakseni sisusta tehty uusix jollain kullanruskealla plyyshillä, joten se tuskin ainakaan on sama, kuin kyseessä oleva laitos, jossa on hieno orkkis sisusta. Mutta muisti voi tietty pätkiä, eikä se Dallasin mainospuhe Keihäsen exästäkään välttämättä ollut tosi.
     
  6. Tirri

    Tirri 1st gear

    Tässä on musta sisusta. Sisäkatto vaan sano sopimuksen irti muutama vuosi sitten. Se pitäisi verhoilla uudelleen. Ja punainen lattiamatto on jossain vaiheessa tullu. Se pitää kyllä vaihtaa mustaan. Turvavyötkin tässä ehkä on ollu. Sellaset oli ainakin optiona kait. Minne sitten hävinneet....
     
  7. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Mun mielestä se punamusta sisusta just on makee, ite tykkäsin, kun sen sipoossa silloin zekkasin, moi vaan, hehe... :D
     
  8. Tirri

    Tirri 1st gear

    Niino onhan se tavallaan,mutta se matto ei istu ihan kunnolla joten kun sen vaihtaa niin samalla värinkin sitten vähän lähemmäksi alkuperäistä. Moi vaan!! 8)
     
  9. Tirri

    Tirri 1st gear

    Nyt tuli tietoo AKEsta: Auton on uutena ostanu Telmoos oy helsingistä. Ei taida olla enää hengissä? Vai oliko tää firma Keihäsen? Myyty eteenpäin -74.
    Sitten tää auto on ollu tietojen mukaan nastolassa vuoteen -80. Omistajana -80 eteenpäin Auto-parikka,haltija asunu hesassa.
    Omistajan vaihdos -87 ja värikin on muuttunut,eli onko sit ollu kolarissa koska on poistettu -81 rekisteristä?
    Sit espoossa naishenkilöllä ja sit siirtyny seuraavalle vuoden sisään -87 hesaan(kaveri asunut kuulemma Saarijärvelläkin mahdollisesti) jonka jälkeen -89 myyty Sipooseen minua edeltävälle henkilölle.
    Yritän saada yhteyttä henkilöihin vanhojen tietojen perusteella.
    Mutta jos joku tietää tai tuntee kyseisen auton omistaneita tai on ottanu autosta kuvia,tai tietää jotain auton historiasta niin ota yhteyttä. :wink:

    Rekisterinumerohan oli BRU-36
     
  10. Tirri

    Tirri 1st gear

    Kukkuu!
     
  11. tiitus

    tiitus 3rd gear

    veljeni osti aikoinaan kalevi keihäsen käytössä olleen amc sst360 javelinin,muistan kun kauppaa tehtiin keravalaisessa auto liikkeessä niin tuli puhetta tuovi keihäsen käytössä olevasta amc rebelistä oli punanen mustalla sisustalla ja 401 koneella,noin viikon päästä näin auton myynnissä malmilla hyttitie 10 olevassa autokaupassa.molemmat autot oli "liisattu" crysh autosta herttoniemestä ja haettu keihäsiltä "huoltoon" kun huhut keihäsen konkurssista levisi.
     
  12. Tirri

    Tirri 1st gear

    Joo,mullekin on joku puhunu et sellanen ois ollu Keihäsellä,tosin tuo 401 oli uutta.
    No,tässä kävi silleen että mullahan oli -71 Matador STW linttarojekti tuossa myytävänä ja kaupatkin tuli! Mutta mikä oli mielenkiintosta niin se meni osien luovuttajaksi -70 HT Rebeliin! Juu-u toinen uutena tuotu SST. Eikä tässä vielä kaikki. Nämä on tullu machinen mukana vähä niiku vara-osa autoiksi,kun nyt uusimman tiedon mukaan ne olis Pauli Toivonen(hekan isä) tilannu maahantuojan kautta. Tarkotus ois ollu ajaa kilpaa,mutta ei saanu sitä kunnon imusarjaa tähän mäsineen niin homma lopahti siihen. Oli kuulemma koeajanu moista ranskassa(tai euroopassa) ja tykästyny vehkeeseen. Näin kun oon epäilevä niin hakisin tälle jutulle varmistusta.....
    Koska se legenda niistä 3 mäsinestä joskus suomeen tulleena,onko se totta? Tää mun auto on ollu Auto-parikassa pariin otteeseen. Joku puhu et se toimi ennen Hyrylään siirtymistä jossain muualla? Kerava,Malmi?

    Lissää juttuja tänne mulle vaan!! Kuvat ja tidot menneiltä ajoilta kiinnostaa.Pistä toki YVtä.

    Mistä muuten löytäs vanhojen firmojen tietoja? Jossain oli näillä sivuilla jossain jutussa linkki johonkin hakuun,mutta nyt pitäs löytää 70-luvun alun puljuista tietoo.....
     
  13. perkele

    perkele Gearhead

    eikös auto-parikka ole ollut aikoinaan tikkurilassa,siis ennen hyrylää.
    tuossa eräs tuttu niin mulle mainitsi
     
  14. tiitus

    tiitus 3rd gear

    tarkennusta,se keravalainen automyynti oli juuri toivosen omistuksessa,myi muistaakseni audia ja volkkaria,tuovin auto oli -71 ambassador 2d ja kone oli 401.javelinista löytyi kalevin ajokortti penkin alta ja on tallessa vieläkin.kalevi parikka aloitti autojen myynnin finnairin parkkipaikalla jonka jälkeen siirtyi hiekkaharjuun tikkurilaan sieltä hyrylään ja sen jälkeen vantaalle.muuten se hyttitie 10 malmilla oli aika erikoinen autoliike 70 luvulla suomessa,osti pelkästään erikois jenkkejä ja muita urheilu ym,erikois autoja.toinen omistajista oli jouko pohjolainen nykyään suomen tivolin kuljetus päällikkö,on oikeesti omistanut suurimman osan suomen erikoisemmista jenkeistä.
     
  15. Tirri

    Tirri 1st gear

    Sitähän minäki kun ei kait Rebeliin saanu uutena 401? En oo ainakaan kuullu et ois uudesta asti ollu missään paikallaan. 390 oli mäshinessä,valmiiks tehtaan hipelöimä.
    Ajeliko Kalevi ite paljoa? Mä olen saanut ainakin sen käsityksen ettei, kait jos sillä oli se kortti hukassa :rotfl:
     
  16. mercman

    mercman Gearhead

     
  17. slitre

    slitre 1st gear

    Niin juu, tietämättä mitään tuosta Keihäsen autosta...
    Pauli Toivonen oli Keravan autotalon omistaja.
    Olin tyhjentämässä kyseisen henkilön "rallitallin" varastoa 80 luvun
    alkupuolella, paljon oli tavaraa mitä roskalavalle kipattiin...nämä seuraavat
    erityisesti syletti heittää pois...promokuvia AMC tuotteista, niitä oli niputtain, suomessa kuvattuja ja jenkkien promokuvia, alkaen wagoneerista ja jos en
    ihan väärin muista niin jostain "rata" AMC:stä oli myös kuvia + tietenkin
    paljon kuvia Toivosen rallikisoista...ja nämä KAIKKI roskiin silloin...en niitä
    silloin uskaltanut laittaa omaan talteen koska pomon sana oli laki, kaikki lavalle ja kaatopaikalle.
     
  18. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Vai että kaatikselle, eipä siinä paljon historiaa arvostettu...

    Kyllähän noita ulkomaiden promokuvia jotenkuten vielä voi löytyä mutta nuo Suomessa kuvatut olisivat kyllä olleet aikalailla ainutlaatuisia..
     
  19. slitre

    slitre 1st gear

    Ei arvostettu ei...käsky kävi että roskalavalle vaan niin minkäs teet...kyllä
    ihmettytti silloin ja nyt v...ttaa. Nimenomaan wagoneereista oli paljon suomessa otettuja kuvia. Ai niin...ihan off topic...muistan vielä kun niihin wagoneereihin tungettiin valmetin diesel bensakutosen tilalle...oi aikoja!
     
  20. Tirri

    Tirri 1st gear

    AUTS! En mä ihan tällästä tietoo ois tarvinnu :cry: . No joo,ajat oli ja on mitä on. Osaakohan sitä ite arvostaa jotain nykypäivästä,joka kohta olisi ollut tallentamisen arvosta.

    Niin tuli muuten tarkistettua se että rekisteri tietojen mukaan mäsine ja mun auton historiat on alusta lähtien erilaiset. Mutta jää sinne alkuun vielä se "porsaanreikä".Eli onhan Pauli voinu ne tilata maahantuojan kautta,mutta sit homma on kin peruuntunu ja autot on jo ollu sit matkalla. Ja ne on sitte myyty muuten eteenpäin maahantuojan toimesta. Tälle jos sais jostain varmistusta...eppäilen :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!