American Car Show 29.3.-1.4.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Miksu.1g, 27.3.2013.

  1. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Näin on.
     
  2. VM.79

    VM.79 Gearhead

    Mun mielestä näyttely oli tänä vuonna ihan hyvä. Kaverin kanssa käytiin kiertelemässä. Veikkaan, että lipun hinnasta nurisijat eivät koe saavansa rahoille vastiketta. On itselläkin ollut joskus sellainen fiilis. Kehitysideoitahan on aina kaikilla mutta voishan niitä jotenkin fiksummin ilmaista. Voin itse kokeilla

    -Motorsport osasto oli vähän piilossa, kuin myös offi vehkeet.

    -Nuita asiaan liittymättömiä myyjiä vähän liikaa(natoliima wtf?) Ois kiva jos olisi joku työkalu/osaputka tai muutamakin "messutarjouksilla" myymässä tavaraa.

    -Autojen määrä/laatu? Voisi myös olla, että olisi mahdollisuus päättää minkälaisen lipun ostaisi eli pelkästään amerikan puolelle, tuning puolelle vai molemmille.

    -Hifi puolelle joku roti siihen popitukseen. Mitään muuta kuullut kuin basson huminaa. Ois vaikka jotenkin vuorotellen kun niitä autoja huudatetaan. Moni auto varmaan soi kuitenkin ihan nätisti.

    -Muutenkin musa europuolella. Ihan kiva ihmetellä niitä autoja kun musa soi välillä vähän liian lujalla.

    -Messujen koko...Välillä tuntuu että autot ovat ihan sivuosassa tapahtumaa eli on liikaa kaikkea muuta(ymmärrän tämän, koska halutaan houkutella enemmän kävijöitä).

    Tuossa nyt jotain mitä äkkiä mieleen tuli. Moneen asiaan järjestäjät eivät voi vaikuttaa mutta ehkä saavat jotain ideoita tai pieniä muutoksia. Muistetaan kuitenkin se, että messarin paikat eivät ole todellakaan mitään halpoja :) .
     
  3. Putte

    Putte 1st gear

    Kuinkahan moni noista haukkujista edes on näyttelyssä käynyt?
     
  4. Marklin

    Marklin Double Gearhead

  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Vaikuttikohan muuten tuohon Kopteri Heavenin vähäiseen kalustomäärään MP-näyttelyn yhteydessä helmikuun alussa ollut Petrol Circus ?
    Siellä kun oli tarjolla huomattavasti laajempi kattaus väljemmin esiteltynä.
     
  6. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Noh,kaikkea nyt ihan kirjaimellisesti tarvi ottaa mitä minä+muutkin täällä kirjoittavat.
    Jokaisella omat kuviot ja elämäntilanteensa ynnä varallisuus+harrastukset mitä on,vaan siitä kait kaikki voimme olla yhtä mieltä että suomessa on hirmukallista ja kalliimmaksi käy ellei se palkkakin nouse,eikös?
    Aivan samahan tuo minulle on kun kalusto on mitä ostankin ja teillähän on pakka kunnossa eli kaikki ok.
     
  7. rb

    rb Double Gearhead

    Näyttely on jo takana mutta kaukana näyttää olevan nämä jututkin siitä näyttelystä.

    Mä veikkaisin että valtaosa meistä OD:lla roikkujista ei ole mitään kroissoksia vaan pikemminkin sieltä pers aukisemmalta puolelta, mutta siitä huolimatta tykkäämme liikkua kalustolla mikä ei välttämättä ole sieltä taloudellisemmasta päästä.

    Eikä siinä mitään;... Se Amerikkalaisella autolla liikkuminen on samalla harrastus ja kaikki harrastaminen maksaa, vaikka ei harrastaisi kun lenkkeilyä niin siihenkin menee rahaa, kun saisi ostaa useammammat lenkkarit vuodessa ja vähän väliä pyörittää verkkareita pesukoneessa.

    Kaikille harrastekohteille on myös olemassa omat messunsa ja näyttelynsä, jopa postimerkeille, sillä onhan joskus kiva käydä katsomassa muidenkin harraste aikaansaannoksia ja tapaamassa muita samanhenkisiä ihmisiä.

    Mut ongelmana ainakin autonäyttely puolella näyttää olevan, vaikka ne järjestettäisiin isosti niin silti se pääsylippu ei saisi maksaa juuri mitään.

    Päteekö tämä muihinkin harrasteisiin, en tedä...
     
  8. TiMu

    TiMu 1st gear

  9. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

  10. jaketin

    jaketin Gearhead


    :eek: Olen kyllä asiasta eri mieltä. reissuillani olen bongannut useita muskeliautoja ja muita harrasteautoja...

    Edelleen olen samaa Mieltä tästä suomen kalleudesta, kaikkia hintoja nostetaan ja me vaan niellään se tosi asia..

    Hieman off topic..
     
  11. jaketin

    jaketin Gearhead

    Sanon tälläisen asian, että suomi on vapaa maa ja jokainen voi halutessaan järjestää saman koko luokan näyttelyn, kuin acs on.. Kun tämä on todettu isoksi rahasammoksi, niin siitä vaan yrittämään...

    ps. saa just sellaisen näyttelyn kun haluaa..
     
  12. Vehje

    Vehje Gearhead

    Eihän tästäkään korjauksesta enää mitään iloa ole kun täällä on niin kova vääntö päällä mutta siis amerikan autojen puolella se meteli ja kaiku oli ihan infernaalinen, euro-autojen puolelle se oli mentävä kun siellä oli huomattavasti kevyempi meteli ja kun matkassa on kolme alle neljävuotiasta niin kyllä lastenpäivänä pitäisi pystyä autoja rauhassa katselemaan?
     
  13. SamiL

    SamiL Gearhead

    Eikä voi. Näin näkee usein sanottavan, mutta todellisuudessa sinne ei niin vaan muuteta. Ei läheskään. Muuttajille on niin tiuha seula, että täytyy olla todella semmoinen erikoisosaaja, etteivät omasta maastaan löydä. Ei sinne lähdetä kuin Ruotsiin.
     
  14. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllä USA:han voi muuttaa myös ilman mitään ammattitaitoa, mutta sitten pitää olla varallisuutta sen verran, että voi liittovaltion tilille huolettaa tallettaa kohtuu suuren takuutalletuksen, josta sitten tarvittaessa maksellaan hölmöilysi kuluja, jos töppää siellä.
     
  15. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Vähän aiheesta ohi mutta, Messukeskuksen pysäköinti näköjään nousee 15.8. alkaen 10 €.

    Vähän enemmän aiheesta ohi, mutta oli muuten aivan p..ska tuo Vene 2013 tapahtuma. Ihmisiä ihan liikaa, kaljaa myytiin hirveellä hinnalla, oli lämmintä ja muovi törpössä. Kaikki veneet oli uusia ja kaikki saman värisiä (melkein), ei sitten mitään mun makuun. Liput oli kanssa aivan sika hintaisia :
    Pääsylippujen hinnat:
    • Aikuiset 16 € / hlö (perjantaina 8.2 kaikki yleisöliput 20 €)
    • Lapset (7-15 v.), eläkeläiset, varusmiehet, opiskelijat 10 € / hlö
    • Perhelippu (max. 2 aikuista ja perheen alle 16 v. lapset) 37 €
    • Alle 7-vuotiaat ilmaiseksi.
    • Alle 12-vuotiaat vain aikuisen seurassa.

    Sen takia en kyllä sinne mennytkään ja ehkä myös sen takia että ei ollut kyllä kiinnostustakaan.

    Lippujen hinnat ihmetytti kun ajatellaan että melkein kaikki on kuitenkin yrityspaikkoja ja kyse on 100% myynninedistämis näyttelystä. Luulisi tällöin ihmisten pääsevän ilmaiseksi sisään katsomaan uusia purkkeja. Ei kai vene kauppaakaan tarvitse sisäänpääsystä maksaa.

    Siis aivan p..ska tuo Vene 2013 :rotfl: :poff: :odroll:
     
  16. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mikä nykyään ihmisissä on tuon rahan perään itkemisen kanssa? Todella paljon ihmisiä haluavat käydä näyttelyssä, kitisemättä kalleudesta, he nauttivat siitä näyttelystä.

    Mulle on loppujen lopuksi ihan vitun sama maksaako joku asia miten paljon jos haluan kokea, nähdä, tuntea, olla läsnä, jos vain se on jotenkin mahdollista.

    Kukaan kun ei sitä rahaa mukaansa täältä saa...
    Itse voin ainakin omalta osaltani sanoa kuollessani että olenpahan kokenut monenlaisia asioita, vaikka on rahaakin mennyt.
     
  17. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Juurikin näin.Jos minusta tuntuu ,että haluan käydä näyttelyssä niin sitten yksinkertaisesti maksan pääsymaksun ja käyn.Jos on mielenkiintoisia vehkeitä näytillä ni sitten on.Joskus voi olla,että ei kiinnostavaa kalustoa juuri ole.Entäs sitten,ehkä taas seuraavalla kerralla on.Ja mulle tärkeempää on ollu noissa näyttelyreissuissa tuttujen tapaaminen ja yleensäkin reissuun lähteminen.Jos joku auto ei kiillä tarpeeksi tai on pölyä pinnassa ni eipä kyllä haittaa yhtään.Paras näyttely on kummiskin mul mielestä tuolla tien päällä kun harrastevehkeitä näkee ajossa,siitähän auto itsekin tykkää :D .
     
  18. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    annanpa oman palautteeni näyttelystä.Kalusto oli tällä kertaa keskivertoa ei mitenkään erikoista ja perus/tavis siistit autot,näitä olisi saanut olla huomattavasti enempi. eikä itselle huippu fiilistä tullut tällä kertaa.

    Kiitos järjestäjille ja toivottavasti onnistu taludellisesti.
     
  19. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Olemme vihdoin siirtyneet suomessakin pysyvään venäläistymisen tilaan eli kaikki muu on paskaa paitsi kusi ! tästä on hyvä jatkaa
     
  20. jknR

    jknR Gearhead

    Kaikki oli perseestä, paitsi se saharan keltainen 100:n Audi ja madallettu rullalauta. Niin ja sit se Challenger ja se Buick ja se Hudson ja se 128 Fiat ja se Honda ja ja....
     

Kerro tästä muillekin!