American Car Show 29.3.-1.4.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Miksu.1g, 27.3.2013.

  1. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    No on sulla aikas kavalkadi autoja tuossa yllä.. Vai onko tuos myös entiset.Jos noi kaikki kilvissä ja vakuutuksissa niin... :) En usko Että Jp:llä oli tarkoituksena mitenkään tässä ihmisten varallisuuteen puuttua, onhan hän tuolla toisaalla opiskellut maalaamaan oman autonsa. Kyllä muokin nuo valmiit rahapelit vähän harmittaa mutta kyllähän ne harrastukseen kuuluu ja paikkansa näyttelyissä ansaitsevat. Siis tarkotin näitä uusia vettejä yms..
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Joo tämä ei ole uutta,mun kanssa näet ei saa olla julkisesti samaa mieltä.tiedän varmaks että 90 volttia od jäsenistä on mun takana ajatuksessa,mutta jostain syystä mut pitää ekana syöttää susille,pelkurit. Noista nössöistä välittämättä...Kuka voi syyttää rakentajaa,kuka voi halveksua rakentajaa,millä perusteella voi kettuilla rakentajalle..? ei ikinä millään. Mulla on vasta eka viis vuotta treeniä takana,kuunteluoppilaana tosirakentajille.
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    ihmeellistä että kun jotain sanoo niin vaaditaan jotain saatanan ansioluetteloa,no 4 on.Montako linttamiehillä tai kultsipuppeleilla? Ei niitten kanssa ole pakko näyttelyyn tulla,enkä muutenkaan muistaakseni missään vaiheessa tekstejä ole väittäny olevani mikään suomen ykkösrakentaja.
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ei ole entisiä tuossa, pihalta tai tallista löytyy kaikki. Kilvissä ovat (siitä ei koidu ylimääräisiä kustannuksia), mutta vakuutuksissa kaudesta riippuen 2-3 kpl kerrallaan. Auton omistaminen on täällä päin mualimaa helppoa ja halpaa (oikeesti). Ei ole katsastuksia, käyttömaksuja tai veroja. Vakuutukset n 60/kk euroiksi laskettuna, sisältää varkaus palo hirvi ym muttei täyskaskoa. Hinnaltaan ne on kaikki olleet yhtä lukuunottamamatta satasten tai korkeintaan parin tonnin autoja. Vaimollekin aina tähdennän et on kuin laittais rahaa pankkiin kun ostaa halvalla huonossa hapessa olevan auton :lol: Sen kun laittelee kuntoon niin arvo nousee tai ainakin pysyy pikuppien kohdalla. Sen kalliimman (-97) ostin jenkeissä asuessa silloin kun oli vielä ylimääräistä rahaa (ei ollut lapsia tai asuntovelkaa), ja toin sit kanadaan. Jutustelen noista romuista mielellään, mut taitaa mennä reippaasti ot?

    Mites ny JP vallan riehaantui?
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    Eikö tattarisuolla ole pysyvä linttanäyttely ?
    Kiinnostaa nähdä näyttelyissä ruosteisia epäsiistejä elintapaördäyslavetteja yhtä paljon kuin koiranpaskaa kengänpohjassa.
    Ja toi pappa betaala juttu on todella pimeyden ydintä.
    On helvetin hyvä että jollain on rahaa ostaa niitä valmiiks rakennettuja huusseja ja mahdollistaa mm. sen hienon auton rakentajalle/ myyjälle mahdollisuuden rakentaa uusia hienoja autoja.
    Multa se ei ainakaan ole pois jos joku laittaa dineirot pöytään ja ostaa big bux laitteen, päin vastoin .
    Se hyödyttää koko autoharraste kenttää.
     
  6. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Viihdyttävästi on taas karattu alkuperäisestä aiheesta.
    Seuraavassa oma panokseni aiheen viereen. Huom. tämä on henkilökohtainen näkemykseni.

    Kävin näyttelyssä sunnuntaina ja pettymys ei itse asiassa ollut kovin suuri. Tähän oli syynä se, että odotukset olivat alhaalla ja olin varautunut näkemään kylpytynnyreitä sekä pomppulinnoja.

    Tapanani on tutkia sekä arvostella näytteillä olevaa kalustoa kriittisesti. Näyttelyssä oli kalustoa erittäin hienosta säälittävään.

    Minulle vain lopputuloksella on merkitystä. Se, että joku on saanut loistavan lopputuloksen aikaan ihan itse ja ilman rahaa, ei vaikuta mielipiteeseeni lopputuloksesta. Sama juttu toisessa ääripäässä. Näyttelyssä pääosassa on näytteillä oleva kalusto. Toki kumarran syvempään henkilölle, joka on tehnyt kaiken itse. Sen valmiina ostetun laitteenkin on joku/jotkut tehnyt.

    Jos lopputulos on epäonnistunut niin se on sitä oli rahaa käytetty tai ei. Jos kapine on kesken niin turha selitellä, että tästä tulee valmiina hieno jne. Säälipisteitä ei tipu.

    Kaksi viimeisintä autoani olen raahannut keskeneräisenä ko. näyttelyyn. Se on ollut virhe. Jo kahden virheen jälkeen ole oppinut olemaan sitoutumatta aikatauluihin, niin ei tarvitse selitellä lopputulosta.

    Linttakulttuurista: Se on säälittävää. Mielestäni on aika keksiä jotain uutta.

    Käykääpä katsomassa Troy Trepaierin sivuilla hänen viimeisintä projektia, 56 Buick:a. Aivan uskomaton laite. Vaikka Troy ei olekkaan tehnyt kaikkea itse ja rahat (satoja tuhansia?) tulevat asiakkaalta, laite on käittämättömän hieno ja Troy on kurko. Kun ajattelee sitä työmäärää, minkä pelkästään osien hiominen on vaatinut, ymmärtää, että hommaan on tarvittu armeija. Ihmiselo on rajallinen.

    Mukavaa termisen kevään jatkoa,
    Matti
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mä näkisin ton linttaliiteri homman enemmän rokkenroll-auto suuntaisena. Linttoja kun on moneen lähtöön.
    Ei mua ainakaan ne tahalleen solmuun potkitut lintat innosta, vaan siistihköt laulamiseen tarkoitetut kulkineet.
    Sellaiset minkä omistajan maailma ei kaadu siihe että joku koskee maalipintaan pesemättömin käsin.
     
  8. hekustom

    hekustom 1st gear

    Tuo rockauto nurkka ois kyllä hyvä,sais vähän vastakohtaa niille loppuun asti hangatuille lasikuitupulkille..
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Eikö lintat ja ruostepelit voi laittaa harrasteparkkiin ulos?

    Tartteeko niiden olla sisällä kun eihän niistä muutenkaan ihmeemmin välitetä?
     
  10. hekustom

    hekustom 1st gear

    No jos tuolle linjalle lähetään niin sittenhän ne rotta-rodit ja bomber-pyörät voi jättää ulos kanssa :mad: :mad:
     
  11. JariV

    JariV 2nd gear

    Mun puolesta ainakin. Jos ruoste on jonkun mielestä hienoa niin siellä ulkona niistä tulee vaan vielä hienompia. En mä ainakaan autonäyttelyyn mene katsomaan ruostekasaa joka on sellaseks "rakennettu". Annan niitten olla rauhassa ja kävelen ohi vaan. Saa ne siellä näyttelyssä mun puolesta kaikki olla mutta mulle niissä ei oo vaan yhtään mitään mielenkiintoista. Pantera ja mercakungen sanoivat tosta jo sen oleellisen mielestäni ja olen samaa mieltä. Entisöimättömät nostalgiapelit (kilpurit tai katuautot) ymmärrän kyllä mutta tahalleen paskotettuja vehkeitä en. Vuosimallilla tai renkaiden lukumäärällä ei oo väliä.
     
  12. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    No eihän niitä nyt harrasteparkkiin voi ajaa kun ainakin Hesassa se on aina jo valmiiksi täynnä näitä kiinan ihmeitä... :poff:
     
  13. Fuell

    Fuell Gearhead

    Toi Tattarisuo rupee oleen jo vähän liiankin siivottu, eli kaukana siitä vanhasta loistosta joka vielä oli 10-15v sitten kun plaaneilla oli vaikka mitä jännittävää enemmän ja vähemmän ruosteista ja romujorkilla naama musta ja kaikenlaista jännää toimintaa.. :soosoo:
     
  14. ata

    ata Gearhead

    Kyllä se harrasteparkki oli täynnä lähinnä valkoisia transiitteja tms.
     
  15. Fargo

    Fargo Gearhead

    Muistakaas nyt se vanha sanonta että linttaa ei voi tehdä....
     
  16. debner

    debner Gearhead

    Tuohan on ihan rahalla ostettua touhua :) kyllä aito ja ainoa oikea harrastaja kerää ensin käpyjä jotta saa rahat metsäpalstan ostoon, josta löytää kannonnokkaan kasvaneen (muiden valmistamat ja tehtaasta tulleet autot kun on syvältä) kuorma-auton raadon jonka moottorin se elvyttää pyöriväksi itse tislatulla oman tontin väkevällä luomupontikalla.
    Samalla aineella käy myös moottori.

    Sitten se viilaa käsin takavanteeseen piikkejä jotta saa kuorma-autovetoisen sirkkelin jolla alkaa sahata metsästään kaatamia puita autotallitarpeiksi. Toisten tekemässä tallissa ei olisi hyvä olla.

    Tallin valmistuttua käy napsimassa metsastä sienestä kasvaneen jenkinraadon ja keittelee punamultamaalit auton väritykseen. Samalla kun popsii sopivia sieniä niin alkaa nähdä siinä väripöntössä kaikenlaisia mielenkiintoisia värejä jotka kelpaa auton pintaan, ostaminen on pullamössöö.

    Puuttuvia osia varten louhitaan malmit tontilta joita vähän hehkutellaan ja sitten viilataan sopivaksi, ostaminen on kiiltokuvanössöö.
    Sitten vain autonäyttelyyn messuhallin kulmille pystytettyyn näille suunnattuun erikoisaitaukseen jonne vapaaehtoinen pääsymaksu on 3 € ja kalja maksaa 1€ /tölkki. Aidat on niin korkeat ettei tarvitse vahingossa nähdä mitään muita autoja.

    Tilaa pitäisi olla paljon koska 90 % messuväestä kävisi vain tuossa tilassa ja kaikki ylistäisi, että miten olikin löytynyt se ainoa oikea korkeus lähtötilanteen alarimalle ja ainoa oikea korkeus lopputuloksen ylärimalle. Vihdoinkin. :)
     
  17. jukka63

    jukka63 1st gear

    Camarossa oli huono maalipinta.Ei se mun elämää hetkauttanut ollenkaan.En ainakaan ruvennut tilittämään julkisesti.Itellä oli mun oma "Rysy 300" näytillä.Mietin about 15 min,voiko tommosen aavistuksen verran kuluneen maalipinnan omaavan 4d sedanin tuoda näytille.Soitin Juho Uholle,joka pyys autoa näytille Bee one osastolle.Uho totes,totta kai,nuorisolla pitää olla jotain esikuvia :eek: Niinpä tuotiin 70 Chrysler New Yorker tupla turboilla tontille.Yllätys oli,aika paljon kiinnostunutta porukkaa mun moottorin muutamasta normista poikkeavasta ratkaisusta.Meillä oli avoin osasto,joten juttuun pääs tuntemattomakin helposti.Olin aivan varma,noottii tulee rumasta autosta..4d sedan,väri perseesta,takakulmassa ex omistajan tekemä paikkamaalaus.Eipä tullutkaan.
     
  18. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Siis nimenomaan näin! Jokaisessa näyttelyautossa on oma pointtinsa. Ruma oli maalipinta teidän osaston Kadetissakin, mutta silti sekin oli omalla tavallaan yks mielenkiintosimpia laitteita hallissa. Toiset maalataan hienoksi ja toisissa keskitytään muihin asioihin. Itse en lähtökohtaisestikaan lähde kyseisille messuille tarkastamaan rajastaan kaikkien autojen maalipintoja tai jotain huippuviimeistelyä. Eri asia jos jonkun auton pointti on omata uskomaton maalipinta ja huippuviimeistely, mutta näin ei tainnut olla Camarossakaan...
     
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kyllä kokonaisuus on kait se mitä lähdetään hakemaan kun rakennetaan ja ainakin viedään auto näyttelyyn? Kyllähän tässä maassa on iät ja ajat rakennettu teknisesti sitä sun tätä.Mutta silti ei niitä sinne näyttelyyn ole ollut pakko tuputtaa. Arvostan kyllä noita teknisesti toteutettuja vehkeitä mutta kyllä se ulkokuorikin saisi sitten olla edes kohtuu lähellä tuota tekniikkaa. Meinaan vaan että jos tässä on nyt puitu tää linttaosasto,niin ei liikaa saa myöskään ylpistyä kaverit jotka vaan rakentavat sen konehuoneen kukoistamaan jos siis se kaikki muu on vähän niin ja näin. Toki tämä taas oma näkemykseni vain.
     
  20. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Jos vierekkäin on kaks samanlaista autoa joista toisessa on tuplaturbo ja huono maalipinta ja toisessa hyvä maalipinta mutta ei tuplaturboa, niin todennäköisesti tiirailen pidempään sitä tuplaturboa.

    Pointti on kuitenkin että molempia tarvitaan sinne näyttelyyn ja kaikkein huonoin vaihtoehto on se tyhjä paikka.
     

Kerro tästä muillekin!