American Car Show 29.3.-1.4.2013

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja Miksu.1g, 27.3.2013.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Pitääpä tässä pienessä vappusimassa kertoa omakin mielipide näyttelystä, vaikka tuskin tuon enää tässä vaiheessa mitään uutta aiheeseen...

    Camaron maalipintaa en huomannut... Mutta kokemani näyttelyn mielipaha liittyy tähän... Olisin kaivannut isompaa varianssia näyttelykalustoon. Kuvaava oli, kun luin tästä punaisesta camarosta, niin katselin paritkin kuvagalleriat läpi (camaro ei ole oma lemppari, joten niitä ei tullut kuvattua), äkkiseltään näyttelystä löytyi ainakin kolme punaista camaroa! Ja noita ebodymopseja tuntui myös olevan joka kulmalla, varsinkin kun ensiksi tuli vastaan se aito hemicuda, niin ne loput ei oikein enää tehnyt vaikutusta. Bandit tyylisiä Trans Ameja oli kaksi, deksi corolliakin aika monta... Tästä oli kaksi iloista poikkeusta; Hudsonit ja 4d Dartit. Hudsoneita ei vielä 10 vuotta sitten nähnyt edes päiväunissa ja hieno huomata, että 4d dartit kelpaavat näytille. Sen likaisen Dartin olisin ehkä pessyt ja korostanut käyttöauton luonnetta jollain muilla asioilla, esimerkiksi nastarenkailla, jääskraapalla, lohkarin piuhalla, siwan kymppisäkillä tms. arkiautoiluun liittyvällä pikkusälällä. Mutta kiva oli nähdä, likaisenakin.

    Siipiautot ovat lähinnä minun sydäntäni, niitä oli olevinaan vähän niukasti. CCOF osastolla oli komea avonainen kuusykkönen (vai -62?), mutta se oli survottu aivan liian ahtaaseen väliin. Hyvästä show asettelusta tulee, varsinkin avojen kohdalla, sellainen fiilis, että tekee mieli avata ovi, hypätä ratin taa, käynnistää ja ajaa auringonlaskuun. Tällainen fiilis tuli esimerkiksi eräästä viininpunaisesta 40-luvun lopun Caddystä, jonka ympärillä oli tilaa ja köydet olivat lähellä (liiankin?) autoa.

    Mieleenpainuvia autoja oli em. 4d dartit, hudsonit kärryineen, se Caddy, buicki asuntovaunuineen, keltaiset AMC:t.

    Europuolella komeimmat laitokset olivat vihreä fiiu (alkaa pikkuhiljaa silmä tottumaan tuohon vanne/alusta stuukkiin näissä), se hieman kauhtunut audi, Teijo ja sitten...
    Se turkoosi/pinkki/mikälie Opel Kadett! Mieletön peli, välimatkan päästä oli vähän, että hyi, mutta mutta... nahalla päällystetyt tulpanjohdot ja muovipulkat penkkeinä ja komiat maalaukset. Pakko on myöntää, että oli komia.

    Europuolelta vielä... Ilmiöitä, joita ei ymmärrä ei pitäisi arvostella, joten esitän kysymyksen: Siinä oli heti sisälle käveltäessä kaksi osastoa, joiden esillä olevan kaluston pointtia en käsittänyt. Ensimmäisellä oli noin 5-15 vuotiaita 300-sarjan bemareita eri väreissä, sen takana osasto, jossa oli sama meininki mutta Audeilla. Äkkiseltään en huomannut näissä saksan oreissa mitään muuta citymarketin paikoitusalueesta poikkeavaa, kuin vanteet ja väri, joka oli jotain muuta kun hopea. Niin mikä se juttu näissä oli?
     
  2. jaketin

    jaketin Gearhead

    Nastarenkaat oli alla ja kojelaudalla parkkikiekko, joka käy jääskrapastakin :)

    Ei se pestynä sen parempi olis ollut, usko pois. Nyt peittyi pienemmät ruostejäljet :lol:
     
  3. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Minä kyllä ymmärrän hyvin mikä tuossa Dartissa kiehtoo. Noi on just niitä eilispäivän yleisimpiä (ja valitettavasti myös aikanaan aliarvostetuimpia) jenkkiautoja joihin aloittelevalla nuorella ajokortin saaneella raggarin alulla aikoinaan oli mahdollisuuksia. Tuollaisilla on moni aloittanut elämänmittaisen harrastuksen tai vähintään joku kaveripiiristä on omistanut moisen. Nykyäänhän kaikilla on vaan klassikoita, muskeleita, siipiautoja, avoja whatever joista aikoinaan vain nähtiin lehdissä kuvia ja korkeintaan jossain satunnaisesti ohimennen.
    Tuo dejavu tunne taisi tulla rekkarikilvestä tuossa nimenomaisessa autossa. Tuli oikeasti sellainen fiilis että mun pitäis tuntea tuo auto jostain? En vain saanut päähän muutakuin pari tuttua joilla oli aikoinaan tuollainen. Sen lisäksi muistui elävästi mieleen Vaasan wärtsilän konepajakoulun rehtori jolla oli samanlainen Dart, mutta taisi olla vaaleansininen. Siis en ole omistanut kyseistä autoa eikä varmaan kukaan tutuistanikaan, ellei se auto ole liikkunut 80-luvun puolivälissä Vaasan seudulla? :)
    Varmasti yksi näyttelyn eniten muistoja herättänyt auto monella vanhemmalla harrastajalla!
    Selasin läpi ottamiani kuvia mutta harmittaa ettei ollut sitten tallella enää sitä yhtä kuvaa jonka otin etuviistosta jossa näkyy rekkarikilpi. Sivusta on kyllä kuva molemmista neliovisista. Olin jossakin vaiheessa poistellut epäonnistuneet otokset, tärähtäneet ym tuplakuvat ja kuva oli mennyt siinä yhteydessä.. :-?
     

Kerro tästä muillekin!