ameriikanauto aiheinen paikalliskysymys..?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FHRA Kouvola Club ry', aloittaja 2x4bbl, 5.3.2010.

  1. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    [​IMG]

    Kun ei ole mitään viisaampaakaan tekemistä, tai olis varmaan mut kun ei viitti tehä, - niin tällanen juttu olis..

    Kysymys kuuluu: -ei siis mikä auto ja vuosimalli vasemmassa alakulmassa, - vaan
    mikä rakennus on kuvassa?

    No voi ton autonkin mainita - täänhän piti olla autoaiheinen kymysys..

    Sen verran voin vihjata että kuvaan liittyy pieni kompa.
     
  2. Scottsdale1980

    Scottsdale1980 1st gear

    Eiks tää oo nykysestä motobiken valoista,eli se rakennus mikä siinä mutterin vieressä, missä nykysin joku pitsa kebab alibaba mesta... ja halkotori kadun toisella puolen...
     
  3. repecab

    repecab 1st gear

  4. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Väärin - onko muita arvauksia?
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Eiks toi oo yllättäen kovinkin tuttu paikka?
    Eli Kauppalankadun ja Valtakadun (tai mikä Kouvolankatu se nyt on) kulma kuvattuna osapuilleen sieltä vanhalta kunnon kuminpolttopaikalta eli Seppälän parkin suunnalta?

    En mä tiedä miks tota nykyään sanotaan mut siis vanha "Centrumin talo" missä on nykyään mm. Cumuluksen hotelli, Mulligans yms.
     
  6. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Sepä se 8)
     
  7. repecab

    repecab 1st gear

    Niinpäs onkin , olishan se pitänyt tosta osuusliikkeestä yhdistää, samannäköisiä tylsännäköisiä tönöjä näyttää muuten olevan koko keskusta täynnä kun noita Googlesta katselee, ei ole suunnittelussa paljon arkkitehtia vaivattu.
     
  8. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    [​IMG]

    Hyvä B.B.Chevy - oikein tunnistettu!

    Kouvolan kansalaisopiston aulasta kuntotalolta voi bongata tämän vanhan kuvan isommassa mittakaavassa. Toi fordin rekkarikin on siinä tunnistettavissa, liekköhän vielä hengissä, tuskin..

    tossa vähän lisäinfoa rakennuksesta:

    [​IMG]
     
  9. jenkkijussi

    jenkkijussi Gearhead

    On muuten vanha kotitalo. Toisessa päädyssä oli kolmannessa ja neljännessä kerroksessa muutama henkilökunnan asunto jossa tuli nuoruusvuodet vietettyä. Silloinen hotellin nimi oli Kymen Kartano.
     
  10. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Joo ja alakerrassa nykyisen huviretken paikalla legendaarinen Kartanon Bub jonka varmaan kaikki venhemman polven harrastajat muistaa, ja tosiaan Elanto-yhtymän tavaratalo Centrum jota tuskin kukaan nuoremman polven harrastaja on koskaan edes kuullutkaan..
     
  11. arzi

    arzi Gearhead

    Enpä itsekään tuota arvannut.

    Tää oli hauska visailu. 8) Lisää näitä!
     
  12. repecab

    repecab 1st gear

    Muitakin kaupunkikuvia Kouvolasta 50-80 luvuilta vois kyllä ihmetellä, pelkkiä autokuvia kun on nähty jo ainakin 8 miljoonaa.
     
  13. Quest

    Quest Gearhead

    Tai ei halua muistaa, naapurissa olleesta Stockmannin tavaratalosta sai "parempaa" tavaraa. Mulla vielä käytössä sieltä ostettu hylsysarja.
     
  14. jthrbt

    jthrbt 1st gear

    g

    Vai kaupunkikuvia. Hommatkaa ensin jotain muistikuvia vuosilta - 70-2000.
     
  15. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Kyllä mä muistan, että vuonna -70 olin korkeintaan kutina palleissa. Kuvia siitä ei luojan kiitos ole.
     
  16. repecab

    repecab 1st gear

    Mulla olis hataria muistikuvia siitä kun jthrbt teki pohjatöitä Capriinsa jouluaattona 11 aikaan illalla joskus -80 luvun alussa kun me kaikki muut uskovaiset oltiin kännäämässä.Muistan mä jotain muutakin mutten nyt muista mitä. :eek: :D
     
  17. Quest

    Quest Gearhead

    Tämä vuodelta -81 tai-82. Sen jälkeiset muistikuvat erittäin hataria, ja liittyvät pääsääntöisesti monttuun. :rotfl:
     
  18. jthrbt

    jthrbt 1st gear

    b

    Vittu. R.T. Nyt muistat väärin. Olin verhoilemassa koetaulua mustalla plyyshillä. Pohjat oli tehty jo Ahvenaisen kera edellis kesänä.
     

Kerro tästä muillekin!