Amerikan autoilu kallista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja camaro 70, 17.3.2012.

  1. MadMike

    MadMike Gearhead

    joo ei normi 911SCn konneen remppa maksaa samankun koko auto....
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    Soon kuskista kiinni . Jalka suoraksi vaan ;)
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Käyttöautona on vanhalla treenikaverilla ollut vuodesta 1986(?) itse YK joukoista tuomansa 944 possu..niskan päällä nyt joku 220th eikä mitään kuluvaa osaa ole edes vaihtanut joten helvertin halvalla on päässyt.

    Käyttöpelinä itse katselen tällä haavaa jos ei tarvii muuta SEC 560 MBtä tai juurikin 924/944/951 Possua koska mieluisen jenkin hankinta on täysin poissa laskuista (lompakon siis).
    Mutta mitä tulee harrastamiseen on sitten neppaus tai rata-ajo niin jenkillä pääsee nepiksessä halvimmalla radalla ei välttämättä mut ei ole kallistakaan.

    Tod näk käyttöpeliksi kuitenkin tulee pienkuorkki...

    Harrastepelinä toisaalta nykyurheiluautona muuten halvin ja ripeä on Viperit....Eikä Se DeTomasokaan vaikka italopaska onkin häpeä Ferrarin ja Lambon rinnalla murto-osalla sijoituksesta.

    Mitä tulee noihin tojomoto ja muihin osiin niin jos ne tosiaan on pakko olla luokiteltuja niin ne maksaa. Jos ei pääsee helposti 10% hinnoilla kun vähän koluaa tuttuja kisatallein nurkkia...
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    kumma kun kuuntelee ns normi autojen omistajien ruokatunti puheita autojensa (jotka halpoja ajaa)huolloista,niin kyllähän vielä chevy sb päihittää 10-0 hintatasossa,otetaan v6 passatti diisseli,on niin saatanan halpa ajaa ja pitää,jakopää rempan hinnalla ostaa chevyyn vaikka alukannet,ja jos vaihtaa jakopään ja vesipumpun ollaan todellakin köyhän miehen hinnoissa,tai vaikka mersuun hydraulinostajat,perkele et on halpoja,kaikki em,on käyttisrautoja,ai niin se jenkkihän imee 10 satkulla,pahalla sohjolla 11 ,L98:lla 120 km päivä.jos ei itse osaa korjata ei auta kuin ostaa uusi auto ja käyttää takuuhuollossa,no meneehän kymppitonni eka vuonna arvonalennuksessa plus lainankorot ja isot vakuutukset,ja levy päälle itsesuggestioon,tää vie vähän,tää on halpaa,autonmaahantuojatkin vakuutti niin.jos haluaa ajaa possulla ja on halpaa niin olkoon,minun tilillä ajellaan vain chevyn motilla. :cry:
     
  5. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    just näin.fury3:lle ymmärsit jonkun asian väärin
    kyllä mullekkin 500:n ostokset on helvetin kalliita.
    käyttöautona meillä ollut -93 caprice stw n.6 vuotta-
    korjauskustannukset jarrupalat n.18,-
    no nyt innostuin virittämään ja rahaa paloi n.2000,-
    että sillein.
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No juu. Hetken kävi mielessä, et onks kaikki köyhiä harrastajia keiden ei tartte hakee pankista pätkää virittääkseen. :lol:

    Mut niin ku sanoin, ni oli köyhä tai rikas, niin aina on mun mielestä hienoa jos harrastaa autoja. :wink:
     
  7. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    sen verran vielä et miksi verrata possua camaroon,esim 911 maksaa usassa noin 100 000$ ylöspäin,vette 50 000$ ylöspäin,onpas se possu halpa.miksi verrata possua nykyperusjenkkiin,ei se golffikaan ole vetteen verrattuna kuin pieni läjä kuraa.possutkin näyttää tässä maassa olevan yhtä paljon päivä ja työmatka ajossa kuin se nykyperusjenkki.
     
  8. Kruiseri

    Kruiseri 3rd gear

    Ajatus olikin se että täällä suloisessa Suomessa verottaja pitää huolen siitä että tuore camaro/vette/musse on lähes possun (ainakin käytetyn) hinnoissa. Se että ne maksaa jenkeissä murto-osia siitä mitä täällä ei paljon lohduta :D Possun vertaaminen perusjenkkiin ei tosiaan ole reilua, siinä oli lähinnä ajatuksena (huonosti toteutettuna, sori) se että tuntuu (tai siis olen täältä lukenut) että noi nykyperusjenkit vaikuttaa olevan kulutusosiltaan selkeästi huonompia kuin japanilaiset tai eurooppalaiset kilpailijansa. Se on ikävä juttu, ei edistä jenkkiautojen mainetta täällä.
     
  9. unknown

    unknown 3rd gear

    Suurimmat yllärit on tulossa kun katuautojen keraamisia jarruja pitäisi jossain vaheessa vaihtaa... Tällä hetkellä puhutaan 15-20k€ kierros.
    Halvat ne on ruksia lisävarustelistalta ja osissa autoja taitaa olla jopa "delete"-optioita, mutta on niissä sitten se jarrutusominaisuudet ihan toiselta planeetalta, kun yksi omistaja kertoi: että hän jarruttaessa katsoo ensin peiliin, koska tietää että takana tuleva ei eihdi edes huomata jarruvaloja kun keraamisilla jarruilla on auto seis, 32metriä menee 100km/h nopeudesta ja ja muutama sekunti.
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    `^ taidat tuntematon puhua italosporteista, onko missäin muissa noin kalliita jarrusysteemeitä ?
     
  11. unknown

    unknown 3rd gear

    On niitä muissakin:

    Porschet, Mersut, BMW:t ym ym.
     
  12. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    oho, noh tää topiikki kyllä koskee vain jenkkiaarteita
     
  13. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Kyllähän nuo taitaa ZR1 Vetessäkin olla. Pakkohan se on jenkkienkin päivittää aarteet 2000-luvulle jos tahtoo Euroopassa olla varteenotettava vaihtoehto urheiluautoa etsivälle. Siinä vaiheessa ne kustannukset väkisin nousee, vaikka Jeremy Clarkson kylläkin ihmetteli kuinka suorituskyvyltään sama Ferrarin joku GT malli maksaa tuplaten.


    Tuo nykyjenkkien hinta kaikkine veroineen Suomessa on näköjään tehny sen, että niitä verrataan Eurooppalaisiin "premium" malleihin. Ei tulis mieleenkään valittaa jäykästä taka-akselista tai työntötankomoottorista jos sen retromuskelin saiskin sillä 25 000$:lla kuten rapakon takana. :odroll:
     
  14. unknown

    unknown 3rd gear

    Ai juu, niin se olikin:
    Kuinkas moni USA:ssa valmistettu auto pitikään sisällä Mitsubishin moottorin? :odroll:
     
  15. unknown

    unknown 3rd gear

    Kyllä ne jarrut on halvempia Corvetteen:
    Halltech ZR1 Carbon Ceramic Brake Kit

    List Price: $9,244.00
    Our Price: $9,244.00
    Sale Price: $8,999.00
    You Save $245.00


    Listahinta varaosana on varmaan vähän arvokkaampi. Noi Corveten kiekot on todennäköisesti toisen sukupolven keraamisia kiekkoja, Euroopassa laitetaan jo noita kolmannen sukupolven, joiden hinta varaosana on vielä arvoitus.
     
  16. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    No ainakin mopareissa niitä on ollu perkeleesti
     
  17. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Minä henkilökohtaisesti ihmettelen tuota ainaista hinnasta itkemistä. Kaikki maksaa. Ja vauhti vasta maksaakin... Mulle kun ei (onneksi) ole mitään varsinaista ulkoista pakkoa omistaa autoa, niin voin sitten ajatella asiaa ihan vaan fiilispohjalta.

    Jos ei oo rahaa ajaa tai korjata omaa jäteastiaa, niin sitten se seisoo pihassa. Mutta kun sen tyrkkää käyntiin ja vinkkelikasi (vaikka onkin vaan pikkulohko) alkaa hieman hytkyttämään koppaa, niin sitä fiilistä en vaan saa mistään muusta. Puhumattakaan siitä, kun pääsee lähtemään valoista ekana ja parhaimmillaan pääsee räppäämään pari ekaa vaihdetta oikein huolella... Joten täytyy vaan yrittää pitää se ajokunnossa.

    En ole missään vaiheessa uskaltanut edes laskea tän harrastamisen kustannuksia. Täysin epäoleellista. Joitain asioita ei vaan voi mitata rahassa.
     
  18. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Yorcci on asianytimessä.. [​IMG] -Kaikki maksaa, harrastuksetkin...
     
  19. JnZm

    JnZm Gearhead

    "If I need to explain it, you wouldn't understand"
     
  20. ata

    ata Gearhead

    Kyllä moni osa on vähemmän ilmaista, etenkin jos niitä joutuu tilailemaan toiselta puolelta maapalloa... viime vuonna tuli teetettyä pieni jarru-update GTO:hon, eikä ollut edes mitään keraamista tavaraa, uritetut vakioita isommat teräslevyt ja alumiiniset satulat asennussarjoineen, kiinnikkeineen ja teräspunosletkuineen, alkuperäiseltä alkuperäistenkin jarrujen valmistajalta mutta heidän aftermarket performance-mallistostaan, periaatteessa samaa tavaraa kuin C6 Corvetessa (joissa myös nuo pbr:n valmistamat aussijarrut) ja Australian HSV-tehomalleissa (Holden Special Vehicles) ja vähän isommat ja tehokkaammat kuin 05-06 GTO:ssa ja huomattavasti isommat ja tehokkaammat kuin 04 GTO:n alkuperäiset. Olisi silläkin rahalla jonkun kokonaisen halvan auton saanut... jos menisin työpaikan kahvipöydässä sanomaan, niin hullunahan ne pitäisivät, tai siis tänään kun tuli mainittua niin hullunahan ne pitivät... :D Pelkkä rahti tulleineen Australiasta oli aika arvokasta... itse osien hintahan ei ollut periaatteessa kuin jotain parin tonnin luokkaa. Tänne roudattuna ja alle laitettuna vähän enemmän.

    Mutta halpaa? No sitten ajaisin jollain ihan muulla työmatkojakin kuin V8:n voimalla jos se olisi ykkösenä prioriteeteissa.
     

Kerro tästä muillekin!