Amerikanrauta joka kuluttaa 10L/100km tai alle?

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja JenkkiFani, 16.10.2011.

  1. lesabre

    lesabre 1st gear

    Älä mitään leppäkylki-STW:tä osta, jos haluat bensapihistellä. Ihan turha kuvitellakaanm, että kaasari-V8:lla sellanen Full-size tiiliskivi menisi 3v-automaatilla oikeasti alle 10:llä edes unelmissa uutena..

    Osta joku Pontiac Bonneville/Buick Park Avenue 90-luvun alusta/puolesta välistä, koneena 3.8 V6. Kulevat ihan ookoosti ja näyttävät vielä (mielestäni) jenkeiltä, ainoa miinus etuvetoisuus. Ja ovat vielä Amerikassa tehtyjä. Tuollaisen saa menemään kympillä kyllä kun ei kiusaa liikaa.
     
  2. chauffer

    chauffer 1st gear

    Jaa miksi?90-luvun alussa omistamani Caprice piilofarkku 5,7 dieselillä oli unelma ajaa, maantie kulutus karvan alle 8/sadalla ja sopiva matkanopeus oli 90-110km/h. Kaupungissa kulutus oli 10 pintaan... tuon dieselin kestävyydestä en sit enempää tiedä, yhden kesän ajelin...
     
  3. Powerstroke

    Powerstroke Gearhead

    Tiedän että 5.7 riisselillä on kulttistatus ja suomessa on jonkinlainen hiippakunta mikä niitä kerää ja pitää ajossa. Tämä on hienoa, mutta voiko sellaisella ihan rehellisesti pysyä mukana liikenteessä? Paljonks siinä on teho/vääntö? En ole sellaisella koskaan ajanut. Tiedän, aukko sivistyksessä.
     
  4. Rusty

    Rusty Gearhead

    Kyllähän sillä nyt aina hiasen jättää seisomaan. Nimim. ''Onnellinen '80 Scottsdalen omistaja''.
     
  5. chauffer

    chauffer 1st gear

    125 hv ja 225 lb-ft vääntöä... http://www.forgottendiesels.com/5.7_oldsmobile.html Mun Cadin bensa kasissa 135 hv ja vääntöä 260, ja ihan hyvin pysyy matkassa mukana :D
     
  6. cb125twin

    cb125twin Gearhead

    eihän vakio gm farkku paljoa eronnut kulultaan riippumatta siitä oliko dsl vai bensa. tai saattoi pikemminkiin tuntua reippaammalta se dsl. tosin omassa pontsossa oli pumppua säädetty niin että vierelle liikennevaloissa erehtyneet perheautot tuntui jäävän sinne voimasavuun... aika kultaa muistot ehkä

    ja jaksaahan 2,8d vaparina kovalla lootalla kuljettaa samaa stw fullsize koppaa suunnilleen 240d mesen tahtiin paitsi että ei kumminkaan hyydy mäkiin samaan malliin. joskus tuntui että puhtia ylämäkiajossa on jopa paremmin ku 5,7d:sä tosin siinä oli loota polkemassa pientä sisäänn liian herkästi
     
  7. lesabre

    lesabre 1st gear

    Puhuin siis bensakoneista nyt, diesel asia erikseen. Sitten alkaakin vaan laskeminen, että missä vaiheessa dieselvero kuoleentuu vuotuisessa ajomäärässä/ja mahdollinen käyttömukavuus/luotettavuus-aspektin pohdinta, johon en ota kantaa kun en ole GM diesel-STW:tä koskaan ajanut.
     
  8. chauffer

    chauffer 1st gear

    No mulla -83 Cadillac, 4,1 L bensa,koko vuoden keskikulutus 12,8 litraa/100km. Kaikki ajot kehä kolmosen sisäpuolella(yhtä mökkireissua lukuunottamatta) Tuolla mökkireissulla kulutus oli vähän vajaa 12L/100km. Eli aika sama ajaako maantiellä vaiko kaupungissa... :D
     
  9. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    tollasella manuaalivaihteisella pääsee alle sen 10 l sataselle jos kaikki on kunnossa.
    saahan sitä tietysti kulumaan vaikka 15 l jos haluaa..

    [​IMG]
     
  10. 1991 V8 ´birdillä (302+AOD) pääsee myös. Eikä tarvi edes niuhotella. Siis maantiellä <=105km/h.

    Keskikulutus on ollut siinä 10l tienoilla, jos päästelee moottoritietä ~125km/h niin pomppaa 11l tuntumaan.

    Tasasella teillä 85-95km/h nopeuksille menee jopa alle 9l. Ei paljoo mutta alle kuitenkin.
     
  11. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Oma T-birdi vei 3.8 vapari ja AOD yhdistelmällä kesällä 8.7L/100km, talvella se sitten pompsahti sinne 12.5L/100km. Kannattaa tietää ajavansa täysin tehottamalla autolla niin ei tule edes huvikseen kiihdyteltyä. :lol:
     
  12. Ana67

    Ana67 3rd gear

    Tehottomalla??? Ohan siinä nyt sen verran tehoa ettei vastatuuleen hyydy :rotfl: Ainakin Mustang versiossa, ja ne "kuuluisat" kansipaffitki on kestäny jo 5-vuotta :eek: Mutta vähällä menee todellakin.

    Ja Rotisko taipuu huoltamattomana siihen 10/100 kulutukseen... Pannaan perushuolto kyseeseen ja palataan asiaan 8)
     
  13. jupe---

    jupe--- 1st gear

    Eilen illalla/tänään yöllä kuskinhommia puuhaillessani Lincolnin keskikulutukseksi jäi 10.6L ajotietokoneeseen. Sekalaista seurakuntaa ja ajoa illalla ja yöllä...
     
  14. '68Hearse

    '68Hearse Gearhead

    Mulla käyttiksenä tuo '79 Cutlass Cruiser 5.7D + TH350 niin kulutus pyörii matalan seiskan ja seiskapuolen välissä maantiellä ja kaupunki kurvailussa kaasujalan raskaudesta riippuen 8.5-10litraa... Kaverin 305cid Caprice STW jäi kevyesti liikenvaloista etiäpäin kisaa ottaessa eli kuulemma otti luonnon päälle raskaasti kun 5.7nokivasara jätätti reippaasti ja ei yhtään saavuttanut pitemmällä matkaa seuraaviin valoihin. :rotfl: Ainakin tuolla pikkukoppasella farkulla kerkiää tuolla motilla normiliikenteessä ihan hyvin eli nou rooplem :lol:
     
  15. 660

    660 1st gear

    itellä olis suunnitelmissa tehdä tosta slantista EFI jos vaikka sais noi lukemat alkaan ysillä
     
  16. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    [​IMG]
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Kyllähän noista maatalouskoneista eli dieseleistä löytyy noita alle 10 litraa satasella kuluttavia. Mun Olds Cutlass Calais -81 oli vielä viime vuosituhannella disukka ja sillä pääsi satasen noi 8,-8,5 litralla. Toi diesel vaan ei ole oikeasti mikään auton polttoaine vaan lämmitysöljy ja suuri saastuttaja.
     
  18. Topi71

    Topi71 1st gear

    -90 chevy caprice stw 305+th200r4 ,matkaajossa nopeus n.90km/h 8-10litr.100km
     
  19. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    ??? ? vai ootko joutunu katto niiten "maatalouskoneiden" takavalojä... :lol:
     
  20. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mites muuten Jenkkifanilla nykyään menee? Onko Lumina pihassa?
     

Kerro tästä muillekin!