Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    edessä on ensimmäinen talvi jenkillä, buick stw.

    katsotaan miten äijän käy :smile:

    btw, mitähän noihin maksaa lukkoperät?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    -75 monaco 440+727 m+s renkailla ,hyvin kulkee tosin 275/60x15 takarattaat on sohjokelillä vähä huterat.
     
  3. -riku-

    -riku- 1st gear

    Yhden talven ajelin farmi Capricella, viime talven sedanilla aina Rovaniemeä myöten 30 asteen pakkasella, ja ensi talven pistelen Deltalla. Autot on autoja ja talvi joka vuosi.
     
  4. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    N. 10 v. sitten ajelin -55 chevyllä pari, kolme vuotta ympärivuoden. (toinen vaihtoehto olis ollu lämmin b kadett) Hyvin sillä eteenpäin pääsi ja aiheutti kanssa autoilijoissa säälinsekaista hilpeyttä. Sainpahan parin mobilistin vihatkin niskaani. Ainoa "puute" oli heikohko huurteenpoisto ja olematon tiivistys ovissa. No, kostautuihan tämä hauskuus myöhemmin. Chevy on odottanut uusia helmoja jo vuodesta 97, kiitos kattavan suolanlevityksen.
    Yksi talvi meni 66 Fury III:lla, 6+man, kytkin luistaen. Nykyään tulee oltua vähän mukavuudenhaluisempi ja alla Dodge Ram Van talvisin.
     
  5. petro_din

    petro_din Gearhead

    doh katotaas, ei tänä vaan ens talvena sitte jos aspeenilla pääsee kylki edellä työnnättämään... jotain positiivistä... suht syrjässä asun keskustasta (15km jonka saa(joutuu) ajamaan käytännössä joka päivä) eipähä oo liiemmin suolaa... se jää vaan vähän hirvittää ku näin ajattelee etukätee... tosin onhan siinä neljä pyörää ja paljon rautaa turvana... enemmänku omegassa, mutta se on isin, eihä silllä voe ajaa...
     
  6. jaggi

    jaggi 3rd gear

    Delta 88:lla(hieman kiristetyllä 350:llä) ajelin kolme talvea, myös työmatkat 50km/päivä, kulutus oli keskimäärin 12-15l maantiellä...
    Sitten sorruin Ruotsalaiseen (Volvo)laatuun, ja täytyy sanoa ettei se pärjännyt Oldsille ajo-ominaisuuksissa eikä lämmössä.
    Sittemmin on vast. talvi-ajossa ollut Ford Crown victoria ja uutena Saratoga 3.0l a.
    Usein kuulee negatiivisia kommentteja ko. autojen talvikäyttö-ominaisuuksista, mutta kertaakaan minulla ei ole ollut käynnistys,lämmitys tms. ongelmia....
    Oldsi oli kieltämättä jännittävä peruttaa rinnakkaisparkista liukkaalla, kun lukkoperä pyrki viemään autoa enemmän sivulle kuin taaksepäin....Kerran jäinkin "kiinni" kaupan pihaan, kun en enää voinut pakittaa, olisi lähtenyt viereisestä mersusta takapuskuri mukaan.....
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

    Pitääpä varautua talveen ja kysellä Tectyl-käsittelyn tämän päivän hintaa Caminoon. Toiset autot ne, joissa on maalattu ja kromattu alusta!
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    pari talvea olen ajanut olds 98 vm 68, ei ongelmia,,,,rättiä ei tarvitse pois ottaa,
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep,mietinkin tossa juuri tätä samaa asiaa, ja nyt alkaa ajatus seljetä.Tätä palstaa lukiessa huomaa ettei ole ainut hullu joka aikoo jenkillä talven taiteilla.onko kellään mahdollisesti kokemuksia 31"10,5 renkaista talvella? Saako niitä nastotettuna ja jos ei niin pitääkö ne mitään ilman nastoja.?Omistan itse tollasen korkean pu:n ja tuumin et ne kävis aika nätisti siihen. Jos jollain sattuu olemaan tietoa sportsiden käytetystä lava-katteesta niin pienestäkin vihjeestä olisin kiitollinen.
     
  10. impala67

    impala67 Double Gearhead

    kyllä ainakin 32" all-terrain bfg:t pitää kohtuullisesti, ja varsinkin nelivetomaasturissa... mutta täytyy vain muistaa että jarrutusmatka on sitten yhtä pitkä kuin tavallisella nastattomalla renkaalla.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olds Delta 88 ,diesel, talviautona ja kesäautona jo parikymmentä vuotta.Ei erikoisempia ongelmia,kun moottorinlämmitys on kunnossa.
     
  12. Holley

    Holley Gearhead

    Kaverini Suburbanilla lumisilla pikkuteillä pystyi pitämään 80-110 vauhteja
    33" pyörillä (olikohan ne semmoiset, kuitenkin varsin korkeat) ja pelkkä
    takavetoinen auto siis.
     
  13. timoknihti

    timoknihti 1st gear

    joo onhan tuota ajeltu muutama talvi jenkillä
    esim 65 bel airilla 67 valiantilla 78 aspenilla viimetalvi ajeltiin 61 ja 62 käkkylällä(62 mr rek)ja tuli kokeiltua yks talvi 65 parisiennen talvi omitaisuuksia mutta oli niin pirun kylmä parhaita talviautoja nää jenkit ainaki mun mielestä
     
  14. J

    J Gearhead

    niinjamitänevälimerkitsekäisotkirjaimeton???
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    äikän ope iski taas!
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    mun eno ja mun setä ja tuttujätkä joka on seissy mun kanssa samassa sateessa!!!!!!!!!!!!!voihan räkä noita kirjoittajia, yleensä puhutaan mistä puhutaan.:eek:
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    mun eno ja mun setä ja jätkä on mun tuttu tunnen sen kun se on seissy samassa sateessa. v¤%%&u noita kirjoittajia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
     
  18. kuli

    kuli 3rd gear

    Aikoinaan ajelin -65 avo impalalla tammikuuhun asti sitten ei ollut enään rahaa bensaan. Seuraavana talvena vetelin -56 sedan Cadylla. edelliset 3 vuotta ajellut -90 vanilla kesät talvet. Kunhan rankaan on kunnossa niin hyvin kiipee ja pysähtyykin jopa. Kuli
     
  19. Muki

    Muki Gearhead

    Just hankin '88 Pontiac 8-h STW:n jolla pitäisi hiihtää tämä talvi ja miksei vähän kesälläkin.

    On nastat renkaatkin -
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mites tollanen uudempi Chevy Suburban 92->, kulutus ja miten toimii talvella, onko lämmin vai vaatiiko webaston tai jonkin muun?
     

Kerro tästä muillekin!