Amerikanrautoja talvikäytössä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 26.5.2003.

  1. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Näillä näkymin tuleva talvi luistellaan -75 Dartilla, ellen ehdi autoa vaihtaa ennen lumia...
     
  2. LB

    LB 1st gear

  3. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Tuossa on asennetta :smile:
     
  4. asa

    asa Gearhead

    ajelin 91 capricella pari talvee, muuten hyvä mut huurteenpoisto kehno. vain yksi ilma-aukko keskelle tuulilasia, on sentään melko levee lasi :-o
     
  5. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vähän käy kateeks. Meidän tallilla yks kaveri sai taas limon kuntoon ja leimaan sopivasti näin talven alla. Kyseinen auto on siis semmonen jatkettu, vähän rokkikuntoinen '69 Plymouth Fury Limousine. Tyyliä ja pitkää sladia talvicruisailuihin :smile:
     
  6. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Jumalauta että tossa LB:n kuvassa tosiaan on TYYLIÄ ja ASENNETTA! Enemmän tollasta. :smile:
     
  7. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

    Big Bad Chevy, onko se fury muuten sellanen valkee mis o jotkut slotit alla..? kerran sellasta siel kouvolas päin äimäilin, inttikaverin veljenköhän se oli..
     
  8. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tallin(Hot Rodders Kuopio) lehdessä(silloin kun se satunnaisesti ilmestyi) oli talviauto vertailu kymmenkunta vuotta sitten. Vertailussa oli 74 Dart/Valiant (en muista kumpi), 65 Cadillac ja 28 Ford A Phaeton. Fordi tais voittaa. Ominaisuuksina hyvinä pidettiin: korkea maavara, juomat pysyi kylminä ja ikkunat eivät huurtuneet. Viime talvena joulukuussa hopan omistaja ajoi hopalla kunnon pakkasilla moottoritiellä, ei kuulema kukaan mennyt ohi.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tupis 2003-11-14 14:51 ]</font>
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Sama valkoinen Fury on varmaan kyseessä. Itekin tuli hierottua siitä kauppoja toissa kesänä, mut kun silloin(kin) oli liikaa noita harrastevehkeitä käsissä, eikä sen Furyn silloinen omistaja vaihtanut sitä päikseen yhteen sen hetkisistä omista autoista eli 65 Tempestiin, niin enpä saanut hommatuksi sitä itelle, perskules :sad:
    Muuten mullakin olis nyt yks mopari :eek:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-11-14 15:12 ]</font>
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Siis meinaat sitä beigeä 2d ht 65 Calaisia?
    Eikös se ollut myynnissä joskus 95 ja 96?
    Minneköhän se häipyi?
     
  11. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Sama auto! Se tais mennä lahteen. Siinä tuli jokunen hauska hetki vietettyä.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep se näytti olevan silloin ihan siistissä kunnossa, kun sitä huoltiksella näin. Tuli Kuopioon muistaakseni -91.. Ja muistelen, että viimeisenä talvena kone kilkutteli ikävästi nähdessäni auton viimeisen kerran. Oliskos kiertokanki tai joku ollut finaalissa?
     
  13. Tupis

    Tupis 3rd gear

    En muista mikä siinä oli vikana. mutta siihen tehtiin koneremppa ennen myyntiä. Muistaakseni auton omistaja noitui konerempan kalleutta mainitsien osien hinnoissa olevan Cadillac lisän. Olihan se siistikuntoinen vielä hänen myydessä auton eteenpäin.
     
  14. navesi-2

    navesi-2 3rd gear

    Tossa, kun pähkäilitte `65 Cadillac Calaisin kohtaloa niin se oli Lahdessa myynnissä n.1997-1998. En ole kylläkään tietoinen menikö auto kaupaksi vai ei???
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainoa kerta kun on ongelmia tullut oli aikoinaan kymmenisen vuotta sitten kun oltiin perheen kanssa Buick STW:llä menossa pahimpaan pakkasaikaan. Maaseutu ja tuntematon metsätie.Kurvan jälkeen alkoi hillitön alamäki jonka alku lasketeltiin varovasti mutta puolessa välissä huomasin että *rkeles vaikka kuinka jarruuttelisi ni vauhti senku kiihtyy pikkuhiljaa..Sitten alkoi perä taipua ja lopputulos oli Buicki poikittain alamäen päässä. Pahinta tollasessa tilanteessa on se että kuski on täysin voimaton,olisi luultavasti ollut vaikka autossa olisi ollut absitkin(mäki oli umpijäässä, 2 cm lumipeitteen alla.Siitä kun se 2 tonnia massaa on ottanut yhden suunnaan niin sinne sitte kanssa mennään. Onneksi paikallinen maatalon isäntä tuli apuun John Deeren kanssa,vaikka vaati 4x4 traktorikin hiekkaa renkaiden alle ennenku pitoa löyty tarpeeksi(!). Se vaatii vaan malttia, jonkinlaista kokemusta, ennakoivaa ja kunnioitusta erästä fysiikan suuretta,nimittäin vääntöä kohtaan toi vanhemmantekniikan jenkillä ajaminen,muuten loistavia talviautoja.

    Nykyään pitkälti puolison toiveesta alla talvisin sitten edestä riipivä v8 abseilla ja TC:llä(tosin ei sillä mitään tee, syö vaan jarrut loppuun alta aikayksikön).
     
  16. lesabre

    lesabre 1st gear

    Toi äskönen olin siis minä..
     
  17. jaketin

    jaketin Gearhead

    itse olen viimeiset 15 vuotta huidellut menemään -70 dartilla. tosin yhden talven välissä ajoin -77 volarella...alkaa tuo dart jo hieman väsymään......
     
  18. C3 72

    C3 72 Gearhead

    -64 valtteri 7 vuotta kesät,talvet.
    Vähä kyllä kylän papat katsoo ku avovaimo työntää -35 pakkasella kylki eellä töihin,
    eikä näy ku vähän pipo sivulasista. :grin: :grin:
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    knihtille semmosia terveisiä et se -65 parisienne ei ollu enää läheskää niin kylmä ku pisti termostaatin paikoilee
     
  20. petro_din

    petro_din Gearhead

    juu, se vaatii isolla vehkeellä vähän erilaista suhtautumista... ennoo jenkillä kokenu mutta japsilla sen miltä tuntuuku kattoo vaanku mennään mehtään :smile:

    60 vauhtia slikseillä mutasella pellolla voi olla liikaa pysähtymistä ajatellen *kops*

    ois kyllä kiva dartilla esmes joskus talvella käydä mummoja pelottelemassa :smile:

    pitäs vaa ikkunatiivisteet saada vähä parempaan henkeen ja lämpäri, sitte ne nasta gummet tietty ja lohkolämmitin, viiti kylmiltään hangesta ottaa :smile:
     

Kerro tästä muillekin!