Amerikanrautojen hintakehitys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Jussi Camino-64, 28.1.2013.

  1. Jussi Camino-64

    Jussi Camino-64 2nd gear

    Katselin tossa mielenkiinnosta nettijenkit.com sivustoa.
    Mielestäni hinnat on vuodessa plompsahtaneet aivan käsittämättömiksi.
    Jos autossa on juuri maalia pinnassa niin hinta on kymppitonni (taaloja tosin). Jos maalia on enemmän niin hinta on viistoistatonnia........taxfree ja USA:ssa.
    On hinnat korkealla.
    Ei siinä mitään, ruattalaisia sivuja kun kattelee niin hinnat on myös aivan käsittämättömiä. Onneksi ei tarvi haaveilla kun oma ajokki huilaamassa ja odottaa kesän kirmailuja.
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    haaveillahan saa, et pysyy virkeänä 8)
     
  3. jar

    jar Gearhead

    Vai johtuisko yleisestä laskusuhdanteesta. Yritetään myydä kovaan hintaan kun on epävarmat ajat ja vähemmän ostajia liikkeellä samasta syystä. Ainakin aika pitkään monet jenkit tuolla nettiautossa makaa, jos puhutaan tosta ~15 keuron hintaluokasta..

    Toisaalta jos on myynnissä muutaman tonnin jenkkiauto, johon on tehty kunnolla remppaa/entisöintiä (pari kertaa auton hintapyynnön), niin semmoset katoo kyllä edelleen...
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Kattoppas vaikka mk1 Escorttien hinnankehitystä vaikkapa viim. 15v ajalla...
    Classic Chevyt ei o mokomat pompsahtanu.
     
  5. JariV

    JariV 2nd gear

  6. Remu63

    Remu63 1st gear

    Saattaapi olla työteliäs projekti...
     
  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Joo, varmaankin sitä on. Mutta tekevälle kaverille varmaan hyvä jolla rahu vähissä ja moinen laitos haaveena.
     
  8. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    "Jännästi" se hintakehitys tyssää juuri sillä hetkellä (ainakin ko. merkin/mallin osalta) kun pistää oman myyntiin.
     
  9. JariV

    JariV 2nd gear

    Kannattaa ostaa tonnin projekti ja rakentaa sitä vuosien saatossa parilla kympillä ku ostaa valmis auto kymppitonnilla :)

    Monella ei oo sitä kymppiä. Useemmalla on se vitonen ylimäärästä ku kymppi. Plus sit jos haluu vielä itelleen sitä "respektiä" ku on kova rakentaja. Tapoja on monia ja vaikuttimia vielä enemmän.
     
  10. kapa

    kapa 3rd gear

    Mäkin kuvittelin että noi 59-60 caddyt olis haluttuja autoja kun laitoin oman 60 myyntiin.
    Yhtään tarjousta ei oo autosta tehty eikä se mun näkemyksen mukaan pitäis hinnottelultaan ihan metsässä olla.
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    No ei ole sun Caddys ihan hirveen hintanen. Mutta kun on persaukinen ja muutenkin toukohousuinen, niin ei pysty, eikä kykene.
     
  12. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Empä tiedä mikä tuon ikäisestä cadista tekisi halutun. Pääasia lienee että itse pitää sellaisen omistamisesta, jolloin on se ja sama onko auto "haluttu" vai ei. Tuskin nuo munkaan romut on kovin "haluttuja" muiden silmissä :rotfl:
     
  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

    ensimmäisenä tuolta tuli vastaan tuommoinen '58 avo-Impala 15 000 euroa, minusta se on halpa jos vertaa siihen mitä nuo USA:ssa maksavat:

    [​IMG]

    Mitä hintapohdintoihin tulee niin pyyntihintahan on aina eri kuin myyntihinta.. varmaan aika paljon on sellaisia erikoisempia autoja myynnissä joiden myynnillä ei ole ihmeempää kiirettä, odotellaan maksaisiko joku pyydetyn summan. Aina joskus törmää myyjiin joiden myyntihalukkuus on sellainen, että pitkin hampain saattavat suostua myymään jos joku kantaa pyydetyn rahapaalin selässään mutta yhtään ei näytä asia muuten kiinnostavan..
     
  14. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tulipa mieleen yksi tapaus, 70 luvun ford pikuppi minkä näin ekan kerran kuusi vuotta sitten tienvarressa myytävänä, pysähdyin katsomaan ja totesin pyynnin olevan sen verran yläkanttiin että unohdin asian välittömästi. Auto on edelleen kaupan samalla pihalla, kuusi vuotta myöhemmin. Eikä ole välillä hävinnyt mihkään kun siitä säännöllisesti kuljen.
     
  15. kapa

    kapa 3rd gear

    No siis tässähän puhutaan siipiautojen kuninkaallisista, automuotoilun todellisista helmistä, eli yksinkertaistaen taideteoksista!
    Aiheeseen kannattaa tutustua tarkemmin interwebissä :wink:
     
  16. ss-65 2d coupe

    ss-65 2d coupe 3rd gear

    tuolla on tosi edullinen (mun mielestä) -60 avo caddy, joka liikkuu ja pysähtyy omin avuin h.138.000 kruunua. clasiccars.se...
     
  17. impala67

    impala67 Double Gearhead

    miten niiden hintojen pitäisi mennä? minkä "pitäisi" säilyttää tai tuplata arvonsa? -harvemmin vanhoilla jenkkiveekasilahnoilla käyttöarvoa on suurelle yleisölle, mutta silti vaan arvostukset ja haluttavuus- eli toteutuneet kauppahinnat nousee toisilla enemmän kuin toisilla.

    koupemallien käsittämättömien maailmanhintojen vuoksi on nyt suomeenkin tullut neliovitolppia ja farkkuja. Vastaavat suomiyksilöt ovat harventuneet ja nekin nostaneet arvoaan. 10 vuotta sitten isolohkolahnojakin sai parilla tuhannella eurolla. nyt niin vähän pyydetään vain mädästä projektista. muistan hyvin kun ihmettelin vierekkäin swapisa olleita samankuntoisia ja hintaisia kutosdarttia ja isolohkofuryä 70-luvulta.

    lama ja duunien loppuminen tuo autoja myyntiin nopeammin ja halvemmalla. ne jotka ovat kuolettaneet kulunsa eikä ole tarvetta tilintekoon voivat pitää ja riistohinnoitella autojaan huvikseen, siltä varalta jos joku ne haluaa välttämättä ostaa. onko se sitten jotenkin väärin kaupata pikappiaan vuositolkulla ylihintaisena tien varressa. paremminpa myyvät ja erottuvat ne jotka pistävät autonsa myyntiin "reaali-hintaan".
    juuri pikappien väitän olleiden parhaita säilyttäviä ostoksia viitisen vuotta käytettyinä, ei ole hinnat paljoa putoilleet kun saatavuus heikkeni lainsäädännön takia.

    tuntuu että kaikki mitä on 70-luvulta tai vanhempaa on arvokasta, ja piilofarkkujen ikäiset laitteet on lähes ilmaisia poikkeuksia lukuunottamatta. ennustan että esim. 80/90-luvun f-bodyt on nyt pohjahinnoissaan ja niiden hinnat nousee seuraavaksi, siitä vaan niitä shoppailemaan. kun vain olis sitä löysää rahaa...
     
  18. rb

    rb Double Gearhead

    Ja kuiva paikka missä säilyttää niitä tulevaisuuden arvon-nousioita.

    Kymmenen vuoden pihaseisonnassa saa sen "pelastetun" priimankin paskakuntoon, jonka perikunta sitten loppujenlopuksi kuskaa Kuusankoskelle.

    Mutta jos sitä tilaa olisi ja paritonnia ylimääräistä hilloa niin hyvän leppäkyljen taltiointi ei olisi ollenkaan hullumpi idea.

    Jossain kohtaa ne hyvin säilyneet yksilöt loppuu, tai se kunto alkaa oikeesti näkymään hintapyynneissä.

    Leppis on ihan ykköspeli kruisailla. Iso auto, mukavan pehmeä jousitus, ajamisen helppous saa aikaan sen oikean fiiliksen.
     
  19. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Aivan varmaan saa Challen alle tuolla rahaa, nimittäin työn, ja huolen alle jonkun paskaläjän. Perseen alle ei saa koska muutoin tuo kärry olisi myyty jo moneen kertaan!
    Myyjä ei uskalla laittaa edes kuvaa autosta vaan käyttää jotain muuta kuvaa. Se kertoo jo jostain. Reniverings objekt meinaa sitä että kysessä ei edes ole auto vaan projekti. Paperitkin voi puuttua kun ei ole mainittu. E-bodyjen puuttuvat osat myös maksaa maltaita.
    Yleesäkin jonkun projektin hintatason vertaaminen valmiiseen autoon on sanoisinko absurdia.
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    No hyvä on, tässä jo kuukausi takaperin pojan kanssa tehty cadi-projekti, minä piirsin ääriviivat ja poika väritti :rotfl: . Mitehän se edes osas pyytää piirtämään -59 cadin :wink: . Ollu tuvan seinällä siitä asti:

    [​IMG]

    Tosa 2008 ottamani romiskuva. Se on ollut interwebissä ennenkin, mutta linkki oli jo haihtunut:
    [​IMG]

    Muistan kun näin -59 cadin ekan kerran stadin jäähallin edustalla, joku näyttely se oli ihan 80-luvun alussa. Siihen asti oli vaan huhuja että yksi sellainen olisi ehkä suomessa.

    Menipä rajusti OT:n puolelle :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!