Ammattimaisia kuiduttajia etelä suomessa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja jenkkijuuso, 2.2.2007.

  1. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Niin olisi hakusessa täältä eteläsuomessa keulan kuiduttaja.
    Alunperin oli tarkoitus teettää Siirosella mutta matkaa kertyy täältä aika redu, kun ei omaa muotteja vaan pitäisi auto kiikuttaa bussilla Kalajoelle ensin edestakaisin ja sitten vielä hakemaan 600km suunta 2400km.
    Joten jos löytyisi tekijä lähempää olisi hyvä.
    Käsittääkseni kuiduttajia ei juuri ole mutta jos löytyy niin yhteys tietoja vaan kiitos.
     
  2. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ammattimaisia on ainakin noi veneihmisiä ja ammattisia niillä on taksatkin. Oman kokemuksen mukaan toi on aikaavievää mutta periaatteesta yksinkertaista hommaa, että jos koko keulan meinaa kuiduttaa eikä valmista muottia ole, niin kannattaa opetella itse. Itse menin kirjastoon ja lainasin just noita veneopuksia. Sitten ostin kemia/hiukkashengityssuojaimen ja aloin läträtä. Ja sitten kun olet sen keulan itsellesi tehnyt, niin et tarjoudu tekemään toisille ainakaan ilman muottia. Tuning-hemmothan leipoo jatkuvasti levikkeitä ja helmoja, ei se voi olla niin vaikeata.
     
  3. Turnn

    Turnn Gearhead

    Alfamerin "Auton korityöt" kirjaan kannattaa tutustua myös.
    Aika paljon ko. kirjan opeilla tein pohjat, maalasin ja duunasin vähän lasikuituhommiakin tohon kotteroon.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    totta,onhan nuo veneentekijät ammattimiehiä lasikuituhommissa,mut niillä ei ole oikein huipputietämystä hartseista ja tarvikkeista,toista on nämä teollisuuden muovityöntekijät joilla tietämystä on mm.palonkestävistä hartseista...
     
  5. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

    Oikessa sinänsä että kyllähän tuo opetella pitää mutta ei vaan tänä talvena olisi aikaa ruveta harjoittelemaan ja kittailemaan miljoonia ilma kuplia ja röpelö pintaa, todeta loppujen lopuksi että painaa saman verran kun orig. ja aikaa meni kuukausi hukkaan.¨
    Ensi kesäksi kumminkin pitäisi saada nokka kun peltiset on onnettomassa kunnossa.
    hinnat on tietysti kovia kun on tuommoisesta aikaa vievästä hommasta kysymys, mutta kyllähän sitä ammattitaidosta voi maksaakkin.
    Venepajat kyllä ainakin tuntui tievänsä hintansa ja mm Defiber ei rupea tekemään.
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Taitaa sitten tuo kalajoen laikuitu maestro viedä voiton,ajokilometreistä huolimatta :wink:
     
  7. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Öö-ö, tota :eek: Miks sinne pitäis viedä koko auto jos vaan keula kuidutetaan? konepelti ja lokarithan menee vielä rahtina jopa Matkahuollon kautta tai sit jonkun Kiitolinjan, Transpointin tms. viemänä.
    Ja sit semmonen pikku vinkki tuli mieleen että etenkin jos teet katuautoa niin erilliset kuitulokarit ja kone"pelti" on huomattavasti kätevämpi ratkaisu kuin flippi :wink: Noi erillisetkin voi ja kannattaa laittaa sit niin että nekin on pikalukoin irroitettavissa tarpeen mukaan joko vaan pelkkä kone"pelti" tai sit myös lokarit jos puuhastelee jotain sellasta että ne tarvii irrottaa. Helpottaa meinaan paljon jos joutuu tien päällä yksikseen aukomaan peltiä, flippi tahtoo olla vähän hankala :p
     
  8. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Missä kunnos on alkuperäiset osat ? Jos olis suorat ja ehjät ettei niille tarvi tehdä mitään, nii mahdollisesti voisin auttaa asiassa... riippuu tietysti milloin pitäis olla valmiina ja siitä että tuleeko flippi vai irto osat .Koko autoa en voi ottaa ennen kesää, mut irto osat vois leipoa talven aikana.
     
  9. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    joo jos noi peltiosat on suht jees niin muotit saa niistä tehtyä melko kivuttomasti. Muottien jälkeen kuituosien tekeminen sujuukin sitten melko nopiaan :)
     
  10. jenkkijuuso

    jenkkijuuso Gearhead

     
  11. Cortina´71

    Cortina´71 Gearhead

    Venemiehillä on varmasti enempi kokemusta noista muotti hommista kuin teollisuuslammareilla. Teollisuudessa tärkein ominaisuus lasikuitu osissa on korroosion kesto eikä niinkään hieno ulkonäkö tai keveys. Laminointi ei sinänsä ole mitenkään vaikeaa, mutta kunnollisen kappaleen valmistaminen vaatii tietämystä oikeista työtavoista ja materiaaleista.
    http://www.sulmu.fi

    nimim: Teollisuuslaminoitsija
     
  12. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Auton osien kohdalla olennainen asia on jäykisteet, ettei jokaisen vedon jälkeen tarvi tehdä uutta osaa.
     
  13. delsol

    delsol 1st gear

    Lasikuitu-Palin, Turku 02-2337803 firma lähellä Turun matkustaja satamaa.
    Tekee kuidusta ihan mitä vaan! Veneistä auton puskureihin.
    Kotisivuja ei taida olla....
    Mitä olen Palinilta tavaraa hakenut niin nykyään taitaa enimmäksen tehdä tosiaan auton osia....kesäisin vääntää veneitä...
    Mutta asiansa osaava hemmo.
     
  14. baboon

    baboon 1st gear

    ....

    ...Käsittääkseni tuo asiansa osaava hemmo on se nuorempi kaveri joka on siellä töissä. Palin kai itse tekee veneen korjaukset ym. ja tuo nuorempi kaikki " vaativammat " hommat, custom ym. osat.
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Noita erilaisia osia on tullut nähtyä jos jonkinlaisia. Se, että joku osaa tehdä veneitä, ei tarkota sitä, että samalta ihmiseltä syntyis myös kelvollisia auton osia. Tai riippuu siitä mitä haetaan; corvetten tyylisiä sentinpaksusia ja tonnin painavia syntyy varmasti jokaiselta. Red Black Racingin kaverit teki chevy 2:n osat ite, ja kavereiden toimintaa seuranneena voin vakuuttaa, ettei kyse oo mistään ydinfysiikasta. :rotfl: Päteviä hemmoja, ei siinä mitään, mutta tuli myös hyviä ja kevyitä osia ilman sen kummempaa ennakkotietota tai koulutusta. Sit jos haluu oikeen hyviä osia, niin menee kyselemään paikallisesta lentokerhosta, että kuka tekee lentokoneen kuoria lasikuidusta. Syntyy meinaan kevyttä ja siistiä.
     
  16. Kaataja

    Kaataja 1st gear

    Mites toi herra Mansikka tossa ylöjärvellä... Ainakin scooppeja ja ralliautojen osia vissiin tehny. Olikohan se Lasikuitupalvelu tai ylöjärven lasikuitupalvelu tai joku sellanen nimeltään...
     
  17. delsol

    delsol 1st gear

    Re: ....


    jeps...Santtuhan se siellä apupoikana töissä aina välillä on.
    Palinihan on tehnyt Completokselle korisarjoja joita tämä kyseinen firma sitten ilmeisesti myy "orggis" tehdastöinä.... :odroll: niin ainakin esson baarin jutut menee...tiedä sitten.
     

Kerro tästä muillekin!