Amppeeri mittarin kytkentä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Roadrunner, 17.9.2003.

  1. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Vastaus Samil:lle. En maininnut, että kytketään jännitteen ja maan väliin. Muokkasin edellistä vastausta parempaan muotoon, jos vaikka selviäis.
     
  2. bonzo

    bonzo 1st gear

    No kertokaahan minulle kuinka saan oman amppeerimittarini kytkettyä sillä tavalla että saisin katsottua ettei akku pääse loppumaan? Eli näytääisi akun sen hetkisen virranmäärän? samanlainen mittari kyseessä eli takana + ja - m4 kierteillä ja mittarissa näyttöä on -30a - +30a
     
  3. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Laitat sen sitten akulle menevään + johtoon. Eli periaatteessa katkaset sen +johdon ja laitat mittarin väliin.
     
  4. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Riippuu autosta toi kytkentöjen malli.

    Jos akun tilan tarkkailuun tarvii niin volttimittari olisi parempi.

    Amp mittari ei kerro akusta oikein mitään se kertoo sen, että lataako laturi ja jos akku on hajalla se ei ota virtaa vastaan jolloin amp mittari laskee normaaliin tai näyttää suuria lukemia, mutta laturi hehkuu punaisena kun kaikki kulutteet on sen harteilla

    Ja volttimittari olisi helpompi kytkettävä se kytketään maihin ja plussaan esim. sulakerasiaan tai johtoon mihin tulee virta 1 ja käynti asennossa niin voit tarkistaa akun varaustilan ilman kulutteita. Pitäisi olla 12-13 volt. jos alle 12 niin akku on liian tyhjä. Ja koneen käydessä yli 13 riipuen hieman laturista jotkut lataa paljon amppeereita jopa pienillä volteilla.

    Yleensä amp. mittari taidetaan kytkeä kulutusten ja akun väliin startille on ainoa minne menee johto suoraan.

    Pitää myös muistaa, että amppeeri mittari on suunniteltu aikoihin jolloin autoissa oli vähemmän kulutteita kuin nykyisissä.
     

Kerro tästä muillekin!