Anu Vehviläinen:Ruuhkamaksut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja human62, 26.1.2008.

  1. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Helsingissä iltapäiväruuhka kestää 1-2 tuntia. Pariisissa torvet soi vielä pitkin iltaa. Tietysti jos tarjoittaa Pariisin lähiöitä eli vastaavia kuin kehä I ulkopuolella on. Ja Pariisin metrot/junat hoitaa hommansa hyvin mutta on ne myös ruuhka-aikaan täysiä verrattua Helsinkiin. Ja sitten se suurin ero. Helsinki on 560 000 asukasta ja vaikka kuinka laskis riihimäkeä myöten niin kokonaisuudessaan 1,5 miljoonaa max. Pariisi on ytimeltään 2 miljoonaa ja kokaisuudessaan miltei 12 miljoonaa asukasta. Pariisi on keskellä, Helsinki niemennokassa. Helsingissä on jo nyt enemmän raideliikennettä mitä veromaksajien maksukyky (tuet) kestää. Ja Pariisissa on jo 90-luvulla rajoitettu liikennettä kun saastearvot ylittivät raja-arvot. Ministerit kulkivat silloin sähköautoilla...Ja mitäs ruuhkista, ei kukaan pakota helsingin keskustaan meneen 8)
     
  2. PauliP

    PauliP 1st gear

    Edellisellä tarkoitan sitä ihmismäärää, en pelkkää automäärää joka oikeissa suurkaupungeissa liikkuu.
    Suomessa autoilijoilta kerätään tolkuttomat määrät rahaa ja se ei muka vieläkään riitä julkisen liikenteen rahoittamiseen ilman ruuhkamaksuja. Tätä ihmettelen.
     
  3. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Niinpä. Jos vaikka yhtenä vuonna kaikki kerätty menis tietöihin. Eikä sellasta määrää rahaa olekaan että julkinen (liikenne/sektori/ihanmikävaan) olis tyytyväinen. Kankkulankaivo ?
     
  4. homer

    homer Double Gearhead

  5. Anonymous

    Anonymous Guest

  6. meze

    meze 1st gear

    Helsinki on myös minun mielestäni rakennettu alunperin päin persettä väärään paikkaan kallion päälle killumaan, siellä on tosi kiva ajella millä vaan jakeluautolla kun se auto ei ole missään vaiheessa balanssissa, koko ajan se auto on johonkin suuntaan kenossaan, helsinki on varmaan kaupunki missä käytetään eniten ilmajousia kuorma-autoissa kun missään ei oo tasaista kohtaa(paitsi P-halleissa tietty)

    Ei ne ruuhkat vähene vaikka tulisi se vero, ja jos tulee niin meikäläinen ajelee Subbarilla helsinkiin ja pois vaikka kinttu polkuja pitkin, välttyäkseni moiselta maksulta, pitää alkaa kehitellä toisia kilpiä autoon(jos kamera valvontaa pukkaa) tai talvella kilvet moskaa täyteen niin ei tunnista paskalakit, sitä paitsi kohta lähtee ne sompasaaren/muut satama rekat helevettiin Helsingistä muutenkin niin siitähän tulee todella paljon tilaa liikenteeseen.
     
  7. Putte

    Putte 1st gear

    Suomen ongelma ei suinkaan ole väestön paljous, vaan paremminkin väestön vähyys eli maksajien määrä on pieni verrattuna moneen muuhun maahan. Lähes yhtä iso virkamieskunta kuin Saksassa, mutta maksajia vain noin 1/20 osaa eli meitä on liian vähän tai sitten meillä on monet asiat ylimitoitettu kansan määrään nähden miettikää kumpi pitää paikkansa.
     
  8. human62

    human62 1st gear

    Joku mummo sen on aikanaan omistanutkin, ja siltä jo joskus pakkolunastettu, mutta se kellä on valtaa ostaa ja polkea ******* omistaa parhaat paikat ja rakentaa monopolia.
    Poliitikotkin "ostetaan" tarvittaessa että saadaan määrättyjä asioita.
    Venäjällä raha ratkaisee, samoin meillä, mutta se tehdään "laillisesti" ja ihmiset on tyytyväisiä.
    Tavalliselta kansalta sitten otetaan vaikka tilapäinen autovero (toistaiseksi vieläkin) ja taas kaikki kiltisti maksaa.
    Keskieuroopassa ne kuitenkin osaavat osoittaa mieltään esim. Nokian tehtaan lopettaminen Saksassa... :)
     
  9. jalavapony

    jalavapony 1st gear

    Ruuhkamaksut eli porukka ostoksille laitakaupungin automarketteihin.. :odroll:

    Mielstäni ei ruuhkamaksuja voi määrätä ennenkuin on rakennettu kunnolliset korvaavat kuljetusvaihtoehdot. Länsimetrolla ei ole ollut mitään kiirettä samoin kunnolisen raideliikenteen järjestämisellä jne.

    Aika populistista touhua sanon minä...
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear

    Mjääh, menee ehkä jonkun mielestä saivartelun puolelle, mutta nytkö sitten ajaminen on täällä jotenkin erityisen halpaa?

    http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtm ... /01/605384

    Mutta mitäs väliä tuollakaan jollekin bussifirmalle on, kun joukkoliikenne on julistettu autuaaksi tekeväksi, niin artistihan maksaa. Ja veronmaksajat loput.
     
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    195€ päivässä!!! :rotfl: Ei tarvi käydä Helsingissä, enää ikinä.

    Suomalaiseen tyyliin, asia vedetään jotenkin erityisen överiksi ja järjettömäksi.
     
  12. RB-440

    RB-440 1st gear

    Tuolla nyt voisi mahdolliset kriitikot käydä vähän rustaamassa mielipiteitä, kun näyttää taas niin kovin siltä, että kaikenmaailman ruuhkamaksut ja muu rahastus on "kansan" mielestä ihan oukkelisdoukkelisdingelidong.

    http://www.iltasanomat.fi/keskustelu/nettikysely.asp
     
  13. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Aivan sama vaikka joutuis maksamaan 2€/suunta ylimääräistä siitä että ajaa töihin, siis 4€/päivä, tekis mulla 72-80€/kk. Ei tunnu nykyrahassa pahalta mutta vanhoissa markoissa tuo tekee 475 markkaa/kk. Kuinka moni olis markka-aikaan ollut valmis maksamaan ton verran siitä hyvästä että saa käydä töissä....

    Siinä vaiheessa kun toi tulee, mä vaihdan duunipaikkaa johonkin aivan muualle. Pitäkööt tsadinsa.... Rakennetaan siihen ympärille mieluummin 10 metriä korkea muuri ja eroretaan koko tsadi Suomesta niin päästään koko paskasta yhdellä kertaa........
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Samaa mieltä-sinne jäis vaan liisinkiautoilijat...pitäköön paskansa.
     
  15. meze

    meze 1st gear

    Samaa mieltä, Stadi olisi jo kauan sitten pitäny rakentaa uusiks siis ylipäätään tiet ja muut sydeemit, onneksi asutaan täällä 50km päässä 8)
     
  16. RB-440

    RB-440 1st gear

    Tossa tuli mieleen, että mitkä tämän koko pääkaupunseudun rajat mahtaiskaan olla? Eli montako (sataa) kilsaa Helsingistä on tätä ruuhka(maksu)suomea, jolla ne maksut otettaisiin käyttöön?
     
  17. meze

    meze 1st gear


    Eiköhän ne rajat mene noilla kehillä? :eek:
     
  18. barfly

    barfly Gearhead

    Noiden spedejen kaavailut , että pääkaupunkiseutu olis maksun kohteena, on aivan perseestä!

    En ihmettelis, vaikka pohjoisraja oli Kilpisjärvi-Ivalo korkeuksilla!

    Eihän noi maksut ministereitä koske!

    Kun on kuitittomat kulukorvaukset, taksisetelit jne.
    :mad:

    Idioottimaiseksi vouhotukseksi tämä "maailma pelastuu, kun autot poistetaan" on muutenkin menny.

    1 vedenpaisumus olis aivan ok, sais noi '"Sipoonvalloittajat" ansionsa mukaan!
     
  19. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Yksi syy lisää hiilidioksidipäästöjen kasvattamiseen...

    Jos sen merenpinnan saisi nostettua sen verran korkealle, että koko PK-seutu uppoaisi mereen, kuin Atlantis konsanaan :poff:
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla on jo kämppä myynnissä...no,kalliita hintoja karkuun vaan. lisäneli
    öt on halvempia kaakana.
     

Kerro tästä muillekin!