AOD ei vedä pykäliä silmään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja LordMrFord, 7.10.2009.

  1. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Omistan tehdasuuden ja täysin ajamattoman TCI:n AOD:n manuaalikoneistolla ja löin öljyt sisään ja tarkastin TV-kaapelin öljynpaineet, mutta eteenpäin vievää voimaa ei vain löydy.
    Ihan kuin olisi vain Parkkivaihde ja liuta vapaita.

    Missähän mahtaa olla vika?
    Ameriikan pojat ehdottelivat turbiinia, sisäänmenoakselia ja Manual valvea.
    Joku päivä käyn tarkastamassa turbiinin kiinnityksen, kun siinä oli vähän ongelmia, mutta luulisi että boorit olisi sentään paikoillaan.
     
  2. sbf

    sbf Gearhead

    Oletko varma ettei ole vahingoos sujahtanu aode:n turbiini paikoilleen?On niitä tullu laattialla vierekkäin kateltua mut en ole kyl kokeillu että meneekö kys,limppu aod päähän edes väkivalloin,tuli vaa mieleen.. :odroll:
     
  3. deme

    deme Gearhead

    voi olla ettei vaihteen siirtäjä ole kohallaan/ hypänny paikoiltaan ja jääny siihen pakki asentoon laatikossa. sen nyt näkee kun ottaa pohjan pois
     
  4. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Öljyä liian vähän??? Meneepi täysin tyhjään looraan/turpiiniin aikalailla.....
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Löytyi tämäkin topikki joten kerrotaan nyt vastaus:

    Aski oli TCI:n preppaama Street Fighter, jossa ei ollut turbiinilukkoa.
    Lukottomassa TCI:n askissa on sitten eri rihlauksella oleva sisäänmenoakseli, joten hajoitin yhden turbaanin rihlauksen.
    Ihmettelinkin, että meneepäs laatikko huonosti koneeseen kiinni, kun välykset jäivät liian pieniksi.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Öötota AOD lootissa ei ole turbiinin lukkoa, mutta AOD-E toosissa taas on. Olikos sulla noi turbiinit sekaisin vai oliko se sulle tullu loota AOD-E?
     
  7. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Siis tuossa nonlockup versiossa on se (turbiiniohitus)sisäakseli korvattu kiinteällä akselilla. Rihlaus on myös eri, joten nonlockup-laatikoissa voi käyttää vain TCI:n nonlockup-turbiineja.

    Saa sinne sen normiturbiininkin sovitettua, mutta se ei toimi. MOT.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Eihän lukoton loota voi olla non lock-up versio vai mitä en nyt taas ymmärrä :oops: .
     
  9. sbf

    sbf Gearhead

    Ne tarkottaa tolla non-lock-up mallilla sellasta turbiinia jossa tulee kaikki pykälät momentinmuuntimen kautta.
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

  11. sbf

    sbf Gearhead

    normaalisti aod:ssa tulee 3 ja 4 vaihteet kiinteellä vedolla omalla akselillaan turbiinin läpi.Joko hiffasit?
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En kait mutta kiinteä veto ja lukko on kax eri asiaa mutta olkoot jos tci haluaa siitä tollasta nimeä käyttää :rotfl: .
     
  13. rainbow6

    rainbow6 3rd gear

    Edit. Sen verran edittiä, ettei kuitenkaan luista ylivaihteella, vaan ainoastaan vaihtamishetki on jotenkin outo...TV-kaapelin säätö? Jenkkifoorumeilta luin, että kannattaa TV-kaapelista tarkastaa "grommet" eli jonkinlainen läpivientikumi /vast. Jos se on paskana, vaikuttanee säätöön.
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ja täällä AOD-E loodas sama vika... Ja tätä nykyä EI edes taida ottaa OD-asentoa ellei nosta jalkaa kaasulta vaihtohetkellä :cry: ja hetken toimittuaan alkaa luistamaan? Mutta alku oireet oli samat.

    Olenkin ajellut kolmelovisena kun tosta saa sen OD:n pois... :rotfl: EI luistele. Vaan pitää isot vaihteet turhankin hanakasti pykälässä.

    Mutta vikahan lienee lootan kypsyminen ja peruskorjaus edessä tai vaihtoloota. Näin ainakin mulle sanottiin kun vian syytä tiedustelin 8)
     

Kerro tästä muillekin!