Aod remppausta

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja mika.p, 15.7.2014.

  1. mika.p

    mika.p Gearhead

    Eli tommonen -89 laatikko josta od panta sulanu olis työn alla ja nyt kun olen useita tunteja selannu nettiä ja osia niin nyt on pää sekaisin.
    Eli onko jollain kokemusta noista ebay kiteistä? sieltä ajatellu tilaavani tuon http://www.ebay.com/itm/Ford-AOD-Transm ... b2&vxp=mtr

    Ja tuohon vielä joku shift kitti lisäksi.

    Tuostakin ollu mielipiteitä jenkeissä että ei ole hyvä, levyt ohuet ym...
    Kellään kyseisestä setistä kokemusta?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Niinku tossa linkissä kerrottiin niin kitkat on ihan peruskamaa, ei sen ohuempia eikä parempia kuin orkkiksetkaan ja kuvaan eksyny eri toosan pantoja.
     
  3. revariver

    revariver Gearhead

    Multa löytyy joutilas siftkitti sitten jos tarviit. Taitaa löytyä kyllä tiivisteet ja pantaa ja muutakin. yv- tavoittaa.
     
  4. mika.p

    mika.p Gearhead

    Sitä mietinkin että olisko tuollaisella perus setillä ja shiftkitillä tuo aod kestäny t-bird sc:ssä.
    Huomasin että ei kuvassa olevat pannat ainakaan kuulu tähän.

    Toinen ois sitten tämä http://www.ebay.com/itm/Ford-AOD-High-P ... d4&vxp=mtr

    Ja yksi toinen vika mitä tuo laatikko ennen purkua teki oli se että juuri kun oli pysähtymässä niin piti vetoa kovasti päällä ja juuri ennenkuin auto pysähty niin hellitti.
     
  5. revariver

    revariver Gearhead

  6. BlackBird90SC

    BlackBird90SC 3rd gear

    Mulla on tollasilla Alton punasilla koottu AOD SC:ssä TransGo:n HP shift kitillä,vaihdot on "riittävän" teräviä,pakko sanoa,että mukavuudesta on hiukan tingittävä niiden kanssa,sen verran napakasti vaihtaa normi ajossakin.

    Tossa jonkinlainen havaintopätkä vaihdoista:
    http://www.youtube.com/watch?v=NC1OHTDqLC4

    Olis pitänyt laittaa suoraan rajuimmat jouset paikoilleen tosta shift kitistä,aod:llä on "luontainen" taipumus vaihtaa 2-3 turhan aikaisin vaikka olisi lappu lattiassa,olis saanu sitä vaihtoa vähän ylemmäs:
    http://www.youtube.com/watch?v=BBqRnuT0V1E

    Mistä kyseinen laatikko on peräisin,SC:n laatikossa on joitain pieniä,mutta ratkaisevia eroja perus aod:hen verrattuna,ilman noita loota EI tule SC:ssä kestämään,jos vähänkin tykkää käyttää voimaa ajossa.

    Tärkein ero taitaa olla od:n servo,vanhassa perus aod:ssa on "C" servo (esim. farkut) ja kasikoneiden perässä (5.0 hi output ja 351) "B" servo,SC:ssä ja joissain tietyissä 4x4 vehkeissä on "A" servo joka on 16% "B" ja 50% "C" servoa vahvempi,eikä sekään tahdo riittää koska od pannan palaminen on todella yleistä näissä.

    Siihen saa vauhtikaupasta "A+" servoa (+11%) ja super-size (+15%) servoja,2" leveä panta on mahdollista sovittaa rumpu vaihtamalla,tossa vähän lukemista:

    http://www.becontrols.com/aod.htm

    Siellä on paljon hyvää tietoa esim "Technical Guide" linkin alla!

    http://www.baumannengineering.com/aodeupgr.htm#Home Top
    http://www.ford-aod.com/

    Myös mechanical diode kannattaa asentaa,korjaa yhden heikon paikan lootasta taas,linkeistä löytyy tietoa...

    Venttiilipöydän vaihto tuo vaikka manuaalitoiminnon lootaan rajumpaa käyttöä ajatellen,silloin ei tarvita shift kittiä:

    http://www.lentechautomatics.com/aodproducts.html#

    Vielä yksi lootalinkki,"DirtyDog" on itsekin SC harrastaja ja kovassa maineessa,Alan:ilta kannattaa kysyä pakettia jolla saat sen kestämään,mies myös neuvoo auliisti.

    http://dirtydogperformance.com/transmission-rebuild-kits-and-parts/aod/aode/4r70w/cat_23.html

    Jenkkifoorumilta Alanin kirjoituksia:
    http://www.sccoa.com/forums/search.php?searchid=124517
     
  7. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Jos kolonen jää päälle kun pysähtyy niin kone sammuu. Venttiilikoneiston jumittaminen aiheuttaa tossakin lootassa kaikkea jännää.

    Jos ei halua ite shiftkittia laittaa niin tuolta saa valmiin koneiston.
    http://www.silverfoxtrans.com/silverfox ... B_AOD.html
     
  8. mika.p

    mika.p Gearhead

    Transgo shift correction tai hp kitti ollut harkinnassa ja kyllä se pitää itse laittaa kun tää on ensimmäinen automaatti mitä remppaan ja otan tän vähän niinkuin opiskeluna :poff:

    Aika aikasin näytti kolmosen laittavan blackbirdillä, muuten aika napakat vaikutti vaihdot olevan.

    Laatikko on ton auton oma eli on A servolla.
     
  9. mika.p

    mika.p Gearhead

    Kauan on amatöörillä mennyt aikaa tämmöseen mut kyl täs välissä elettiinkin :rotfl: Aod tuli nyt red eagle setillä kasattua (kaikki stefat ja tiivisteet, myös rumpuihin) ja siihen lisäksi Intermediate Clutch Spiral Retaining lock Rings Sonnax, transgo shift kit sekä sonnax AOD A++ Billet Super Servo, sekä vähän netistä opittua öljyn kulun parannusta.

    Kesällä nähdään miten ensimmäinen automaatti laatikon remppaus on menny vituiks ja huolella :poff:
     
  10. mika.p

    mika.p Gearhead

    Kauan on amatöörillä mennyt aikaa tämmöseen mut kyl täs välissä elettiinkin :rotfl: Aod tuli nyt red eagle setillä kasattua (kaikki stefat ja tiivisteet, myös rumpuihin) ja siihen lisäksi Intermediate Clutch Spiral Retaining lock Rings Sonnax, transgo shift kit sekä sonnax AOD A++ Billet Super Servo, sekä vähän netistä opittua öljyn kulun parannusta.

    Kesällä nähdään miten ensimmäinen automaatti laatikon remppaus on menny vituiks ja huolella :poff:
     
  11. mika.p

    mika.p Gearhead

    Tällä jo vähän ajeltukkin ja jopa parani siihen väsyneeseen vaihteistoon verrattuna aika paljon.

    Tuli todella jämäkät vaihdot, melkein jopa liiankin kun välillä fiilis on sama kuin joku potkaisisi selkään kun vaihde vaihtuu...

    Mutta kaiken kaikkiaan ihan tehtävissä oleva homma "märkäkorvaltakin"
    En vaihtanut governoriin hiluja joten vaihtokohdat ovet melkein samat kuin alunperin joten niiden vaihdon muutoksista ei ole tietoa.

    Aika simppeli lodju tuo on kun hiukan perehtyy ja ostin kirjankin tuohon laatikkoon joten sitäkin kautta saatu info oli jopa hyödyksi.

    Mikäs olisi seuraava laatikko? 8)
     

Kerro tästä muillekin!