AOD tietäjiä paikalla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja bbford, 12.5.2009.

  1. bbford

    bbford Gearhead

    Eli,olen laittamassa 302+aod pakettia mun mercuryyn ja ruiskun tilalle tulee performer imusarja ja 4160 mallin 600cfm vakuumi holley.
    Tarvinko Lokarin valmistaman tv cablen vai käykö toi mukana tullut ´85 crown victorian rautatanko siihen? Ei tarttis turhasta maksaa.


    Ja tällä raudallako liitän tangon taikka vaijerin kaasariin?

    http://store.summitracing.com/partdetai ... TCI-376715
     
  2. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Mulla on vastaava paketti 57 Lincolnissa. Meinasin itse käyttää tankoa, mutta ei sopinut liikkumaan kun tuli rintapelti vastaan. Sen takia hommasin lokarin vaijerin.

    Tärkein asia on että kun hiukankin kaasarinkyljestä liikutat kaasuvipua niin laatikon vipu liikkuu heti mukana. Jos kaasu liikkuu ja laatikon vipu ei niin jollain pitää säätää. Vaijerilla tätä säätöä on helppo tehdä. Vivusta en tiedä?
     
  3. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Lokarin vaijerin mukana tulee ainakin kaikki tarvittava.
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    Kiitti tiedosta,taidan sitten tilata sen vaijerin niin ei tarvi tapella senkin asian kanssa,täs alkaa olla pirun kova kiire jos meinaa kesän mittaan ajella.
     
  5. 19Ford59

    19Ford59 Gearhead

    Kertokaas nyt minullekin. 4 vuotta sitten meni hermot tuon kickdownin kanssa ja siitä lähtien on auto ollut tallissa ajamatta. Eli mulla on 302 ja AOD. Paketti on otettu ´83 Mercurysta ja sovitettu vähän vanhempaan Voortiin. Tuosta Mercurysta oli kaasari palanut ja se on nyt korvattu uudella eri merkkisellä kaasarilla. Tuo tanko ei oikein sopinut uuteen kaasariin ja siihen on jo useaan otteeseen viritelty ties minkälaista vivustoa jolla tanko saadaan liikkumaan mutta ei vain tunnu toimivan oikein. Voiko tuon tangon siis korvata vaijerilla?? Onko näin että Mercuryssa on käytetty tankoa ja vastaavan ikäisissä Fordeissa vaijeria??
    Tuossa jo mainittiinkin että tangon liikkeen pitää alkaa heti kun kaasua painetaan. Miten liikkeen loppupää, tuleeko tangon liikkeen loppua vasta kun kaasu on täysin pohjassa vai mikä on oikea kohta??
     
  6. bbford

    bbford Gearhead

    No mulla oli tosiaan ´85 fordissa tanko,vissiin hieman uudemmissa on vakionakin vaijeri? Mutta mä tilasin jo tollasen vaijerin.

    http://store.summitracing.com/partdetai ... K-KD2AODHT

    Ja kaasariin pitää laittaa toi ekassa viestissä ollut raudanpala jotta vipusuhteet tulee oikein?
     
  7. 74

    74 Gearhead

  8. micepower

    micepower 3rd gear

    tere

    mä laitoin 64 comettiin 302 ja aod:een jossa oli vaijjeri valmiina LTD -86.
    netistä löysin säätö ohjeen ja sen jälkeen on toiminu helvetin hienosti!
    siinä on aika tarkka säätö, käräjää loota hyvin äkkiä! voin yrittää ettiä jostain ne tiedot!
     
  9. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Jossain uudemmissa on ollut vaijeri jo vakiona. Toi Lokarin vaijeri on tarkoitettu nimenomaan kaasari konversioihin. Mullaon 302cid jostain oliko nyt 89 Mercutystä ja laatikko 84 Fordista. Ruisku poistettu ja kaasari paikoillaan + toi Lokarin vaijeri ja hienosti toimii.
     

Kerro tästä muillekin!