Apua, mistä lukkomutteriin avain?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Jmann, 13.4.2007.

  1. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Back to business, kyllä tuo kysyjän "lukkomutteri" pitää irrota missä tahansa ammattimaisessa rengasliikkeessä vastakierrehylsyllä helposti. Tapaushan on ihanteellinen; korkea, leveä kanta ja paljon tilaa ympärillä...
     
  2. Jmann

    Jmann 1st gear

    No en tiedä miten ammattimaista se toiminta oli mutta ei se vastakierrehylsy kyllä siihen vaan ottanut kiinni. Vaikutti siltä että itse pultti on kovempaa metallia kuin käytetty hylsy.

    Ja tässä tapauksessahan avain ei ole mennyt rikki (tai on kukaties) vaan sitä ei yksinkertaisesti ole :)
     
  3. jesse

    jesse 1st gear

    ei muuta kuin kuopion rengasliikeitä kiertämään auton kanssa ja rekisteriotehan todistaa että auto on laillisesti sinun... niin ei pitäisi olla nokan koputtamista!

    jos vaan haluavat palvella niin voivat kierre sopivuus taulukoista tarkistaa mitkä sarjat käy kyseiselle jengalle tuo vertailu poistaa turhat pakettien availut
    jolloin jää ehkä kymmenen vaihtoehtoa...
    kun löytyy sopiva avain niin ostat sarjan jolloin sulla on avain ja neljä uutta ja neljä vanhaa lukkopulttia...
     
  4. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Noin avoimesta paikasta sen saa irti niinkuin Dart sanoi, vaikka pihdeillä, kunhan on hyvät. Jos ei onnistu, niin vaikka rautameisselillä ja vasaralla löysyttämällä. Olen nähnyt samoja juttuja "suljetussa" vanteessa: silloin ei auta kuin laikkakone ja uusi vannehankinta.
     
  5. Jmann

    Jmann 1st gear

    Hmm joo kyllähän sen rikottua saa / avattua väkisin mutta pultista varmasti tulee entinen, ja hieman kuumottaa mahdollisesti vanteelle aiheutuvat vahingot.. Mielummin avaisin toimivalla avaimella tuon.
     
  6. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Hylsyn olisi saanut lainaan mutta se taitaa olla väärä. Pultti on ainakin matalampi.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Eipä tule, jos tietää mitä tekee.
     
  8. 2207

    2207 Gearhead

    Mitä väliä sillä on että lukkopultti, mihin sulla ei ole avainta, on avauksen jälkeen romurautaa?
    Ei oo ny helppoo ratkasua tähän juttuun.
     
  9. dart -66

    dart -66 Gearhead

    No niin, pilkkua kun viilaa... Tuo avaimeton lukkoMUTTERI on luonnollisesti roskistavaraa ja PULTTI, jossa se on ei menen miksikään jos tietää mitä tekee....

    Saahan asiasta vaikean, jos haluaa vai oliko se jos ei halua...
     
  10. 63S88

    63S88 Gearhead



    Se nyt vaan sattuu olemaan niin, että ainoat rikki menneet avaimet mitä
    asiakkaat ovat tuoneet on McGard ja toinen on se missä avaimen pohjalla
    on kolme tappia jotka uppoaa pultin/mutterin kantaan.
    Ja olet varmasti oikeassa että liian tiukkaan ne on vedetty, mutta ainako sillä ilmakoneella... ?? Ehei, seuraappa näitä 'tee se itse parkkipaikalla
    miehiä' ja veikkaa kiristys momenttia sen jälkeen kun raavas mies on
    yleensä sillä ristikon polkaisu menetelmällä kiristänyt pulttinsa.

    Hyviä renkaanvaihto kelejä vaan kaikille!!
     
  11. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Ei lyömällä lähtis? Meinaan että jos sais siihen uraan vähän lyöntimeisseliä ja mottais isolla vasaralla?

    Mää oon tottunnu siihen että kun on saanu sorvattua mutterit ja pultinpäät pilalle, lopulta sitten irrottelen lyömällä. Ihme etten oo jo siirtynny suoraan siihen lyömätouhuun... :rotfl:
     
  12. thomaso

    thomaso Gearhead

    Näyttäis olevan loppuviimetteks aika tehokkaita varkaudenesto välineitä noi lukkomutterit ku ei lähe auki millään muulla ku oikealla avaimella. Oli mullakin aiemmassa kinnerissä, onneksi muistin antaa uudelle omistajalle avaimen kun myin auton veks. Toi avain on pakko olla autossa mukana esim rengasrikon takia joten kaivaisin ainaskin auton läpikotaisin ennen muita kikkoja.
     
  13. breezeri999

    breezeri999 1st gear

    Tänään juuri napsahti McGardin avainhylsy paskaksi yrittäessä avata ensimmäistä. (ihan käsivoimin kiristetty ja ihan käsivoimin yritetty avata) Eli eipä ole laadussa kehumista ja nyt on 4 "suljettua" vannetta jossa on 4 McGardia kiinni eikä avainta. Kiva oli tämäkin auton kosto :mad:
     
  14. Zoidberg

    Zoidberg Gearhead

    omasta autosta aukaisin tekemällä lentävällä halkion mutterin päähän. Halkioon iso talttaruuvari ja putkipihdeillä väänsin auki.
     
  15. Jmann

    Jmann 1st gear

    Jees mutterit lähti auki lyömällä vasaralla "sopivan" hylsyn päälle ja siitä vääntämällä. Mutterien päistä tuli entiset ja hylsykin tykkäs kyttyrää mutta ainaskin lähti :D
     
  16. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Tänä päivänä peltivanteet on yhtä kalliita kuin aluvanteet, eli kuka niitä rosvoisi. Kaikki murheet vältetty kun käytetään norm. pultteja. Amen.
     
  17. KJii

    KJii Gearhead

    Täällä Kajaanissa ainaski paikallisessa Korpiautossa näky olevan nuita muttereita ja hylsyjä eri kokosia. Hinta tais olla yhteen renkaaseen parin kolmen kympin tietämissä.
     

Kerro tästä muillekin!