Apuja mittarivirheen korjaukseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja PA-LA, 15.5.2011.

  1. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Eli kesäauto taas liikenteessä ja jo ennen perä yms remontteja reilu mittarivirhe ei ainakaan parantunut tuolla 3,9 välityksellä. Nyt neula aaltoilee jo sellaisia lukemia ettei tuon perusteella oikein uskalla maantielle lähteä, navikaattori näyttäessä 100km/h seilaa mittari jo 140km/h lukemia. Heitto ei ollut ihan näin paha orggis 2,5 perävälityksella mutta paheni vaan noin kympillä ylöspäin, tosin ne aikaisemmat mittaukset tehty toisen auton samaan nopeuteen mittaamalla. Mittarille ei vielä tässä vaiheessa ole tehty mitään vakkari sieltä konehuoneesta tosin karsittiin kun näytti se mittarinvaijeri käyvän suoraankin tuohon laatikon kylkeen mutta toimii silti yhtä huonosti. Elikkä nyt kysellään onko tälläiselle mittarin "aaltoilulle"/ reilule heitolle mitä tehtävissä? joku sitä ehdottaa että aja sen navikaattorin mukaan kokoajan mutta ei vanhassa tom tomissa tahdo tuo akku kovin kauan kestää eikä tupakansytytin toimi. Laatikko on th 350 ja perä chevyn 10bolt nyt uudella 3.9 välityksellä.
     
  2. FLSTSC

    FLSTSC 1st gear

    laatikonhäntä irti ja uudet mittarin rattaat sisään,rattaat ja taulukko pitäisi löytyä vauhtiputkasta
     
  3. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ainakin US Partsista saat oikeat rattaat autosi. Noita on tullut ostettua monta kertaa ja aina on kamat löytyneet hyllystä 8)
     
  4. PA-LA

    PA-LA 1st gear

    Mites huomioivatko tuohon samaan myös rengas muutokset orggis on nyt 17"? Sain tutulta kaverilta kokeeksi sellaisen pienen välitys kalikan joka laitetaan siihen mittarin vaijerin paikalle ja siihen taas vaijeri, ajattelin että jos kokeilis sillä mitä tapahtuu kun silmällä näyttäis ettei pyöri ihan samalla nopeudella sen kalikan sisä ja olkopäät.
     
  5. old cutlass

    old cutlass Gearhead

  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ilmoitat välityksen ja renkaan korkeuden. Niillä tiedoilla pitäisi oikea löytyä :wink:
     
  7. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Juuri viikko sitten kävin moisella reseptillä us-partsista kyseleen ja sano, ettei onnistu. Pitäs tietää hampaidenmäärä ja sitten ne vasta TILAA sen osan. Hyllyssä niitä ei kuulemma pidetä :mad:
    Kyseessä -79 cutlass ja alkuperänen perävälkkä 2.14 vaihtu 3.08:n ja mittarivirhettä +20 km/h..
     
  8. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Niillä oikeasti on siellä sellainen taulukko, josta noi hampaiden määrät noilla tiedoilla saadaan ilmi. Useita rattaita olen sieltä ostanut ja aina hyllystä saanut. Jos ne on tilapäisesti loppu, niin sitten kai tilaukseen menee :eek:
     
  9. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Puhutaan myös "Pärstäkertoimesta", jota kaikilla ei ole.... :oops:
    -Jos ymmärrätte....? :wink:
     
  10. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Okei. oot tietysti oikeassa. Mulla 30 vuoden aktiivisten käyntien vuoksi on ko liikkeessä erikoislaatuinen palvelu. Mulla on aina sama myyjä, joka paneutuu antaumuksella siihen mitä haluan. Sen myyjän kyllä löytää kuka tahansa sieltä Us Partsin tiskiltä. Hänet tunnistaa siitä pitkästä tukasta ponnarilla. Käsitykseni mukaan ainakin hän pyrkii parhainpansa mukaan palvelemaan asiakkaansa toiveita. Puhelinmyynnistä häntä ei tavoita jos ei ole henkilökohtaista puhelinnumeroa hallussaan. Tiskiltä toki 8)
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kiitos tästä tiedosta jonka jaoit meille avokätisesti.
     
  12. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Pitäkööt tunkkinsa perkele!
     
  13. apukuski

    apukuski Gearhead

    menee vähän OT:ksi mutta tuo palvelu US-Partsilla on hyvinkin vaihtelevaa. Parhaimmillaan palvelu on loistavaa ja osan löytymisen eteen nähdään hyvinkin paljon vaivaa. Pahimmillaan on vastaus osan tiedusteluun tullut "Jos et tiedä onko autossa orkkisjouset vaan ainoastaan puslan mitat niin etsi muualta me ei täällä joudeta puslia mittailemaan" ja tämän jälkeen luuri korvaan. :odroll:
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    ^ Toi on totta. Valitettavasti :-?
     
  15. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ole hyvä. Toivottavasti siitä oli jotain apua.

    Kysymällä ja oikeanlaisella avoimuudella nimittäin pärjää aina 8)
     
  16. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Tuosta Us-Partsista, aina olen saanut sieltä hyvää palvelua, en tiedä miten pärstäkerroin näkyy puhelimessa...
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Ei mitenkään. Näistä muutamalla saivartelijalla on vaan ollut hampaankololssa sitä sun tätä mun kirjoituksiini. Us Partsista on aina saanut hyvää palvelua, jos sitä on osannut vaatia. Toki toisenlaistakin palautetta olen kuullut. Mm L&T yhtymän korjaamopäällikölle on tiskillä todettu päin naamaa, että jos et tiedä osanumeroita, niin ei kannata tänne tulla. Ei meillä sitten ole. Olen jättänyt tästä ko myyjälle palutetta. Hän ei enää tiskillä toimi.
     
  18. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Us-parts niinkuin mikä tahansa muukin myymälä on samanlainen siinä suhteessa, että siellä on ihmisiä töissä. Itse olen saanut siellä sekä loistavaa, että surkeaa palvelua riippuen siitä kuka myyjistä sattuu tiskillä olemaan. Joskus oikein etukäteen harmittanut, kun joutunu niiden ei niin asiakaspalveluhenkisten kanssa tekemisiin. D325:n tuntuu mielellään asioivan juuri tietyn kaverin kanssa. Hip!
     

Kerro tästä muillekin!