apuja tunnistukseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja -TH-, 19.9.2005.

  1. -TH-

    -TH- Gearhead

    hilasin pihalle vanhan tulipelti/kojelauta kasan, mutta mittaristo tms. reijän muodon perusteella en ole onnistunut selvittämään auton merkkiä.
    mukana tuli myös palanen kattoa jossa ikkunakehys ehkä käytettävissä. korikehikko on luultavammin ollut puuta, jossa pelti naulattu pintaan.

    onko tiedossa sivuja joissa olisi kojelautojen kuvia?

    voin koittaa opetella kuvien laiton,mutta jos ei onnaa,niin voisinko lähettää vovot jollekin joka osaa pistää ne näkyviin?
     
  2. cubic_inch

    cubic_inch 1st gear

    carnut.com

    sieltä löytyy jostain ne dash pics
     
  3. -TH-

    -TH- Gearhead

    juu, katselin niitä jo viime yönä,mutta ei löytynyt samanlaista.
     
  4. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    No kerro!!!

    - Onko mittari(t) pyöreä(t) vai suorakaiteen muotoinen?
    - Onko mittari(t) kojetaulun keskellä vai kuskin paikalla?
    - 1- vai 2-osainen tuulilasi? (tekeekö ikkunapenkki keskellä terävän mutkan?)
    - Onko lasin etupuolella tuuletusräppänää? ja jos on, ni onko se "korpin merkki" vai suorakaide?
    - Jos kojetaulun keskellä ei oo mittaria, ni onko siinä ritilä? tupakinsytyttimen reikä? tai jotai muuta?


    - ja tärkein - onko valokuvaa?

    Jos se mittaristo on suorakaide, ni katoppa (kun kerta siellä savossa asut) se Kuopion "vanha huora II", eli se -39? Pontiac.
     
  5. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Lähetä vaikkapa minulle, osoitteella "heikki ät overdrive piste fi"
     
  6. -TH-

    -TH- Gearhead


    mittarit on kateissa, keskellä on leveähkä reikä jonka alareuna "valahtaa" keskeltä. tuulilasin kehystä ei ole.
    ei ole tuuletusräppänää lasin edessä, vain pieni listanpätkä.ei ole mutkaa,eli suorahko malli.
    a-pilarissa, siinä missä saranat joskus on olleet, on keskellä molemmilla puolin luukku.
    katon riekale on luultavasti joskus ollut pitempi, siitä löytyi hitsaussauman tapaista, katon keskiosa on klassisesti otettu kirveellä muihin tehtäviin.
    kuvaan huomenna, minulla on toistaiseksi kuvia löytöpaikalta ja niissä tahtoo sammal ym. tausta sotkea .
    liekköpä nämä rojut mitään mullistavaa,mutta onhan se alku...
     
  7. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Hmm... Nuo cowlin sivuilla olevat tuuletusluukut viittaavat eurooppaliseen autoon. Onko siinä A-pilarissa todella saranat vai lukon vastinosat?

    Selkein ero eurooppalaisissa ja amerikkalaisissa autoissa 30-luvulla oli, et jenkeissä oli "normaalisti" aukeevat ovet edessä ja "kaapparit" takana, kun taas eurooppaalaisissa "kaapparit" edessä ja "normaalit" takana. Tää on nyt nyrkkisääntö, koska esim. vuonna -33 Reo ja Ford käyttivät (ainakin coupeissa) etuovina "kaapparimalleja"
     
  8. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

  9. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    30-luvun alussa ollaan, mut muuten vetää hiljaseks :odroll:
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Vaihteiston valumerkintöjen perusteella mennään vuodessa 1927.
     
  11. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Muuten kyllä muodot viittaa 30 luvulle. Tuossa lain yläreunan muodossa on jotain tuttua, kun vain sais päähän mikä se on.
     
  12. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    lasin karmin reunat on liian pyöreet ollakseen 20-luvulta - ainakaan kovin kaukaa - ja karmi liian pystyssä ollakseen paljoo -34:sta uudempi.
     
  13. makke

    makke 1st gear

    Jeps, sitähän minäkin et jos jenkki, niin 30-luvun alkua puoliskoa, mut jos euro, niin hyvinkin 40-luvulle saakka voidaan mennä.
    Mutta jos tuo vaihdelaatikko on tuon auton, niin se haarukoi jollain tavoin lähemmäs 30-luvun alkua.
     
  14. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Ja vaikka nää ei mielipidejuttuja ookkaa, ni rintapellin leveydestä etulokareiden "oudosta" pokkauksesta päättelisin, et kyseessä ois jonnii sortin kuorma-auto. Samoin toi v-aski on mielestäni liian iso henkilömalliin, mut sitä ei kait voi käyttää apuna tunnistukseen, jos ei oo samasta autosta?

    ...ja vielä toi "hytin" puurunko viitais euroopassa tehtyyn hyttiin. Jenkkivastaavat oli jo 30-luvun alussa teräsrunkosia, mut esim -39:n Ameriikanfoordit, jotka hytitettiinn Briteissä tai Suomessa, olivat puurunkohyteillä.
     
  15. makke

    makke 1st gear

    Kuorma-autoon minäkin kallistuin kun kuvia katselin. Varsinkin tuo aukko sivussa on ihan tyypillinen kuorkin "räppänä".
    Tässä vertailuna yksi Austinin hyttikuva jonka aikoinaan otin. Siinä huomaa nuo yhtäläisyydet.
    http://personal.inet.fi/cool/makkesgara ... a/2-8.html
     
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tosiaan ei tullut heti mieleen, että se voisi olla joku truck versio.
    [​IMG]
    Miten olisi Opel Blitz? Lasin muoto voisi täsmätä?
     
  17. makke

    makke 1st gear

    Mun mielestä GM ei käyttänyt koskaan noita pullistuksia tuulilasin yläreunassa, ei sen enmpää jenkeissä kuin euroopassakaan.
    Bedfordit on pois suljettu, koska ekat Vauxin tehtaalla tehdyt Bedfordit olivat täysin samoja kuin Chevroletit. Ja Opeleissakaan en tosiaan muista moisia nähneeni.
    Mutta villi arvaus taas, että briteissä oltaisiin. Jotain tonne luokkaan Austin, Leyland jne. Tai mites olis naapurimaamme Volvo?
    En tiedä, mutta 99% varma olen et kuorkki ja 80 % varma että britti.
    Saas nähdä kuinka käy kun joku sanoo oikean mallin!? :oops:
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Tämä voisi olla melko varmaan Thames
    [​IMG]
    Pokkaus käy muotoihin ja tuo rättikatto.
     
  19. makke

    makke 1st gear

    Aivan samaa ajattelin kun noita kirjoja selasin, eli Ford Thames E494C. Tai sit toinen vaihtoehto on Fordson Van E494C.

    Mut tuosta E83W:stä taidetaan yleisesti puhua. En niin tunne noita erotteluja. Mut britteihin meni aikavälille 1938 - 1957. Mut lähemmäs tuota 38:a, sillä uudemmissa ei mun mielestä tuota pullistusta ole. Mut onko jompi kumpi näistä, vielä ei voi varmaks sanoo ennen kojelautakuvaa.


    Näiltä sivustoilta löytyy tonneittain tietoa näistä malleista.
    Fordson http://www.e83w.co.uk/5cwt.htm
    Thames http://www.e83w.co.uk/more5cwt.htm

    Tuossa 7 kilsan päässä on Thames E83W:n hytti, voisin täs joskus käydä vilkasemas täsmääkö.
     
  20. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Tuollaiseen Fordsoniin löytys osiakin... 8)
     

Kerro tästä muillekin!