Apukäynnistin / "Vara-akku"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja sikaprice, 11.1.2010.

  1. miguelo

    miguelo Gearhead

    Tuollainen on erittäin asiallinen laite, siinähän on muistaakseni niin 12V, kuin 24V latausmahdollisuus, ellen erehdy.

    Vieläpä kestävissä kuorissa, niin varsin täydellinen laite jokaiselle harrastajalle talliin, mielestäni vastaava - elleipä vielä monipuolisempi kuin Ctek, jota monen mielestä pidetään latureiden ykkösenä.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, on 12-24V ja agm ym. litium modet. Toimii pelkkänä virtalähteenäkin ja pikkuboosterina.
     
    miguelo tykkää tästä.
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Heh sää ostit ton joensuusta. Ite funtsin kans pari päivää. Hinta oli tosi huokea
     
  4. miguelo

    miguelo Gearhead

    Joo, juuri sama laite:odcool:

    Itseasiassa huomasin ilmoituksen jo samana iltana kun tuo oli tullut myyntiin, mutta soitin myyjälle tiistaina puoliltapäivin, samalla kun olin ruokailun päätteeksi jälkiruokakahviani nauttimassa - ennen kuin piti lähteä tositoimiin lapioimaan autoa hangesta.

    Teimme kaupat tuolloin ja myös maksoin myyjälle samantien, hän laittoi lähetyksen postiin miltei oitis, sinänsä itse ilmoitus roikkui sivustolla tosin vielä pidempään, ennen kuin myyjä ennätti poistaa sen.

    Eli uudenkarheasta laitteesta on kyse, hänellä oli ollut tuo kaikenvaralta, kun huonoakkuisen 2.5 dieselvolvonsa käynnistymistä oli aiemmin joutunut varmistelemaan, mikä ei ollut tuottanut tuolla jumpstarterilla ongelmia.

    No, oli miten oli, eipähän ollut kalliista kokeilusta nyt kohdallani kyse, mukava on päästä testaamaan moista aparaattia ja kyllähän ystäväpiirissäkin nyt sopivia kohteita löytyy - mutta joutuisi kyllä niidenkin kohdalla ensin hieman lumitöitä tekemään, ennen kuin saa konepellin ja kuskinoven auki...
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Minkälainen laturi olisi hyvä Optima red Topin lataukseen? Oon nyt ladannut bentonilla.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Eiköhän se Bentonikin siihen sovi. Mikäli nyt oon oikein ymmärtäny, niin etköhän osaa itekin laturit rankata?
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    Oikeastaan haluaisin tietää mikä olisi paras just noille red top akuille. Kun on agm akkuja ja muita erilaisia markkinoilla. Tuntuu että tuo traktorin laturi ei pidä niitä ihan täydessä varauksessa. Muistaakseni se traktori ei lataa kuin 13.8 v kun yleensä se mitä olen mitannut noista autoista on 14.3 v noin. Et onko se liian vähän se 13.8 että ne olisi täynnä?
     
  8. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    13,8 on oikein hyvä, jos käyntitunteja tulee reilusti. Kuten monasti työkäytössä olevassa traktorissa. Mutta jos käyttö jää pätkiin, niin sais olla enemmän. Kylmällä kelillä jopa 15V.
     
  9. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    äh.. mulla on 3litran diesel. ja toi noco gb40 on just niinku maksimissaan 3litrasille. (ja luultavasti uudet dieselit ovat vähempi virtaavaativia startattavia kun tuo om603 mersu)

    harmi kun ei oo gb40 ja gb70 mallin välissä optiota.

    ja taitaa olla joku hintakartelli käynnissä ton kanssa nytten.. kaikissa suomalaisissa paikoissa gb70 hinta on oikeastaan sama, 250e.
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hae tollanen kondensaattoripeli.


    Oli muuten toi bilteman värkki iso luonnossa helposti aku anlam ison taskarin kokonen.
     
  11. xarper

    xarper Gearhead

  12. wilburi

    wilburi Gearhead

    Mulla on pregon konkka vehjes
    Jos ei akut ois vanissa ollu jääs ni ois 6.2 kiissuli hörähtänny tosin mulla hehkutkin osa pimeenä
     
  13. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    mikäs toi jumpcharge toiminto tossa on? onko se joku vielä nopeempi lataus toiminto (pikalaturi että saa vielä nopeemmin ängettyä lyhyen aikaa virtaa akkuun kiireaamuna?) vai joku apukäynnistys/jumpstartti toiminto?
     
  14. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    konkkalaite olis kätevä pikkubensakoneen kanssa kai.. jotenkin epäilen ettei tuollasteen voima riitä isoon dieseliin.

    mutta välkky idea että saisi sen "ladattua" tyhjästäkin akusta täyteen ja lasautettua sitten sen kanssa käyntiin.
     
    viikinki75 tykkää tästä.
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Juu, sillä saa vähän aikaa enemmän virtaa akkuun, et voi sit heti yrittää käyntiin.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Samaa olen katsellut, 40 ja 70:n välissä olisi hyvä olla joku välimalli...tuo 70:n on pikkasen kookas.

    Tuolta löytyy GB70 vähän halvemmalla.

    https://elektropapu.fi/apukaeynnist...-genius-boost-apukaeynnistin-virtapankki.html
     
  17. miguelo

    miguelo Gearhead

    Joo, tuo Mikkeliläinen putiikki näyttää myyvän kyseiset mallit kaikkein edullisimmin, viime viikolla heillä oli tarjolla uusi ja käyttämätön GB70, joka oli tullut asiakaspalautuksena takaisin.

    Täydellä vuoden takuulla.

    Hinta oli 199 e. (sisältäen myös postikulut suomessa)

    Eipä ihme, jotta heiltä tahtoo olla loppu nuo GB40 - mallit, kun välillä on ollut mukavia pakkasjaksoja, jolloin apukäynnistimillekin varmasti riittää kysyntää.

    Mutta mikäli laadukasta älylaturia olisi ollut jokin aika sitten hankkimassa, niin kylläpä on ollut aika mukavaan hintaan tarjolla Kärkkäisen valikoimissa, yhtään en myöskään ihmettele jotta myymälöiden varastosaldot näyttävät noiden osalta tällähetkellä nollaa.

    https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/noco-genius-g7200-12-24v-7-2a-akkulaturi-g7200eu-g7200

    https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/noco-g15000-12-24v-15a-akkulaturi

    Tiedä sitten, mahtaako olla enää lisää tulossa, kun kampanjahinnan on näköjään merkitty olevan voimassa maaliskuun loppuun?

    Kylläpä löytyy nykyisin
    "älylaturirintamalta" myös aika jänniä laitteita, tässä esimerkkinä Bentonin älylaturi, jossa on mahdollisuus seurata akun lataustietoja bluetooth-yhteyden välityksellä:

    https://www.adita.fi/verkkokauppa/tuote/38222133713-akkulaturi-benton-12v-iceman-5-0-bluetooth

    Varmasti monien "hifistelijöiden" mieleen moinen lisätoiminto, mikäs ettei, vaikkapa ylläpitolaturiksi Webaston omistajille, lisälataukseen pakkaskaudella.

     
  18. miguelo

    miguelo Gearhead

    Kuten isäntä tuumasikin tulipalon jälkeen: "kaikessa ei kannata säästää"...

    https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201804122200873045
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    No onpahan kova tarjous. Nollasaldolla on tietty hyvä tarjotakin.
     
  20. xarper

    xarper Gearhead

    viikinki75 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!