Apuva! Jakaja on päin peetä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ViLU, 13.7.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    normaali HEI jakaja alipainesäätimellä paras ja toimivin 8)
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vähän kyllä epäilyttää että jos jakajakin on ruosteinen paska kuinka se kone voi olla viritetty.. :odroll:
     
  3. VesaR

    VesaR 1st gear

    veit varpaat suusta!
     
  4. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tolla paskalla jakajalla tosta härvelistä on penkitetty takapyöristä 163kW/400Nm, että näin :)
     
  5. VesaR

    VesaR 1st gear

    No niin...eihän se ole lähelläkään puoltatuhatta hevosta vielä...vakiopeli :rotfl:
     
  6. ViLU

    ViLU Gearhead

    No sanotaan sitten niin, että hieman piristetty. Vakiona tossa padassa pitäis olla n. 170hepoa...
     
  7. janzamar

    janzamar 1st gear

    onhan siinä sitten nelisenkymmentä ylikin..kaikki tuntuu
    jossain mikä on plussan puolella :)
    vaikka ei ikinä riitäkkään :lol:
     
  8. ViLU

    ViLU Gearhead

    No nyt on sitten taas ongelmia uuden jakajan kanssa. Jakaja on MSD Street Pro billet.

    Starttailin koneen siihen ykkösen paukun kohdalle ja laitin kaikki johdot uudestaan, mutta kone ei lähde käyntiin. Välillä vaan tussauttaa kaasarista. Pitääkö laittaa lisää ennakkoa? Entäs kuinka paljon tota jakajaa uskaltaa pyöritellä? Meinasin vaan, että kuinka paljon ennakkoa tulee pienellä pyöräyttämisellä, n. 5mm? :eek:
     
  9. VesaR

    VesaR 1st gear

    Ootko siis ihan varma ettei jakaja mennyt 180 astetta väärin...kun uutta asentelit...jos meni niin nosta ylös ja kännä 180 astetta ja tiputa alas ja hae uudestaan ykkösen ykk ja pyröijä kohdalleen...

    Itselle kävi epähuomiossa viimeksi noin...

    Tuon voit tarkistaa avaamalla venakopat ja katsomalla onko nyt ykkösen molemmat venat kiinni vai ei kun on oletettu ykk hetki
     
  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    VesaR: "avaamalla venakopat"

    Mä avaisin kyllä laiskuuttani vaan kuskinpuoleisen jossa ykköspytty sijaitsee :wink:
     
  11. ViLU

    ViLU Gearhead

    Eihän se voi olla väärin, kun konetta pyörittää startilla niin ei se ykk merkki ole kuin yhdessä kohtaa oikein?
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Eikai se pytty venakopassa sijaitse! Ehhhheeee :rotfl:

    No asiaan. On sytty melko varmasti 180 pielessä. Jos on, niin sytyttää pakotahdin aikana.. Kas koko konekierros on kaksi kertaa kampuran kierros.. Kokeilkeppa kääntää.
     
  13. Ylli

    Ylli Gearhead

    Jeps, dampperin viiva on 0-merkin kohdalla 1. ja 6. sylinterin ykk-kohdassa, mutta vain toinen niistä on "oikeassa" sytytysvaiheessa, eli molemmat venttiilit kiinni?! Yksi työkierros on 720ast.
     
  14. ViLU

    ViLU Gearhead

    Riittääkö jos siirrän 6:sen tulpanjohdon 1:sen tilalle jakajassa? Kun Ylli sanoit, että 0-merkki on 1. ja 6. sylinterin ykk?? :eek:

    Otin muuten ton toisen venakopan pois. Miten näkee, että onko venttiiliit kiinni? :oops: Moottori on vieläkin hieman tuntematon alue mulle...
     
  15. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    älä nyt kuitenkaan sytytysjärjestystä sekoita
     
  16. ViLU

    ViLU Gearhead

    Eikun meinasin, että siirtää sen 6. piuhan 1. tilalle ja siitä laittaa järjestyksen oikeaksi.

    Kattelin tota konetta ja kaikki muut "keinut" on samassa asennossa paitsi 7. pytyn? Onkos toi ykk nyt sitten ihan ok?
     
  17. Ylli

    Ylli Gearhead

    Pyöritä konetta, ja pidä sormet 1.sylinterin venttiilien/keinuvipujen päällä...tunnet sormilla kun ne menee kiinni ja kun aukeavat. Eli kun molemmat on kiinni, niin silloin on oikea (1.sylinterin sytytys) 0-kohta dampperissa!
     
  18. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Samalla vaivalla pyörität konetta niin että ykkösen venat on kiinni ja pyörijä osoittaa ykkösen piuhan napaa.

    Joko dampperin pultista myötäpäivään, tai jos on manuaalivaihteinen auto niin nelonen päälle ja autoa työntämällä, onnistuu kyllä nitkuttamalla.
     
  19. ViLU

    ViLU Gearhead

    Tää homma on nyt vähän syvältä, koska en pysty kuin startilla pyörittämään, kun koneessa (350) ei edeelleenkään ollut sitä pulttia siellä mistä voisi pyörittää. Kone on nyt siinä asennossa, että ykk-merkit (mulla kaksi valkoista täplää) on niin, että dampperin merkki on noin 3cm vasemmalla lohkon merkkiin nähden, eli eivät ole ihan vielä vastakkain.

    Kannattaako tohon nyt kohdistaa se ykkösen paukku? Siinähän on silloin hieman ennakkoa?

    Edit: Ja noi kaikki keinut, paitsi seiskapytyn on samassa asennossa, eli se meinaa sitä, että kaikki venat on kiinni paitsi seiskan toinen venttiili??
     
  20. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Kyllä se pitäisi jollain konstilla saada pyöritettyä tasan niin että ykkösen mäntä on yläasennossa, muuten menee vaikeaksi.

    Samalla saat tarkistettua että dampperin merkit näyttää oikein.

    Loppupelissä kun saat koneen käymään niin on myös helppo säättää ennakko kohdalleen
     

Kerro tästä muillekin!